61. - Zapečetěná hrobka

3 1 0
                                    

Bývalé sídlo faraonů se stalo celkem velkou turistickou atrakcí. Takže okolo zámku nesmělo chybět několik skupinek, vedených průvodci. 

Naše skupinka se nenápadně přidala k jedné skupině, která dle výkladu průvodce byla teprve na začátku.

,,Celý tenhle komplex je pro historiky i egyptology poměrně velkou záhadou. Celá stavba je ve velice dobrém stavu, nehledě na to, že je stavěna z pískovce jako většina staveb v té době. Ale co je nejzajímavější, je to, že na rozdíl od jiných faraonů, kteří své hrobky měli na odlehlém místě, má tenhle zámek hrobku hned přistavěnou vedle," pronese průvodce, který nezapomene poukázat na velké dveře od hrobky, které jsou posety spoustou hieroglyfů. 

,,Dle hieroglyfů všude okolo se věřilo, že tenhle zámek je chráněný silným kouzlem. Ale kletby byli v době faraonů zcela běžné. Co ale vědcům do teď nejde na rozum je to, že dveře do hrobky, kde by měla být uložena princezna Tikki, je zapečetěná tak, že se nám ji nepodařilo do teď vůbec otevřít. Spousta návštěvníků i místních věří, že je to kvůli pověře, který říká, že dveře do hrobky se otevřou jen tehdy, když se princezna Tikki vrátí domů."

Během tohohle výkladu si culíkatá dívenka vzpomněla i na výklad v muzeu, kde se zmiňovalo něco jako to, že princezna vlastně nikdy pohřbená nebyla a že se vypařila jako pára nad hrncem. 

Ovšem co se doopravdy stalo naše skupina věděla až moc dobře.

O našem původuWhere stories live. Discover now