HİZMETÇİ HANIMININ VARİSİDİR

2 0 0
                                    

Bu derinlemesine açıklama gerektiriyor. Konuya herkes için açıklık getirmek adına, bize görünen ve bu dünyanın işleyişinde bize uzanan ile yorumlayacağım.

Dışsallığın İçselliği

Kökler ve dalların açıklamasında yazdığı gibi, konu şu ki üst kökler dalları bu dünyada görünene dek güçlerini uzatırlar. Bir bütün olarak, dünyalar içsel ve dışsal olarak kabul edilir. Bu, kimsenin kaldıramadığı ve bir yerden diğerine taşıyamadığı ağır bir yüke benzer. Bu nedenle, yükü küçük parçalara bölmek ve teker teker taşımak önerilir.

Bizim konumuza benzer; zira kişinin ruhu gibi küçücük bir kıvılcım ediniminde yardımcı meleklerden daha üste yükselebildiğinden yaratılışın amacı paha biçilmezdir; bilgelerimizin "Şimdi halk ve Yakup'a: 'Yaradan neyi biçimlendirdi!' denilecek." sözüyle ilgili söyledikleri gibidir. Bunu üst meleklerin O'na yönelenler için "Yaradan neyi biçimlendirdi?" sorusunu soracakları şeklinde yorumladılar.

Kalpteki Nokta'nın Birer Birer Evrimi

Bu armağan bize teker teker gelişerek gelecek. Yukarıdaki benzetmede olduğu gibi; ancak parçalara bölüp teker teker kaldırırsak en ağır yük taşınabilir. Sadece genel amaç bu şekilde gelmez bize, genel amaç için hazırlık olan fiziksel amaç da zaman içinde ve yavaş gelişimle gelir.

Bu nedenle, dünyalar içsel ve dışsal olarak bölünmüştür ve her bir dünya yavaş gelişim içinde işleyecek aydınlanmalar içerir. Bunlara "dünyanın içselliği" denir.

Dünyevi Arzuların (Dışsallık) Eşzamanlı Evrimi

Bunların tersinde sadece eşzamanlı hareket edebilen aydınlanmalar vardır. Bu nedenle dünyevi dallarında ortaya çıktıklarında ve kontrol verildiklerinde ıslah olmadıkları gibi yıkarlar da.

Bilgelerimiz buna "olgunlaşmamış" derler; Bilgi Ağacı ve Adam HaRişon'la ilgili "Olgunlaşmamış meyveyi yediler." denildiği gibi. Bu, onun hala büyüdüğü ve geliştiği için şimdi değil, ama gelecekte insana haz vermesi planlanmış, çok nefis bir tat olduğu anlamına gelir. Bu nedenle onu olmamış bir meyveye benzettiler; zira en tatlı, lezzetli meyve olan incir de ham yenilirse kişinin midesine dokunur ve kişi ölür.

Aslında sormamız lazım, "Böyle bir edimi dünyaya getiren kimdir?" Sonuçta bir üst kökün uzantısı olmadan dünyamızda hiçbir hareketin olmadığı biliniyor. Buna "dışsallığın hâkimiyeti" dediğimizi bilin, "Yaradan birini, diğeri gibi yarattı." sözlerinde olduğu gibi. Bu, kışkırtan ve içselliğin hâkimiyetinin ifşasına doğru hızla akan bir güç içerir; bilgelerimizin dediği gibi, "Onların başına Haman gibi bir kral koydum ve o, onların pişmanlık duymasını sağlayacak."

İçsellik Kalpteki Noktası Olanlardır

Üst kökleri açıklığa kavuşturduktan sonra bu dünyadaki dalları açıklayacağız. İçsellikten uzanan bir dalın, genel amaç ve ıslahın uygulayıcısı olarak seçilmiş bir halkı olduğunu bilin. Bu dal, ortak amacı gerçekleştirmek için dünya uluslarını harekete geçirene dek büyümek ve gelişmek için hazırlığa sahiptir.

Dışsallık Dünyevi Arzulardır

Dışsallıktan uzanan dal dünya uluslarıdır. Amacın gelişimini teker teker almaya değer nitelikler onlara verilmedi. Tersine onlar; üst köke göre, ıslahı tek seferinde ve tam olarak olmaya uygunlar. Dolayısıyla köklerinden hâkimiyet aldıklarında, içselliğin erdemlerini yok ediyorlar ve dünyada ıstıraba neden oluyorlar.

Köle ve Hizmetçi

Yukarıda açıkladığımız üzere "dışsallık" denilen üst kökler genelde "hizmetçi" ve "köle " olarak adlandırılır. Yüzeysel gözlemde görünebileceği gibi, bu hiçbir şekilde zarar verme niyetleri olmadığını göstermeyi amaçlar. Tersine bunlar içselliğe hizmet ederler, tıpkı efendilerine hizmet eden hizmetçi ve köle gibi.

Kabala BilimiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin