40. Hij en ik

974 27 13
                                    

Lorenzo

Ik word wakker door het akelige geluid wat uit mijn telefoon komt. Naast me ligt Rosa nog te slapen. Na de werkweek zijn we het hele weekend samen geweest waardoor we vergeten waren dat Rosa en ik elkaar eigenlijk helemaal niet mogen zien. Rosa ontwaakt uit haar slaap. 'Goedemorgen.' Mompelt ze. Ik glimlach en kus haar zachte lippen. 'Is het alweer maandag?' Zucht ze en komt overeind. 'Ja en vergeet niet dat we knallende ruzie hebben.' Voeg ik er aan toe. Ze laat zich meteen weer in het matras vallen. 'Meld me ziek. Ik ben nog geen achttien.' Eist ze van me aangezien ik de voogddij over haar heb. Ik begin te lachen. 'Zeker niet. Opstaan.' Na dat gezegd te hebben staat ze op. Ik doe haar na en loop naar mijn kledingkast. 'Kon ik maar een trui van jou aan.' Ze is zo schattig 's morgens vroeg. 'Adora zal hem meteen herkennen.'

'Dan draai ik haar nek om en graaf ik d'r gat met mijn eigen, koude handen.' Zei ik schattig? Ik bedoelde eigenlijk gewelddadig. 'Serieus, kunnen we niet de politie bellen ofzo?' Zeurt ze door als ze haar aankleedt. Ik haal mijn schouders op en trek de trui aan die Rosa mij aangeeft. 'Ze heeft wel onze privacy geschonden en dat is wel een wet overtreden.' Probeer ik met haar mee te denken. 'En dan moeten we het bewijs materiaal laten zien en dan zien ze dat mijn voogd het bed met mij deelt en dan heeft Adora alsnog haar zin.' Daar heeft ze een punt. Ik loop op haar af en omhels haar. 'We vinden wel wat.' Ik geef haar een kus op haar voorhoofd. 'We moeten gaan.'

Nadat we hebben ontbeten spreiden onze wegen. Als het goed is heeft niemand Rosa weg zien gaan. Ik stap in mijn auto en rijd naar school. Ik heb allang een plan bedacht, maar Rosa mocht het niet weten. Ze is een vreselijke actrice en daarom moet ik haar echte gevoelens zien op te wekken. Na vandaag kunnen Rosa en ik gewoon weer samen zijn. Ik hoop alleen wel dat Rosa op een gegeven moment mijn plan door krijgt anders slaap ik vanavond op de bank.

Ik parkeer mijn auto en Adora staat me al op te wachten bij de ingang van school. Ik zucht diep. Wat is zij een verschrikking naast Rosa. Ik heb echt het mooiste meisje van de wereld en vervolgens moet ik doen alsof ik een relatie heb met deze eend. Waar heb ik dit aan te danken?

'Hey schat!' Roept Adora en zwaait overdreven mijn kant op. Ik schaam me kapot. Leerlingen bekijken ons en ook Rosa staat te kijken. Ik haat het om haar jaloers te zien. Helaas zal ik haar vandaag echt pijn moeten doen. Ik zet mijn masker op en begin Adora uit het niets te zoenen. Ze probeert haar tong naar binnen te drukken, maar dat ga ik echt niet toe laten. Wel moet het lijken alsof we met tong zoenen. Ik begin mijn lippen tegen die van haar aan te bewegen en ik heb met Rosa de afspraak gemaakt dat het niet langer zou duren dan twee seconden. We staan inmiddels al zes seconden zo. Dan laat ik haar los en geschrokken kijkt ze mij aan. 'Dat is nog eens een begroeting!' Ze pakt mijn hand en sleurt mij mee naar binnen. Snel kijk ik Rosa aan en haar ogen spuwen vuur. Ik heb zoveel spijt nu, maar het moet.

De les begint en Rosa neemt achter ons plaats. 'Zou je verder weg willen gaan zitten?' Zeurt Adora. Rosa rolt met haar ogen. 'Er is nergens anders plaats. Geloof me, ik was graag ergens anders gaan zitten.' Ik hoor de agressie in haar stem. Adora hoort het ook en kijkt mij aan met een vieze grijns. Tot nu toe gaat het plan perfect.

Terwijl iedereen aan zijn huiswerk werkt wacht ik op een teken van Rosa. Ik ken haar en ik weet dat ze het hier niet bij gaat laten. Ik voel opeens een klein propje tegen mijn hoofd. Adora heeft niets door. Ik kijk stiekem over mijn schouder en zie Rosa met een briefje wuiven. Ik richt mijn hand richting haar, maar wel onder de tafel. Ik neem het briefje aan. Stap twee kan beginnen: Rosa nog bozer maken en Adora haar vertrouwen in mij winnen.

Ik tik Adora aan. 'Kijk wat we hier hebben.' Fluister ik. Ik open het briefje en laat het aan Adora zien.

''Waar ben jij mee bezig? We hebben regels gemaakt en je overtreedt ze volledig!''

HetzelfdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu