39. Slim spelen

787 15 7
                                    

Rosa

Eindelijk de laatste dag van de werkweek. Ik heb mij allesbehalve vermaakt deze week. Het was een levende hel! De hele dag door spelen alsof ik ruzie heb met Lorenzo en dan vervolgens aanzien hoe zij er met mijn vriend van door gaat. Lexi en ik hebben meerdere pogingen gedaan tot het stelen van haar telefoon, maar we hebben steeds gefaald.

Zuchtend kom ik uit bed. 'Je kan hem vanavond weer in je armen sluiten.' Komt Lexi ook overeind. 'Ik heb hem vijf dagen niet kunnen vasthouden, zoenen en enzovoort. Vijf dagen, Lexi. Adora is echt te ver gegaan.' Ik maak mezelf klaar voor de dag samen met Lexi. Adora stapt de badkamer binnen, maar ik druk haar er weer uit. 'Vol is vol.' Ik gooi de deur in haar gezicht en draai de deur op slot. Als dit opgelost is, gaat zij echt in een hel leven. Daar ga ik voor zorgen.

Ik neem plaats aan de ontbijttafel en zoek Lorenzo in de zaal. Zijn ogen vangen de mijne en meteen kijk ik om mij heen om te kijken of iemand ons door heeft. Iedereen gaat zijn eigen gangetje dus ik kijk Lorenzo weer aan. Hij zegt iets, maar ik kan het natuurlijk niet verstaan. Gelukkig heb ik de afgelopen dagen leren liplezen. ''Ik houd van je.'' Ik begin er van te glimlachen en zeg het dan terug. Hij knipoogt naar me en kijkt dan snel weg. Verbaasd kijk ik om mij heen. Adora stapt de zaal binnen en gaat ongelooflijk dramatisch bij Lorenzo op schoot zitten. Ik bal mijn vuisten en probeer mezelf rustig te houden door op de binnenkant van mijn lip te bijten. Lorenzo ziet er niet vrolijk uit. Ik begin medelijden met hem te krijgen.

'Goedemorgen beste leerlingen. Vandaag is helaas alweer de laatste dag van de werkweek. Geniet van je ontbijt en begin daarna met inpakken. Voor de lunch komen we hier terug en sluiten we het met zijn allen af. Direct na de lunch vertrekt de bus weer terug naar huis. Wees op tijd!' Deelt de leraar mee. 'Helaas?' Mompel ik. Lexi begint te lachen.

Na het ontbijt loop ik samen met Lexi naar onze kamer. Ik zie hoe Adora mijn vriend een kus geeft en ik kan ook zien hoe weinig mijn vriend er van geniet. Niet dat Lorenzo en ik al officieel zijn, maar door hem zo te noemen is het iets makkelijker om deze dagen door te komen. Vanavond zijn we thuis en heb ik hem eindelijk weer voor mezelf.

Ik leg mijn koffer op het bed neer en trek de kasten leeg. 'Ik bedoel, ze pakt gewoon mijn vent af? Dan ben je toch ziek in je hoofd?' Zet ik het gesprek voort met Lexi die ook haar spullen aan het inpakken is. 'Dat zij ziek is in haar hoofd was al langer bekend.' Zucht Lexi. 'Ik begrijp gewoon niet waarom ze jullie zou filmen. Dat vind ik zo asociaal!' Walgt Lexi. Ik knik instemmend. 'Ik voel me daardoor ook gewoon vies.'

'Had je maar geen seks moeten hebben op werkweek.' Iets in mijn hoofd knapt volledig en ik spring op haar. 'Je bent een vieze psychopaat!' Schreeuw ik in haar gezicht. Geschrokken van mijn actie begint ze zwaar te ademen. 'Eén knop op mijn telefoon en de video is verzonden, Rosa.' Dreigt ze. Ik gooi haar naar de grond. 'Ik hoop dat je sterft!' Ik stap over haar heen en loop weer terug naar de slaapkamer en pak mijn spullen verder in stilte in. 'Laat hem maar alvast los, Rosa, want hij is binnenkort toch al van mij.' Grijnst ze. 'Ik kan gewoon naar de politie stappen hoor!' Ze begint hard te lachen. 'En dan komt de politie er achter dat jij een relatie hebt met je voogd. Wat denk je wat er dan met je gaat gebeuren?' Ik zucht. Soms is ze mij gewoon een stap voor, maar ik haal haar nog wel in. Ik moet het alleen slimmer spelen.

De kamer is volledig opgeruimd en we hebben nog tijd over. Ik pak mijn telefoon erbij en stuur een berichtje naar Remon.

Remon

Ben je bij Lorenzo op dit moment? [11:43]

[11:43] Ja, hoezo?

Goed, overhandig hem deze telefoon. Nu [11:44]

[11:44] Hey roos, je bent met vuur aan het spelen. Wat is er?

HetzelfdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu