ON SEFİROT
1. Öncelikle on Sefirot'un isimlerini bilmeliyiz: KHB, HGT, NHYM. Bunlar, Keter, Hohma, Bina, Hesed, Gevura, Tiferet, Netzah, Hod, Yesod, Malhut'un kısaltmalarıdır. Bunlar ayrıca alt derecelerin O'nun Işığını alabilmeleri için oluşturulmuş O'nun Işığının on örtüsüdür.
Bu güneşin ışığı gibidir, gözün görmesine imkân tanıyacak ışığı azaltan karartılmış gözlük olmadan bakmak mümkün değildir. Benzer şekilde O'nun Işığı da içinde her alt derecenin O'nun Işığını daha da örten ve "on Sefirot" denilen bu örtülerle kıyafetlenmiş olmasaydı alt dereceler bunu edinemezdi.
2. Bu on Sefirot Musa Peygamberin yazılarındaki On Kutsal İsimdir: Ehvey (Ekvey okunur), Sefira Keter'dir; Yah (Koh okunur) Sefira Hohma'dır; ve HaVaYaH adı Elokim'in noktalama işaretiyle olduğunda Bina'dır. El (Kel okunur) ismi Hesed'dir; Elohim (Elokim okunur) Gevura'dır; HaVaYaH adı Shvah, Holam, Kamatz'ın noktalama işaretiyle olduğunda Tiferet'dir. Tzvaot ismi Netzah ve Hod'dur; Shadai (Şadi okunur) Yesdo'dur; Adonay ismi (Adni okunur) Malhut'dur (Zohar, VaYikra, Madde 157-163, 166-177).
3. Ve on Sefirot saymamıza rağmen içlerinde Keter, Hohma, Bina, Tiferet ve Malhut denilen beş Behinot'dan (ayrım, izlenim) fazla yoktur. On Sefirot saymamızın nedeni Sefira Tiferet'in bunları on yapan Hesed, Gevura, Tiferet, Netzah, Hod ve Yesod denilen altı Sefirot içermesidir. (Zohar Kitabına Giriş, "Sulam'ın Aynaları" sayfa 5).
Ve bu beş Behinot, KHB TM – beş Behinot KHB TM'ye tekabül eden, Adam Kadmon, Atzilut, Beria, Yetzira ve Asiya denilen beş dünyanın tümündeki her yaratılan ve her varlıkta – realitenin en küçük maddesinde bile – görülür. Bu beş Behinot'un içindeki Roş (kafa) Keter'dir; Roş'dan Hazeh'e (göğüs) Hohma'dır; Hazeh'den Tabur'a (göbek) Bina'dır, Tabur'dan aşağısı Tiferet ve Malhut'dur.
TİFERET NEDEN HGT NHY'Yİ İÇERİR
4. Beş Behinot KHB TM ortaya çıktığında birbirleriyle öyle bir birleşmişlerdi ki her biri KHB TM içeriyordu. Ancak, Sefira Tiferet'de Sefirot seviyesi GAR olmaktan indi, dolayısıyla içinde olan KHB TM HGT NH'ye ve onları içeren Yesod'a döndü. Bu yüzden Tiferet altı Sefirot içerir dediğimiz zaman ilk üç Sefirot'a üstünlüğü olduğundan değil tersine içindeki beş Behinot KHB TM'nin farklı isimler - HGT NH – almasına neden olan GAR Işığının eksikliğidir.
Böylece, Hesed, Keter'dir, Gevura, Hohma'dır ve Tiferet, Bina'dır, Netzah, Tiferet'dir ve Hod, Malhut'dur. Sefira Yesod onlara eklenmiştir, ancak ek bir Behina (Behinot'un tekili) değildir. Daha ziyade, Sefirot HGT NH'nin tümünü içeren bir kaptır. Ayrıca, bunlara her zaman altı Sefirot HGT NHY olan Vav (altı) Kıtzavot'un (sonlar/kenarlar) kısaltılmışı VAK denir. Ve beş Behinot'un HGT NHY'ye inişi sadece ZA'da ortaya çıktığından beş değişmiş Behinot'u sadece ZA'ya atfederiz.
IŞIK VE KLİ
5. Dünyaların hiç birinde Kli olmaksızın Işığın olması mümkün değildir. Başlangıçta, on Sefirot'da sadece bir Kli – Malhut – vardı. Beş Behinot KHB TM vardır dememizin nedeni bunların hepsinin Behina Dalet denilen Malhut'un parçası olmalarıdır. Bu, onların Behina Dalet olarak adlandırılan ve Malhut olan tamamlanmış Kli'ye yakınlıklarına göre düzenlenmiş olmaları anlamına gelir.
Ancak, Tsimtsum Alef'den (ilk kısıtlama) sonra, Malhut'un Kli'sinde bir Masah yükseldi ki bu Masah Üst Işığın Kli'nin içinde kıyafetlenmesini durdurur. Dolayısıyla, Üst Işık Masah'a ulaştığında Masah ona çarpar ve iter. Bu çarpmaya Malhut'un Kli'sinde Üst Işığın Masah'la Zivug de Hakaa'sı (çarpışarak çiftleşme) ve geri çevrilen Işığa "Or Hozer'in on Sefirot'u (Yansıyan Işık)" denir.
Böyle olmasının nedeni geri çevrilen Işığın aşağıdan Yukarıya doğru yükselerek Üst Işıktaki "Or Yaşar'ın (Direkt Işık) on Sefirot'u" denilen on Sefirot'u kıyafetlendirmesidir. Ve yeni Kelim Işığı almamak üzere kısıtlanmış olan Malhut yerine Üst Işığı kıyafetlendirmek için bu Or Hozer'den ortaya çıkar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kabala Bilimi
SpiritualNeden buradayız? Gelecekte bizi neler bekliyor? Acı çekmekten kurtulup nasıl kendimizi huzurlu ve güvende hissederiz? Bunlar hepimizin cevaplamak isteyeceği sorular. Kabala ilmi bu ve daha pek çok soruya cevap verir. Kabala, bizim her soruyu sormam...