KABALA İLMİNİN ÖZÜ

41 0 0
                                    

Pek çok kişi Kabala ilminin tarihi hakkında konuşur. Ancak, bununla ilgili açıklama yapmaya başlamadan önce, pek az kişinin bildiğine inandığım, bu ilmin özünün detaylı açıklamasıyla başlamayı gerekli görüyorum. Ve doğal olarak, bir şeyin kendisini bilmeden, tarihinden bahsetmek de mümkün değildir. Bu bilgi, okyanuslardan daha geniş ve derin olmasına rağmen herhangi bir ruhun doğru sonuca varması için yeterli, gerçekten oldukları gibi, hataya yer bırakmaksızın tüm açılardan açıklamaya ve ışık tutmaya, bu alanda edindiğim tüm bilgi ve güçle elimden gelen çabayı göstereceğim. 

Bu İlim Neyin Etrafında Dönüyor? Bu soru her mantıklı insanın aklına gelir. Doğru dürüst cevap verebilmek için güvenilir ve kalıcı bir tanım sunacağım. Bu ilim; sebep ve sonuç ilişkisi yoluyla, sabit ve belirlenmiş kanunları kullanarak, yukarıdan aşağı sarkan ve "Yaradan'ın Tanrısallığının, O'nun bu dünyadaki varlıklarına ifşası" olarak tanımlanan tek ve yüce bir amaçta, birbirinin içine girmiş bir kökler silsilesinden ne daha fazlası ne de azıdır. Ve burada özel (tek) ve genelin işleyişi vardır: Genel – insanoğlunun tümü, sonunda bu muazzam evrime gelmekle yükümlüdür, şöyle yazıldığı gibi; "Yeryüzü Yaradan'ın bilgisiyle dolacak, suların denizi örttüğü gibi" (İsaiah 11, 9). "Ve artık Yaradan'ı bilin diyerek, her insanın komşusu olduğunu ve her insanın kardeşi olduğunu öğretmeyecekler: Zira hepsi Beni bilecekler, en küçüğünden en yücesine kadar" (Jeremiah 31, 33). "Ancak Öğretmenin artık Kendisini gizlemeyecek, sadece gözleriniz Öğretmeninizi görecek" (İsaiah 30, 20). Özel – tüm insanlığın mükemmelliğe gelmesinden önce bile bu kanun her nesilde seçilmiş birkaç bireye uygulanır. Bu kişiler, her nesilde O'nun belirli derecelerinin ifşası ile bahşedilenlerdir. Ve bunlar peygamberler ve Yaradan'ın adamlarıdır. Ve bilgelerimizin dediği gibi, "İbrahim ve Yakup gibi olanların olmadığı bir nesil yoktur." Böylece görüyorsunuz ki güvenilir bulduğumuz bilgelerimizin beyan ettiği gibi O'nun Tanrısallığının ifşası her nesilde uygulanmaktadır. 

Partsufim, Sefirot ve Dünyaların Çeşitliliği Bununla beraber, yukarıda yazılanlardan, bir soru çıkar – bu ilmin; tek, özel ve açık bir rolü olduğuna göre, Kabala kitaplarında bu kadar çok geçen Partsufim, Sefirot ve birbiriyle değiştirilebilen bağlantıların çeşitliliği konusu neden var? Gerçekten de, tek görevi, bu dünyada baba olmaya yeterli bir süre içinde türünü devam ettirmek için kendisini beslemek olan küçük bir hayvanı ele alırsanız, onda fizyolog ve anatomistlerin keşfettiği gibi milyonlarca lif ve bağdan oluşan karmaşık bir yapı görürsünüz. Ve henüz, insanların o küçük hayvanda bulmadığı pek çok şey var. Bunlardan yola çıkarak, bahsedilen o yüce amacı gerçekleştirmek ve ifşa etmek için, son derece geniş konu ve kanalların birbirine bağlanması gerektiği sonucuna varabilirsiniz.

İki İşleyiş – Yukarıdan Aşağıya ve Aşağıdan Yukarıya

Bu ilim genellikle, iki paralel ve birbiriyle aynı, işleyişe ayrılmıştır, tıpkı bir havuzdaki iki damla gibi. Aralarındaki tek fark şudur; ilk işleyiş Yukarıdan aşağıya doğru, bu dünyaya uzanır. İkinci işleyiş ise; Yukarıdan aşağıya doğru ortaya çıktıklarında kökte meydana gelen aynı yol ve oluşumlarla tam olarak aynı şekilde, aşağıdan Yukarıya doğru çıkmaktır.

İlk işleyiş; ister kalıcı ister geçici olsun ortaya çıkışların tümünde, "dünyaların aşağıya iniş sırası; Partsufim; ve Sefirot" olarak adlandırılır. İkinci işleyişe, "edinimler veya peygamberlik ve Kutsal Ruh dereceleri" denir. Bununla ödüllendirilen bir kişi, aynı yollar ve girişleri izlemek ve her detay ve her dereceyi tam olarak Yukarıdan aşağıya doğru ortaya çıkışlarında olduğu gibi, onların içine yerleştirilmiş olan kurallarla, yavaş yavaş edinmek zorundadır.

Kabala BilimiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin