DUAYA GELEBİLMEK İÇİN DUA

4 0 0
                                    

Kalplerimizi hazırlamak, düşüncelerimizi oluşturmak ve ağızlarımızda dualarımızı göndermek için taleplerin haykırışlarını duyan ve halkının yalvarışlarını merhametle dinleyen Seni, Efendimiz, atalarımızın Tanrısını memnun etsin. Sana haykırarak ve kırık bir ruhla dua eden Hizmetkârlarının dualarının sesine kulak ver.

Sen, merhametli Tanrımız, Senin muazzam lütfun ve merhametin ile bağışla, affet ve Senin önünde işlediğimiz tüm günahlar, sapkınlıklar, hükümler ve ihlâl ettiğimiz kuralları bize ve halkının tümüne, telafi et.

Sana ve Senin Yasa ve Emirlerine karşı gelmemizin hiçbir şekilde isyan ve kötüye kullanma olmadığı Senin tarafından biliniyor. Tersine, bizi bu alt dünyanın ihtiraslarına ve boş işlerine getiren içimizdeki daimî, vazgeçmeyen, yanan eğilim. Senin önünde dua edip ruhlarımız için yalvarmak istediğimizde bile sürekli aklımızı saptırıyor. Tekrar tekrar düşüncelerimizi dalavereleriyle kafamızı karıştırıyor. Ve buna hâkim olamıyoruz, çünkü aklımız ve mantığımız o kadar zayıfladı ki sorunlar, zorluklar ve zamanın uzunluğuna dayanma gücümüz kayboldu.

Bu nedenle, Sen, Merhametli ve Bağışlayan Tanrımız, güvendiğin kişi aracılığıyla bize söz verdiğin gibi yap: "Ve bağışlayıcı olacağıma bağışlayıcı olacağım ve merhamet göstereceğime merhamet göstereceğim." Bilgelerimiz dediler ki, "Kişi uygun ve değerli olmamasına rağmen" ki bu Senin yolun: kötüye de iyiye de iyi olmak. Sana gerçekten tutunabilmek için iç geçirmelerimiz, üzüntümüz ve kendimizi Senin çalışmalarına yakınlaştıramama söylemlerimizin hepsi Senin tarafından biliniyor. Ruhlarımıza acı; gerçekten, bizlere acı.

Cennetteki Babamız, büyük ve bağışlayıcı merhametini üzerimize uyandır, içimizdeki kötü eğilimi kökünden çıkar ve uzaklaştır ve onu azarla ki bizden ayrılsın ve bizleri Senin Çalışmandan alıkoymasın. Uyanıkken ve gece rüya görürken de kalplerimizde hiçbir kötü düşüncenin doğmasına izin verme ve özellikle Senin önünde duaya durduğumuzda ya da Senin kanunlarını çalıştığımızda. Senin Emirlerinle iştigal ettiğimizde düşüncelerimizin gerçekten berrak, sağduyulu, doğru ve Senin bizim için iyi arzun kadar güçlü olmasına izin ver.

Senin Krallığını memnun edecek şekilde, Seninle içten samimiyet içinde ve sevgiyle birleşmeleri, Sana yürekten hizmet etmeleri için kalplerimizi ve tüm halkın kalplerini, Senin insanlarını, uyandır. Ve Senin İnancını kalplerimizde ebediyen sabitle ve Senin İnancının kalplerimize hiç düşmeyecek bir kazık gibi bağlanmasına izin ver, ve bizleri ve Seni ayıran tüm perdeleri kaldır.

Cennetteki Babamız, bizleri tüm başarısızlıklar ve hatalardan koru; bizleri bırakma, bizlerden vazgeçme ve bizleri utandırtma. Konuştuğumuzda ağızlarımızla ol, çalıştığımızda ellerimizle ve düşündüğümüzde kalplerimizle. Cennetteki Babamız, Merhametli Tanrımız, kalplerimizi, düşüncelerimizi, sözlerimizi ve yaptıklarımızı, tüm hareketlerimizi ve hislerimizi, bize bilinen ya da bilinmeyen, sadece Sana ifşa olan ya da gizlenen, dürüstçe, hiçbir kötü düşünce olmaksızın adamakla bahşet.

Kalplerimizi arındır ve bizleri kutsa; üzerimize arı su dök ve bizleri Senin sevgin ve şefkatinle arındır ve Senin sevgini ve korkuyu kalplerimize ebediyen yerleştir, sonu olmayan halde ve her yerde: yürüdüğümüzde, yattığımızda ve kalktığımızda. Ve Senin Kutsallığının ruhunun içimizde her zaman yanmasına izin ver.

Senin Kudretli ve Büyük Adın ile birleşmek için her zaman Sana, Senin yüceliğine, Senin sevgine, Senden korkmaya ve yazılı ya da sözsel, ifşa olmuş ya da gizli, Senin kanunlarına ve Senin Emirlerine güveniyoruz. Ve bizleri önyargıdan, gururdan, öfkeden ve bilgiçlikten, üzüntüden, dedikodudan ve diğer kötülüklerden ve bu kadar önem verdiğimiz Senin Kutsallığını ve Arı Çalışmanı azaltacak her şeyden koru. 

Senin Kutsallığının ruhunu bizlere ver ki Sana tutunabilelim ve Sana her zaman daha da fazla özlem duyabilelim. Ve bizleri dereceden dereceye yükselt ki kutsal atalarımız İbrahim, İsak ve Yakup'un Erdemliliğine gelebilelim. Onların erdemliği bizlere yardımcı olsun ve Sen bizim dualarımızın sesini duyacaksın ki bizler ne zaman Sana kendimiz için ya da Senin halkından her hangi biri, Sana kalbini yönlendiren, bir ya da pek çok için dua etsek cevap alacağız.

Sevin ve bizimle gurur duy ve bizler Yukarıda meyve aşağıda kök vereceğiz. Ve günahlarımızı, özellikle gençlik günahlarımızı hatırlama, Kral Davut'un söylediği gibi, "Ne gençliğimin günahlarını hatırla ne de kurallarını çiğnememi." Günahlarımızı ve ihlallerimizi erdemlere dönüştür ve Senin Kutsal ve Arı İsimlerinde karaladığımız şeyleri düzeltmek için bize her zaman pişmanlıklar dünyasından Sana döndüreceğimiz içtenlikli düşünceler ver.

Bizleri birbirimizi kıskanmaktan koru ve ne başkalarının kıskançlıklarının kalplerimize gelmesine izin ver ne de bizim başkalarını kıskanmamızın. Tersine, kalplerimizin dostlarımızın erdemlerini görmesine izin ver, hatalarını değil. Yaradan korusun, birbirimize Senin gözünde uygun ve değerli bir şekilde konuşmamıza izin ver ve birbirimize karşı nefret uyanmasına izin verme.

Sana karşı sevgi bağlarımızı güçlendir, Senin de bildiğin gibi, bunların hepsi Sana mutluluk vermek için olacak. Bu bizim en önemli amacımız. 

Ve kalplerimizi Sana hedefleyecek aklımız yoksa Sen bize öğreteceksin ki Senin iyi arzunun amacını gerçekten bilelim.

Ve tüm bunlar için, Merhametli ve Bağışlayan Tanrım, dualarımızı merhamet ve iyi niyetle kabul etmen için Senin önünde dua ediyoruz. Âmin ki böyle olsun.

Kabala BilimiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin