Sneak peek - del 22

3.5K 186 34
                                    

VARNING - GILLAR NI INTE SNEAK PEEKS SÅ LÄS INTE!!! DETTA KOMMER VARA EN DEL AV NÄSTA KAPITEL SOM FÖRMODLIGEN KOMMER IMORGON OM ALLT GÅR SOM DET SKA!

Ogges perspektiv:

“Men vart är hon?” Jag tittade ner i datorn och såg alla tre - Felix, Oscar och Omar sitta på varsitt ställe i vårt gruppsamtal. Klockan hade dragit sig mot tolvtiden på natten mot onsdag och vår fjärde dag här utomlands. Precis som Daphne hade jag innan trott att den här resan skulle bli ett helvete då jag visste att hon inte gillade mig det minsta, eller det var i alla fall det jag hade fått som uppfattning av henne från skolan. Hon brukade alltid sucka när jag pratade och skaka på huvudet när hon såg mig komma gående i korridoren.

“Vem? Daphne?” frågade jag och tittade mig om i det mörka rummet där det enda som lyste var teven som var på i bakgrunden och skenet från min dator.

“Ja, vem annars?” svarade Oscar och rullade med ögonen.

“Är hon och byter om för kvällen eller?” Nu var det Felix tur att yttra sig något och jag skakade genast på huvudet.

“Hon är och handlar något att käka, vi ska plugga hela natten för vi har inte gjort alla uppdrag vi fått hittills”, sa jag och studerade de tre killarna som alla satt på deras kontorsstolar och rullade fram och tillbaka. Att de ens var uppe den här tiden för att prata med mig då de hade skola under morgondagen kunde jag knappt förstå, de behövde sova för i helgen skulle de knappast få någon sömn. Vi skulle nämligen starta igång med ett nytt projekt då vilket betydde lite sömn och sena nätter i studion.

“Så ni ska inte ha sex?” frågade Felix.

“Undrar samma, ni har ju världens bästa förutsättningar till det”, flinade Oscar samtidigt som han pysslade på med hans hår som nu låg slickat mot huvudet eftersom han precis innan samtalet hade kommit ut ur duschen.

“Nej det ska vi inte”, sa jag bestämt och suckade inom mig. Jag hade ingen lust att diskutera det här just nu, de ville alltid gå in på det här samtalsämnet och det var i princip bara det här som de skrev om i vår smsgrupp.

“Har ni inte gjort något med varandra på den här resan eller?” frågade Omar chockat.

“Nej eller jo eller jag vet inte.” Genast blev jag sådär osäker igen. Kunde man räkna det där idag som något eller var det inget? Jag hade ingen aning.

“Vad gjorde ni?” tjöt Felix och snurrade den här gången så mycket på stolen att han ramlade av den och landade på golvet. Hade han varit närmre skrivbordet så hade han förmodligen dragit ner datorn i golvet också, vilket han tidigare hade gjort ett dussintal gånger.

“Alltså, vi typ kysstes”

Headphones - o.mTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang