Dumnezeu dorește ca toți copiii Săi să prospere în toate lucrurile (Geneza 39:3: Stăpânul lui a văzut că Domnul era cu el și că Domnul făcea să-i meargă bine ori de ce se apuca) și le promite binecuvântare celor evlavioși (Iov 22:23: Vei fi așezat iarăși la locul tău dacă te vei întoarce la Cel Atotputernic, dacă depărtezi fărădelegea din cortul tău).
Totuși prosperitatea biblică înseamnă mai mult decât bogăție financiară sau posesiuni materiale. Adevărata prosperitate este bunăstarea totală și depinde de un stil de viață curat.Cei neprihăniți, care meditează cu credincioșie la Cuvântul lui Dumnezeu, sunt cei care prosperă din plin:
Psalmul 1:1-3
Ferice de omul care nu se duce la sfatul celor răi, nu se oprește pe calea celor păcătoși și nu se așază pe scaunul celor batjocoritori, ci își găsește plăcerea în Legea Domnului și zi și noapte cugetă la Legea Lui! El este ca un pom sădit lângă un izvor de apă, care își dă rodul la vremea lui și ale cărui frunze nu se veștejesc; tot ce începe duce la bun sfârșit.Prosperitatea de la Dumnezeu le este rezervată celor care fac voia Lui (Iosua 1:8: Cartea aceasta a legii să nu se depărteze de gura ta; cugetă asupra ei zi și noapte, căutând să faci tot ce este scris în ea, căci atunci vei izbândi în toate lucrările tale și atunci vei lucra cu înţelepciune) - păzind "legile Lui, poruncile Lui, hotărârile Lui și învățăturile Lui" (1 Împăraţilor 2:3: Păzește poruncile Domnului Dumnezeului tău, umblând în căile Lui și păzind legile Lui, poruncile Lui, hotărârile Lui și învăţăturile Lui, ca să izbutești în tot ce vei face și oriîncotro te vei întoarce")
Puterea, curajul și prosperitatea le sunt oferite tuturor celor care împlinesc legile și judecățile Domnului (1 Cronici 22:13). Cei care trăiesc după voia lui Dumnezeu sunt în poziția de a primi ajutorul și binecuvântarea Lui.
Deși Domnul Se bucură de prosperitatea copiilor Săi (Ps. 35:27; Eclesiastul 7:14), El îi avertizează cu privire la pericolele pe care starea aceasta le aduce cu sine. Când copiii lui Dumnezeu se bucură de binecuvântările unei vieți prospere, ei tind în mod natural să uite sursa binecuvântării lor (Deuteronomul 8:11-14: "Vezi să nu uiţi pe Domnul Dumnezeul tău, până acolo încât să nu păzești poruncile, rânduielile și legile Lui, pe care ţi le dau azi. Când vei mânca și te vei sătura, când vei zidi și vei locui în case frumoase, când vei vedea înmulţindu-ţi-se cirezile de boi și turmele de oi, mărindu-ţi-se argintul și aurul și crescându-ţi tot ce ai, ia seama să nu ţi se umfle inima de mândrie și să nu uiţi pe Domnul Dumnezeul tău") și să se bazeze pe posesiunile lor (inclusiv bunuri intangibile, cum ar fi familia, inteligența sau talentele înnăscute) în ce privește identitatea, capacitățile și siguranța lor.
Creștinilor li se amintește să recunoască întotdeauna că Dumnezeu este Cel care dă puterea de a dobândi prosperitate materială:
Iacov 1:17
Orice ni se dă bun și orice dar desăvârșit este de sus, coborându-se de la Tatăl luminilor, în care nu este nici schimbare, nici umbră de mutare.Isus a spus că posesiunile materiale nu sunt o măsură a valorii personale sau a meritelor spirituale:
Luca 12:15
Apoi le-a zis: „Vedeţi și păziţi-vă de orice fel de lăcomie de bani, căci viaţa cuiva nu stă în belșugul avuţiei lui.”Apostolul Pavel a avertizat împotriva căutării prosperității ca principală preocupare sau "iubire" a unei persoane:
1 Timotei 6:9-10
Cei ce vor să se îmbogăţească, dimpotrivă, cad în ispită, în laţ și în multe pofte nesăbuite și vătămătoare, care cufundă pe oameni în prăpăd și pierzare.
Căci iubirea de bani este rădăcina tuturor relelor; și unii, care au umblat după ea, au rătăcit de la credinţă și s-au străpuns singuri cu o mulţime de chinuri.Creștinii trebuie să depindă în întregime de Dumnezeu pentru împlinirea tuturor nevoilor lor și să-I aducă mulțumire Lui.
Matei 6:25-26
De aceea vă spun: Nu vă îngrijoraţi de viaţa voastră, gândindu-vă ce veţi mânca sau ce veţi bea; nici de trupul vostru, gândindu-vă cu ce vă veţi îmbrăca. Oare nu este viaţa mai mult decât hrana și trupul, mai mult decât îmbrăcămintea?
Uitaţi-vă la păsările cerului: ele nici nu seamănă, nici nu seceră și nici nu strâng nimic în grânare, și totuși Tatăl vostru cel ceresc le hrănește. Oare nu sunteţi voi cu mult mai de preţ decât ele?
Articol preluat din Biblia pentru femei
Pag 784, din categoria Psalmilor
CITEȘTI
Pași spre lumină
No FicciónArticole, curiozități, meditații despre viață, mărturii creștine și multe altele!