1. Kutsal Zohar kitabındaki bilgeliğin derinliği bin kilidin arkasına hapsedilmiş ve kapatılmıştır ve insan dili bize bu kitaptaki tek bir şeyi bile başından sonuna kadar yorumlamak için güvenilir, uygun ifadeler temin etmekten acizdir. Aynı şekilde, yaptığım yorumlar da sorgulayan kişinin konuların yüceliğine yükselebilmesine ve kitaptaki kelimeleri dikkatle incelemesine yardımcı olan bir merdivenden başka bir şey değildir. Bu yüzden, okuyucuyu önceden hazırlamayı ve ona bir rota ile kitabı nasıl öğrenmesi ve okurken hangi niyette olması gerektiğini gösteren, güvenilir tanımları içeren bir geçit sunmayı gerekli buldum.
2. Öncelikle şunu bilmelisiniz ki Zohar kitabında ve hatta efsanelerinde anlatılan her şey KHB (Keter, Hohma, Bina), HGT (Hesed, Gevura, Tiferet), NHYM (Netzah, Hod, Yesod, Malhut) olarak adlandırılan On Sefirot'un çeşitleri ve bunların devşirimleridir. Tıpkı konuşulan dilin 22 harfin değişimlerinin her nesneyi ve kavramı, ayrıca kavramları ve kavramların değişimlerini deşifre etmek için yeterli olması gibi, On Sefirot da Cennetin kitabındaki tüm bilgeliği ifşa etmek için yeterlidir. Ancak kişinin ihtiyatlı olmasını gerektiren ve kitaptaki kelimeleri çalışırken aşmaması gereken üç sınır vardır.
3. Birinci sınır: Çalışmanın aktarımında "Madde", "Maddenin içindeki form", "Soyut form", ve "Öz" olarak adlandırılan dört kategori vardır. On Sefirot için de aynısı geçerlidir. Kişi bilmelidir ki, Zohar Kitabı
On Sefirot'un Özü ve Soyut Formu ile ilgilenmez, sadece içerisindeki Madde ya da Maddenin içinde kıyafetlenmiş olan Form ile ilgilenir.
4. İkinci sınır: Ruhların yaratılışı ve varoluşlarının işletimine ilişkin, geniş kapsamlı Tanrısal realite, bizim tarafımızdan üç izlenimde ayırt edilir:
• Ein Sof (Sonsuzluk);
• Atzilut dünyası;
• Beria, Yetzira ve Asiya olarak adlandırılan üç dünya
Zohar sadece BYA (Beria, Yetzira, Asiya) dünyalarıyla ve BYA'nın onlardan aldığı kadarıyla Ein Sof ve Atzilut dünyalarıyla ilgilenir. Ancak, Zohar Kitabı, hiçbir surette Ein Sof ve Atzilut dünyalarının kendileriyle ilgilenmez.
5. Üçüncü sınır: BYA dünyalarının her birinde üç izlenim bulunur:
2. O dünyada parlayan Tanrısallık olan On Sefirot;
3. İnsanların, Neşamot (Ruhlar), Ruhot (canlar) ve Nefaşot (hayat)15
4. "Melekler," "kıyafetler" ve "saraylar" diye adlandırılan, sayısız unsura sahip, realitenin geri kalan kısmı.
Bilmelisiniz ki, Zohar kapsamlı bir şekilde her dünyanın detaylarını açıklasa da, yine de Zohar'ın kelimelerinin özü her zaman o dünyadaki insanların ruhlarına odaklanmıştır. Diğer izlenimleri sadece ruhların ondan alma ölçüsünü bilmek adına açıklar. Zohar, tek bir kelimesinde bile, ruhların almasıyla bağlantısı olmayan bir şeyden bahsetmez. Bu yüzden şu neticeye varmalısınız ki, Zohar Kitabı'nda sunulan her şey sadece ruhun almasıyla ilişkilidir.
Ve bu üç temel sınır son derece zorlu olduğundan, eğer okuyucu bunlarla ihtiyatlı değilse ve konuları içeriğin dışına çıkartırsa konuyla ilgili hemen kafası karışır. Bu nedenden dolayı, elimden geldiği kadarıyla uğraşıp herkesin kavrayabileceği bir şekilde, bu üç sınırın anlayışını genişletmeyi, gerekli buldum.
6. Hohma, Bina, Tiferet ve Malhut ve onların kökü olan Keter olarak adlandırılan on Sefirot bulunduğunu zaten biliyorsunuz. On tanedirler çünkü Tiferet tek başına Hesed, Gevura, Tiferet, Netzah, Hod ve Yesod denilen altı Sefira'dan (Sefirot'un tekili) oluşur. HB TM olan on Sefirot'tan bahsettiğimiz her yerde bunu aklınızda tutun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kabala Bilimi
SpiritualNeden buradayız? Gelecekte bizi neler bekliyor? Acı çekmekten kurtulup nasıl kendimizi huzurlu ve güvende hissederiz? Bunlar hepimizin cevaplamak isteyeceği sorular. Kabala ilmi bu ve daha pek çok soruya cevap verir. Kabala, bizim her soruyu sormam...