PARDES - MEYVE BAHÇESİ

1 0 0
                                    

"Dördü bir PARDES'e5 girdi", vs. dünya yaratılmadan önce O Birdir ve O'nun Adı Birdir vardı çünkü ruhlar ruh kabul edilmiyordu, zira ismin tüm konusu kişinin yüzünü O'ndan çevirmesiyle ilgilidir, O kişiyi yüzünü geri çevirmesi için çağırır.

Ve Yaratılıştan önce ruhlar O'na tamamen bağlıydı ve onlar talep etmeden bile, O onların üstüne taçlar ve çelenkler, ihtişam, yücelik ve saltanat yerleştirdi, zira O onlarına arzularını Kendiliğinden bilir ve onlara bahşeder. Dolayısıyla, aşağıdan bir yerden uyanışla ilgili bir isim belirtmek elbette ki mevzu dışı. Bu nedenle, Basit Işık olarak addedilir, zira her şey tamamen basitlik içindedir ve bu Işık her bir kişi tarafından anlaşıldı, hiç ilim görmemişler tarafından bile.

Bilgelerin ve erdemlilerin buna Pışat (yazılı olan) demelerinin nedeni budur, zira Pışat her şeyin köküdür. Yazarlar ve kitaplar bunu tartışmazlar çünkü tek, basit ve meşhur bir konsepttir. Ve alt dünyalarda iki ayrım bu Basit Işığın Reşimo'sunda algılansa bile bu kendi kalplerinde "ve ben düzgün bir insanım"6 vasıtasıyladır. Ancak, yukarıda bahsedilen yerde yapacağınız hiçbir tarifte değişim yoktur.

Bu, kralın sevdiği oğlunu alıp muhteşem, ihtişamlı meyve bahçesine koyması gibidir. Ve oğul gözlerini açtığında meyve bahçesindeki fevkalade ışıktan dolayı durduğu yere bakmadı, doğunun batıdan uzaklığı gibi, gözleri çok uzaklara gitti. Ve gözlerini sadece batısındaki uzak binalara ve saraylara dikti ve gözlerinin batıda gördüğü ihtişamlık ve güzelliği merak ederek günlerce ve aylarca yürüdü, başı boş dolaştı.

Birkaç aydan sonra, heyecanı dindi ve arzusu tamamlanmıştı ve batıya bakmaktan bıktı. "Döndüğüm yolda ne bulunabilir?" diye düşündü ve yeniden muhakeme etti. Yüzünü doğuya, giriş yaptığı tarafa doğru çevirdi ve şaşırdı. Tüm ihtişam ve güzellik yanı başındaydı. Kendisini anlayamadı, nasıl bu kadar süre fark edemediğini ve batıya doğru olan Işığa tutundu. O zamandan sonra sadece doğuya doğru parlayan Işığa tutundu ve giriş kapısına gelene dek doğuya doğru yürüdü.

Şimdi, giriş ve çıkış günleri arasındaki farkı düşünün ve bana söyleyin, zira son aylarda gördüklerini ilk aylarda da görmüştü. Ancak başında etkilenmemişti, zira gözlerini ve kalbini batıya doğru parlayan Işık almıştı. Ve sonrasında bıktı, yüzünü doğuya çevirdi ve doğuya doğru parlayan Işığı gördü. Ancak bu nasıl değişti?

Bununla beraber, girişe yakın olarak ikinci yaklaşımı ifşa etmek için yer var, ki bilgelerimiz buna Remez (imâ) derler, "Gözlerin neyi imâ ediyor?"da olduğu gibi. Bu tıpkı kralın sevgili oğluna üstü kapalı söylemesi ve bir göz kırpışı ile onu korkutması gibi. Ve oğul hiç anlamasa ve bu imadaki gizli korkuyu görmese de, yine de babasına bağlılığından dolayı oradan başka bir tarafa gecikmeden atlar.

Bu Remez denilen ikinci tutumun anlamıdır, zira iki yaklaşım, Pışat ve Remez, alttakilerde tek kök olarak kayıtlıdır, bilgelerin yazdığı gibi tek bir kelime yoktur ki "kelimenin kaynağı" denilen iki harfli bir kökü olmasın. Böyle olmasının nedeni tek bir harften bir anlam çıkarılamayacağıdır, dolayısıyla, Pışat ve Remez'in kısaltması PR'dir (par şeklinde okunur), ve bu PaR Ben Bakar'ın (genç boğa) bu dünyadaki köküdür. Ve Pria ve Revia (çoğalma) da bu kökten gelir. 

Şimdi bilgelerimizin Druş (yorumlar) dedikleri üçüncü tutum gelir. Bu nedenle hiçbir şey için Drişa (talep) yoktu, "O Birdir ve O'nun Adı Birdir"de olduğu gibi. Ancak bu yaklaşımda çıkarma, ekleme, yorum (çalışma) ve bulma var, açıkça bildiğiniz "Çabaladım ve buldum"da olduğu gibi. Bu nedenle bu yer aşağıdakilere atfedilmiştir, zira buradan doğunun yüzünün Yukarıya uyanması gibi olmayan bir uyanış vardır, ki bu "Onlar çağırmadan Ben cevaplayacağım" vasıtasıyla idi. Tersine, burada güçlü bir çağrı ve çaba ve özlem bile vardı ve "ihtiras mezarları"nın anlamı budur.

Kabala BilimiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin