KABALİSTLERİN KABALA İLMİ ÜZERİNE YAZDIKLARI

2 0 0
                                    

Manevi edinimde, korkuda ve ilimde yüce olup da ifşa olan ışığın hazineleriyle ruhlarını meşgul edecek pek çok şeye sahip olduklarından ve seviyelerinin yüceliğinden dolayı manevi çalışmaya ilgi duymayan insanlar görsek de bunun, sırların yoluna özlem adına içsel hissiyatı ve ruhunun baskısı olanların kalplerinin cesaret kaybetmesine izin vermeyin. Zira bu özlemin kişinin ifşa olan konulara yeteneğinin eksikliğinden geldiğine karar versek de ne olmuş yani? Sonuçta kişinin payına düşen budur; zira Yaradan kendisine dürüst ve gerçek çağrıda bulunan herkese yakındır.

Kabalist Raiah Kook, Orot HaTora (Manevi İlmin Işıkları), Bölüm 10, Madde 4

PARDES'de aylak dolaşmama kuralıyla ilgili olarak, kişi karnını et ve şarapla doldurmadığı sürece, sadece Manevi çalışmanın yasasının emrettiklerini yapmaya gelenlere söylenmeli. Ancak, içsel şeyleri öğrenmeye arzu ve özlem duyan kişi "kişi maneviyatı her zaman kalbinin istediği yerde öğrenmelidir" kuralı altındadır. Ve kişi yolunda güçlü olmalı ve öğrenip başarılı olacağını...ve ruhunun arzusunun O'nun Adını daimi olarak bilmeye bağlanacağını bilmelidir. Ve kişi öğrencilerin çoğunluğunun böyle olmadığını görse bile bunun onlar için doğru olduğunu bilmelidir ki dereceler boyunca yürüyene dek kutsallığı yok etmesinler. Bunun böbürlenme ve gururlanmayla ilgisi yoktur, sadece ruhun asaletinin bölünmeleridir.

Kabalist Raiah Kook, Orot HaTora (Manevi İlmin Işıkları), Bölüm 9, Madde 12

Çekingenlerin "Ben kuru bir ağacım ve ben kimim ki manevi ilmin kitaplarında yazan içsel kutsallığa yaklaşayım?" demesine izin vermeyin. Bunun nedeni, tüm erdemlilerin zaten bunun zamanımızda eğilimin tavsiyesi ve bir yalan olduğuna hemfikir olmalarıdır ve kişi hâlâ her şeyi anlamasa da Zohar'ın sözlerinin ruh için gücü vardır ve büyük, küçük Yaradan'a yönelen her insanın ruhu için, kişinin anlayış ve ruhunun köküne göre yaklaşılabilirdir.

Bakşvitz'li Kabalist Tzvi Hirş Horovitz, Hanhagot Yeşarot (Üst Rehberlik), Madde 5

Bu nesildeki insanlar sözlerimi dinleselerdi Zohar Kitabı'nı ve Tikunim'i (Islahlar) çalışırlardı ve dokuz yaşındaki çocuklarla bunlar üzerine düşünürlerdi.

Komarno'lu Kabalist İsak Yehudah Yehiel, Notzer Hesed (Merhameti Korumak), Bölüm 4, Öğreti 4

Zohar'ı çalışmada kısıtlama yoktur; çünkü çoğunlukla yorumlardır. Hafetz Haim; her Cumartesi, herkesi, hatta bekâr erkekleri bile, o Paraşa'nın (Maneviyatta haftalık bölümün çalışması) Zohar'ını çalışmaya davet ederdi.

Pojin'li Kabalist Yusuf Ben Şlomo, Hosafot Binian Yusuf (Yusuf'un Binaya Katkıları)

Manevi ilmi bilmeden kişi hayvan gibidir, zira kişi sevabı sadece hareketlerden geçerek, tat almadan izliyordur. Bu saman yiyen hayvanlara benzer, insanların yiyeceklerinin tadı olmadan. Ve kişi, pek çok anlaşmayla meşgul önemli bir iş adamı bile olsa bu ilimle iştigal etmekten muaf edilmemiştir.

Ziditşov'lu Kabalist, Sur MeRa VeAseh Tov (Kötülükten Uzaklaşın, ve İyilik Yapın)

Manevi ilim sadece bir araçtır. Onunla iştigal etmek bir arzuyla olmalı, Yaradan'la derin Dvekut (bütünleşme) arzusuyla... Yaradan'ın mekânında başka hiçbir niyete izin verilmemiştir. Açıkçası, manevi ilmin öğrencileri eğer kalplerinde yanan Yaradan sevgisiyle ve O'na tutunma arzusuyla çalışırlarsa tüm varlıklarını dolduruyor olurlar, öğretinin içselliğiyle ilgili tek polemik olmaz. Hepsi Kralın mekânına koşar ve günlerinin büyük kısmını, hatta zamanlarının çoğunu manevi ilim ve Zohar'ı çalışarak geçirirlerdi.

PARDESS'in Yolu, cilt 11, Paraşat VaYişlah, Kasım 1996, Sayı 515/3

Manevi ilim Yaradan'ın bilgisini kazanmakla ilgilenir ki bu O'nun eşsizliğidir... Çünkü ilim iştigal etmek ve onu gerçekleştirmenin dışında kişi, Ad'ı bilir ve yaratılışın sırlarını ve iyiliklerin tatlarını edinir ki bunlar kendi içlerinde ruhu canlandırır. Böyle olmasının nedeni şudur; bunlar vasıtasıyla ruh güçlenir ve yaratıcısına bağlanır. Ayrıca bu çalışmadan sevapların doğru bir şekilde yerine getirilmesi çıkar, zira bunu bilenlerin kalplerini onu bütünüyle yapmak için heyecanlandırır.

Kabala BilimiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin