KABALA ÖĞRETİSİ VE ÖZÜ

15 0 0
                                    

Kabala ilmi nedir? Bütün olarak, Kabala ilmi kendi yolunda tüm açılarıyla düzenlenmiş – dünyalarda ortaya çıkan ve ifşa olması tasarlanmış ve zamanın sonuna dek dünyalarda ortaya çıkabilecek tüm suretlerde – Tanrısallığın ifşasıyla ilgilidir.

Yaratılışın Amacı

Amaçsız hareket olmayacağından Yaradan'ın önümüzde düzenlenmiş olan Yaratılışta bir amacı olduğu kesin. Bu çeşit çeşit realitenin tümünde en önemli şey hayvanlara verilen algıdır – yani her biri kendi varlığını hisseder. Ancak sadece insana verilmiş olan en önemli algı, aklî faaliyetle ilgili algıdır ki bununla kişi aynı zamanda diğerindeki acıları ve huzuru da hisseder. Dolayısıyla, eğer Yaradan'ın bu Yaratılışta bir amacı varsa bunun konusu insandır. İnsanla ilgili olarak şöyle denilmiştir, "Yaradan'ın tüm işi onun içindir."

Ancak, yine de Yaradan'ın bu türü yaratmasının amacını anlamamız lazım. Aslında bu, insanı Daha yukarı ve daha önemli bir dereceye yükseltmek, Yaradan'ını, ona zaten verilmiş olan insan algısıyla hissetmek içindir. Ve kişi dostunu bildiği ve hissettiği gibi Yaradan'ın sözlerini de öğrenecektir, Musa'yla (Musa Peygamber) ilgili şöyle yazıldığı gibi, "Ve Yaradan Musa'yla yüz yüze konuştu, insanın dostuyla konuştuğu gibi."

Herkes Musa gibi olabilir. Şüphesiz, önümüzdeki Yaratılışı inceleyen herkes, işleyişi, kişinin dostuyla konuştuğu gibi Yaradan'ı ile sohbet edip anlaşabileceği muazzam algıyı edinene dek gelişen, O'nun büyük hazzını görüp anlayacaktır.

Yukarıdan Aşağıya Doğru

Hareketin sonunun ilk düşüncede olduğu bilinmektedir. Kişi bir ev inşa etmeye başlamadan önce amacı olan daireyi düşünür. Sonuç olarak, projenin bu iş için uygun olup olmadığını inceler.

Bizim maddemizle de böyledir. Amacı öğrendikten sonra Yaratılışın tüm işleyişi, her köşede, girişte ve çıkışta, kişinin dostunu hissettiği gibi Tanrısallığı hissedene dek niteliklerini geliştirmek, insan türünü orta yerinden yetiştirmek için tamamen önceden düzenlenmiştir.

Bu yükselişler, ta ki amacını tamamlayıp gerçekleştirene dek derece derece düzenlenmiş merdivenin basamakları gibidir. Ve bu basamakların nitelik ve miktarının iki realitede düzenlendiğini bilmelisiniz: 1) fiziksel madde, ve 2) manevi olguların varlığı.

Kabala dilinde bunlara "Yukarıdan aşağıya" ve "aşağıdan Yukarıya" denir. Bu, fiziksel maddelerin, Yaradan'ın Işığının Yukarıdan aşağıya – ilk kaynaktan, O'nun Özü'nden, Işığın bir ölçüsünün kesildiği ve Tsimtsum'dan Tsimtsum'a (kısıtlamadan kısıtlamaya) fiziksel dünya yani en altta fiziksel varlıklar ile oluşana dek – ifşasının bir silsilesi olduğu anlamına geliyor. 

Aşağıdan Yukarıya Doğru

Sonrasında aşağıdan Yukarıya bir düzen başlar. Bunlar, insan neslinin geliştiği ve yaratılışın amacına tırmandığı merdivenin basamaklarıdır. Bu iki realite Kabala ilminde her detayıyla açıklanmaktadır.

Kabala Çalışmanın Gerekliliği

Karşı çıkan biri şöyle diyebilir, "Dolayısıyla, bu ilim Yaradan'ın ifşasında belli bir ölçü de ödüllendirilmiş kişiler içindir. Ancak, insanların çoğunluğunun bu yüce ilmi bilme gerekliliği ne olabilir ki?"

Aslında, dini vecibelerin öncelikli amacının sadece davranışları arılaştırma olduğu yaygın fikri vardır, yani arzulanan her şey fiziksel dini vecibelerle, hiçbir ekleme yapmadan veya bundan hiçbir sonuç gerekmeden, incelemekle ilgilidir. Eğer böyle olsaydı, sadece ifşa olanı ve uygulamalı eylemleri çalışmak yeterlidir diyenler haklı olurdu.

Kabala BilimiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin