KABALA İLMİNE ÖNSÖZE GİRİŞ

1 0 0
                                    

1. Zohar'da, Vayikra, Paraşat Tazria, sayfa 40, şöyle yazılmıştır, "Gel ve gör, dünyada tüm var olanlar insan için mevcuttur ve her şey onun için vardır, şöyle yazıldığı gibi, 'O zaman Yaradan insanı yarattı', tam bir isimle, kabul ettiğimiz gibi o her şeyin bütünüdür ve her şeyi içerir ve Yukarıdakilerin ve aşağıdakilerin tümü vs. o görüntüde kapsanmıştır."

Böylece, tüm dünyalar, Üst ve alt, insanın içinde dâhil olmuştur. Ve ayrıca, bu dünyalardaki realitenin tümü sadece insan içindir. Ve şu sözleri anlamamız lazım: Bu dünya ve bu dünyada insana hizmet eden ve ona faydası olan her şey onun için çok mu küçüktür ki Üst Dünyalara ve onların içindeki her şeye de ihtiyacı vardır? Sonuçta, onlar sadece insanın ihtiyaçları için yaratılmıştı.

2. Bu konuyu kapsamlı biçimde açıklamak için Kabala ilminin tamamını öğretmem lazım. Ancak genel olarak, konular anlaşılacak şekilde kitapta yeterince açıklanacak. Kabala'nın özü, Yaradan'ın Yaratılıştaki niyetinin Varlıklarına haz vermek olmasıdır. Elbette, O ruhları yaratmayı ve onlara bolca haz vermeyi düşündüğü anda anında O'nun önünde belirdiler, form olarak tam ve O'nun onlara ihsan etmeyi planladığı tüm hazlarla birlikte. Bunun nedeni O'nun içinde, düşüncenin her şeyi tamamlamasıdır ve O'nun bizler gibi aksiyona ihtiyacı yoktur. Buna istinaden, sormamız lazım, "Neden dünyaları bu anlaşılması güç dünyaya gelene dek kısıtlamalar boyunca yarattı ve ruhları bu dünyanın anlaşılmaz bedenleri içine sakladı?"

3. Bunun cevabı Hayat Ağacı'nda yazılıdır – "O'nun yaptıklarının mükemmelliğini gün ışığına çıkarmak için" (Hayat Ağacı, Dal Bir). Bununla beraber, mükemmel bir İşletimciden eksik işlemlerin kaynaklanmasının, öyle ki bu dünyadaki bir aksiyondan dolayı tamamlanmaya ihtiyaç duyacak kadar, nasıl mümkün olduğunu anlamamız lazım.

Mesele şu ki, ruhların içindeki Işık ve Kli (kap) arasında farkı ayırt etmeliyiz. Yaratılan ruhların özü onların içindeki Kli'dir ve onları ayırmayı planladığı tüm armağan ve haz onların içindeki Işıktır. Bunun nedeni şudur; O, onlara haz vermeyi planladığı için onları zorunlu olarak O'nun hazzını alabilecek bir alma arzusu olarak yarattı, zira haz ve mutluluk bolluğu alma arzusunun ölçüsüne göre artar.

Ve hiçlikten neslin oluşumu ve çoğalmasıyla ilgili olarak alma arzusunun ruhun tam olarak özü olduğunu bilin. Haz ve bolluk ruhun Işığı olarak addedilirken, bu varoluştan varoluşa O'nun özünden uzanan ruhun Kli'si olarak bilinir.

4. Açıklama: Yaratılış daha önce var olmamış bir şeyin hâsıl olmasına denir. Bu hiçlikten varoluş olarak addedilir. Yine de, O'nun içinde dâhil olmayan bir şeyi nasıl hayal edebiliriz, zira O her şeye kadirdir ve her şeyi birlikte kapsar? Ve ayrıca, kişi Kendisinde olmayanı veremez.

Bahsettiğimiz gibi, O'nun yarattığı tüm Yaratılış sadece ruhların Kelim'idir (Kli'nin çoğulu) ki bu alma arzusudur. Bu gayet açık, zira O'nun muhakkak ki alma arzusu yoktur, zira kimden alacak ki? Dolayısıyla, bu gerçekten de yeni bir Yaratılıştır, daha önce var olandan bir iz bile olmaksızın ve bu nedenle hiçlikten varoluş olarak addedilir.

5. Maneviyatta uygulanan birleşme ve ayrılma sadece form eşitliği ve form eşitsizliğiyle ilgilidir. Bunun nedeni şudur; eğer iki manevi nesne aynı formdalar ise, bütündürler, iki değil birdirler, zira onları birbirinden ayıracak hiçbir şey yoktur. Sadece aralarında birtakım form eşitsizliği varsa iki olarak ayırt edilebilirler.

Ayrıca, birbirleri arasındaki mesafenin ölçüsü form eşitsizliklerinin ölçüsüne göredir. Bu yüzden, zıt formdalar ise, birbirlerinden doğu ve batı gibi uzak nitelendirilirler, yani realitede resmedebileceğimiz en büyük mesafe gibi.

6. Ancak, Yaradan'da her hangi düşünce ya da algı yoktur ve O'nunla ilgili hiçbir şey söyleyemeyiz. Bununla beraber, Sizi hareketlerinizden biliriz, bundan O'nun ihsan etme arzusu olduğunu ayırt etmeliyiz, zira O her şeyi Varlıklarına haz vermek için yarattı ve Bolluğunu üzerimize ihsan etmek için.

Kabala BilimiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin