DOSTLARIN BİRLİĞİ

1 0 0
                                    

Yapabileceğinizi yapın ve Kralın kurtuluşu bir göz kırpışındadır. Bugün karşınızda duran önemli şey dostların birliğidir. Bunun için daha çok çalışın zira tüm hataları kapatabilir.

Şöyle yazılmıştır: "Sürgüne düşmüş bir öğrencinin öğretmeni (Kabalist) de onunla birlikte sürgündedir." Bilgelerimiz şaşkınlardı: Nasıl olur da bir öğrencinin şikâyetleri manevi çalışmasını yönetebilir onu Yaradan'ın etkisinde olmaktan geri atabilir, özellikle de gerçek bir öğretmene bağlıyken?

Ve şöyle açıkladılar, öğrenci düşüşteyken öğretmeni de onunla birlikte düşmüş gibi görünür. Ve böyle göründüğü için gerçekten de böyledir. Yani, öğrenci öğretmeninden sadece kalbinde kabul ettiği kadar fayda sağlar. Dolayısıyla, öğrenci değerlendirebildiği dereceye göre düşük ve alt seviyede bir öğretmene sahiptir. Ve bu yüzden öğretmeni de kendisiyle birlikte sürgündedir.

Mısır'da sürgün ve köleliğin başlangıcı "Şimdi Mısır'da Yusuf'u tanımayan bir kral yükseldi" sözleriyle başlar. Bu, herkesin zihninde yeni bir hükümranlığın, yeni yükselen bir hükümranlığın, ortaya çıkması anlamına gelir zira önceki seviyelerinden düşmüşlerdir ki Şöyle yazılmıştır: "Sürgündeki bir öğrencinin öğretmeni de onunla birlikte sürgündedir." Bu yüzden Yusuf'u bilmiyorlardı, yani onu sadece kalplerinde kabul ettikleri dereceye kadar edindiler.

Bu nedenle, Yusuf'un görüntüsünü kendilerine benzettiler ve bu yüzden Yusuf'u bilmiyorlardı ve kölelik başladı. Aksi takdirde, erdemli olanlar onu korurdu ve onlar için kölelik ve sürgün olmazdı.

DOST SEVGİSİ

Yazdıklarınızla beni sürgünden haberdar ettiniz, daha fazla araştırmaya ihtiyacınız olup olmadığını merak ediyorum. "Ve haykırdılar ve haykırışları bağlılıktan dolayı Yaradan'a kadar yükseldi." Sonra, "ve Yaradan biliyordu." Sürgündeyken Yaradan'ı bilmeden kurtuluş mümkün değildir. Dahası, sürgünün kendisini bilmek kurtuluşun nedenidir. Dolayısıyla, kurtuluş zamanından beni haberdar etmeyi nasıl isteyebilirsiniz ki?

Gerçek kendisini gösterir ve acı çeken ıstırabını dile getirir ve bunu ne bastırabilir ne gizleyebilir. Gerçekten de, hepinizi hissediyorum, bugün yarınla yer değiştirmiş ve "şimdi" yerine "daha sonra" diyorsunuz. Bunun için hatayı anlamak ve sapmaktan başka çare yoktur – çünkü sadece bugün kurtuluşa ihtiyacı olanlar Yaradan tarafından kurtarılır. Ve yarını bekleyenler, Yaradan korusun, aklı yıllar sonra edinirler.

Ve bunun size gelmesinin nedeni dost sevgisini uygulamanız talebime kayıtsız kalmanızdır, zira her günkü eksikliğinizi tamamlamanın çaresinin bu olduğunu size olabilecek her yönüyle açıkladım. Ve eğer cennete yükselemezseniz size yeryüzündeki yolu gösterdim, peki neden bu çalışmaya hiç katkıda bulunmadınız?

Ve bunun içinde gizli muazzam gücün dışında, guruptaki her kişinin içinde pek çok kutsallık kıvılcımı vardır. Ve tüm kutsallığı sevgi ve dostlukla kardeş olarak bir yere toplarsanız kesinlikle çok yüksek bir kutsallık derecesi elde edersiniz...

ÇEVRENİN KİŞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

...Tüm dünyada geçerli hepimizin bildiği bir gelenek vardır, çok yetenekli bir profesyonelin maharetli işçiler arasında olup onların hareketlerinden öğrenmesi iyi bir şey değildir. Örneğin, bir acemi tecrübesiz çaylaklar arasına düştüğünde ona iyi bir ayakkabı yapmaya değmeyeceğini ve nasıl çıkarsa öyle yapmasını, iyi ve güzel bir ayakkabı yapmanın emeğe değmeyeceğini öğretirler.

Ya da bir terzi eğer yetenekliyse, kumaşı intizamlı, düzgün ve sahibine yakışacak şekilde yapmak için sıkıntıya girmeye değmeyeceğini anlamasını sağlarlar. Dolayısıyla, kişi onlarlayken ihtiyatlı olmalı.

Kabala BilimiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin