Kişi, kişisel çıkar görmediği bir olayda ufacık bir hareket etme motivasyonunun bulunmadığı, kişisel-sevgi denilen bir Kli (kap) ile yaratılmıştır. Ve kişisel-sevgiyi indirgemeden Yaradan'la Dvekut'u (tutunma-bağlanma) yani form eşitliğini gerçekleştirmek mümkün değildir.
Ve "kötülük" denilen alma arzusunu indirgemekte birlikte çalışmak üzere büyük bir güç oluşturabilmek için bir topluluğa ihtiyacımız var, zira bu (form eşitliği) doğamıza zıttır ve insanın yaratılış amacını engeller.
Bu nedenle, toplum bunu (Yaradan'la Dvekut'u) gerçekleştirmeye hemfikir olmuş bireylerden oluşmalı. O zaman, tüm bireyler kendisine karşı savaşabilen tek bir büyük güç oluşturur, çünkü herkes diğer herkesin içinde dahildir. Böylece, her bir kişi amacı gerçekleştirmek için büyük bir arzu üzerine kurulmuş olur.
Birbirine dahil olmak için, her kişi kendisini diğerleri önünde indirgemelidir. Bu, her bireyin dostlarının hatalarını değil erdemlerini görmesiyle yapılabilir. Ancak, kendisini dostlarından birazcık dahi yukarıda gören kişi onlarla bütünleşemez.
Ayrıca, toplanma esnasında ciddi olmak niyeti kaybetmemek için önemlidir, zira toplanma nedenleri bu amaçtır. Tevazu ile yürümek ise büyük bir şeydir, kişi ciddi değilmiş gibi yürümeye alışık olmalı, ancak gerçekte onların kalplerinde bir ateş yanar.
Ve yalnızca kendi çıkarlarını düşünen insanlara karşı, kişi toplantı esnasında onların amaca yönelik olmayan söz ve davranışlarına karşı dikkatli olmalı ki Yaradan'la Dvekut'u gerçekleştirebilsinler. Dvekut'la ilgili olarak "Matan Tora" makalesine bakın.
Bununla beraber, kişi dostlarıyla birlikte değilken kalbindeki niyeti hiç belli etmemeli ve herkes gibi görünmeli. "Kralın senin Tanrınken tevazu ile yürü" sözünün anlamı budur. Bununla ilgili daha ileri yorumlar bulunmakla beraber bu basit açıklama da gayet büyük bir şey.
Dolayısıyla, birbirleriyle bütünleşen dostlar arasında eşitlik olması iyidir, böylece kişi diğerinin önünde kendisini indirgeyebilir. Ve toplum içinde ciddiyetsizliğe izin vermemek için iyi gözlem olmalı, çünkü ciddiyetsizlik her şeyi mahveder. Ama, yukarıda söylediğimiz gibi, bu içsel bir konudur.
Bununla beraber, toplumdan olmayan bir kişinin yanında ciddiyetsizlik gösterilmemeli, sadece yeni gelen kişiyle eşitlenilmeli. Bir başka deyişle, ciddi konular konuşmaktan kaçının ve sadece "davetsiz misafir" denilen bu yeni gelmiş kişiye uygun şeylerden bahsedin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kabala Bilimi
ДуховныеNeden buradayız? Gelecekte bizi neler bekliyor? Acı çekmekten kurtulup nasıl kendimizi huzurlu ve güvende hissederiz? Bunlar hepimizin cevaplamak isteyeceği sorular. Kabala ilmi bu ve daha pek çok soruya cevap verir. Kabala, bizim her soruyu sormam...