KABALA İLMİNE GİRİŞE ÖNSÖZ
Kabala İlmine Girişe Önsöz
1. Üst ve alt tüm dünyalar insanın içindedirler ve tüm realite sadece insan için yaratılmıştır. Bu, Zohar Kitabı'nda yazılıdır. Öyleyse neden farklı hissediyoruz? Realite bizim içimizde değil de bizler realitenin içindeymiş gibi hissediyoruz. Dahası, bu dünya neden bizim için yeterli değil? Neden Üst dünyalara ihtiyacımız var?
2. Realitenin yaratılmasının sebebi Yaradan'ın Varlıklarına iyilik yapma arzusudur. Dolayısıyla, Yaradan varlığı Yaradan'ın ona ihsan etmek istediği şeyden zevk alma doğası ile yarattı. Yaradan zaman ve yer olgularının üstündedir; O'nun düşünceleri aksiyonun kendisi gibi işler.
Bu nedenle, O arzulayıp, onları hazla doldurmak için varlıkları yaratmayı düşündüğünde varlıklar Yaradan'dan aldıkları tüm hazlarla dolu olarak anında yaratıldılar. Ancak, bizler bu koşulu hissetmiyoruz, zira bu sadece bizim yaratılışın tasarımına göre gerçekleştirmek zorunda olduğumuz kökümüzdür.
Eyn Sof dünyasından bu dünyaya kadar dünyaların sırasını yaratırken Yaradan yaratılışı Kendisinden ayırıp en alt koşula yerleştirdi. O'nun neden bunu yaptığını anlamak önemlidir. Bu hareket O'nun aksiyonlarında kusur olduğunu mu gösteriyor?
Ari bu soruyu Hayat Ağacı kitabında cevaplıyor: "İşlerinin mükemmelliğini ifşa etmek için", böylece varlıklar kendilerini mükemmelleştirebilir ve O'nun derecesini gerçekleştirebilir ki gerçek mükemmellik sadece budur. Onlara yardım etmek için Yaradan dünyalar merdivenini yarattı. Ruhlar bu merdivenden bu dünyanın fiziksel bedenlerine büründükleri en alt seviyeye indiler. Ondan sonra ruhlar Kabala kendileri yükselmeye ve çalışarak aşağıya indikleri merdiveni çıkmaya başlarlar ta ki Yaradan'a dönene dek.
3. Ruh Işık ve Kli'den oluşur. Ruhun Işığı Yaradan'dan, Atzmuto'dan (O'nun Özü) gelir. Bu Işık vasıtasıyla Işığı alma arzusu olarak Işıktan zevk almak için ruhun Kli'si (kap) yaratıldı. Böylece, Kli kendisini doldurmaya gelen Işığa mükemmel bir şekilde uyar.
Işık Yaradan'ın bir parçasıdır. Ruh asıl Kli'dir. Dolayısıyla, sadece Kli bir varlık olarak kabul edilir. Varlık hiçlikten yaratıldı yani Yaradan onu yaratmaya karar vermeden önce böyle bir arzu yoktu. Ve Yaradan bu Kli'ye mükemmel hazzı vermek istediğinden, ki bu O'nun doğasıdır, O'nun vermek istediği Işığın (hazzın) ölçüsüne göre muazzam büyüklükte Kli'yi yarattı – alma arzusu.
4. Yaratılış başlangıç demektir, daha önce var olmayan yeni bir şey ve bu başlangıç "hiçlikten varoluş" olarak adlandırılır. Fakat Yaradan tam ise bir şeyin O'nda dâhil olmaması nasıl olabilir? Zaten söylemiş olduklarımızdan, yaratılıştan önce Yaradan'da alma arzusu olmadığı gayet açık, zira Yaradan bütündür ve sadece ihsan etmek istemektedir. Dolayısıyla, O'nda olmayan ve yaratılması gereken şey sadece O'ndan hazzı alma arzusudur.
Alma arzusu realitenin bütünüdür. Bu nedenle, realitenin elementleri arasındaki tek fark her elementteki alma arzusunun ölçüsüdür ve hiçbir element aynı arzuyu içermez.
5. Maneviyatta fiziksel bedenler yoktur. Manevi dünya arzular dünyasıdır, "ham" arzular, hiçbir materyal giysisi olmayan. Bu nedenle, Kabala ilminde kullanılan tüm kelimeler aslında zevk alma arzusunun adlarıdır, ya da onun içindeki Işığın doyumunun ifadeleridir.
Yaradan ihsan etme arzusudur ve varlık Yaradan'ın ihsanından zevk alma arzusudur. Eğer varlık, sadece Yaradan hazzın alınmasından zevk aldığı için haz alırsa, alma hareketi olarak değil niyetine göre böyle bir aksiyon ihsan etme olarak kabul edilir. Bu, onları ayıracak hiçbir şey olmaksızın, Yaradan'ın arzusu ile varlığın arzusunun eşit olması olarak kabul edilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kabala Bilimi
SpiritualNeden buradayız? Gelecekte bizi neler bekliyor? Acı çekmekten kurtulup nasıl kendimizi huzurlu ve güvende hissederiz? Bunlar hepimizin cevaplamak isteyeceği sorular. Kabala ilmi bu ve daha pek çok soruya cevap verir. Kabala, bizim her soruyu sormam...