Rosa
Ik word wakker door een klein beetje licht wat langs mijn gordijn schijnt. Ik rek mij uit en zie dat Lorenzo niet meer naast mij ligt. Ik kijk naar beneden en zie dat ik zijn shirt aan heb. Een beetje verward kijk ik er na. Ik wrijf in mijn ogen en besef hoe dronken ik gister was. Ik stap uit bed. Lorenzo's shirt valt precies goed over mijn kont heen. Een paar bonzen gaan door mijn hoofd heen wanneer ik de eerste stappen gezet heb. Ik trek een sportlegging uit de kast en trek die aan. Met een katerkop loop ik naar de woonkamer. Zodra ik de woonkamer nader zie ik Lorenzo op mijn balkon staan. Hij draagt alleen zijn broek. Hij leunt op de rand van het balkon en rookt een sigaret. Ik blijf voor een paar tellen staren. Hij draait zijn hoofd naar zijn schouder om achter hem te kijken. Alsof hij voelt dat ik hier sta. Ik zucht en loop dan het balkon op.
'Goedemorgen.' Hij kijkt me aan. 'Goedemorgen.' Ik bijt op mijn lip, omdat ik dit gewoon ongemakkelijk vind en ik ben volledig uit mijn comfortzone. Lorenzo kijkt weg van mij. Hij kan er niet tegen als ik op mijn lip bijt. 'Ga je vanavond nog uit?' Vraagt hij mij. Het is natuurlijk zaterdag, uitgaansdag. Ik haal mijn schouders op. 'Jij?' Hij neemt nog een hijs van zijn sigaret. 'Ik denk het wel.' Iets in mij zegt dat ik dan ook moet gaan.
Ik kan er niet meer tegen. Mijn gevoel is zo gek bezig sinds dit gedoe allemaal met Lorenzo. Ik ben compleet uit mijn comfortzone, ik voel dingen die ik niet wil voelen en ik denk dingen die ik helemaal niet mag denken. Ik zucht diep. 'Lorenzo, het is klaar.' Hij gooit zijn sigaret naar beneden en gaat recht voor me staan. 'Wat?'
'Dit is gewoon niks voor mij. Ik wil geen friends with benefits zijn. Daarvoor moet je vrienden zijn.' Dit is het slechtste argument die ik ooit gegeven heb. Hij kijkt mij niet begrijpend aan. 'Waar komt dit vandaan?' Ik zucht. 'Dat leg ik je net uit.' Hij zucht even diep als ik. 'Het is beter als je gaat. Het is gewoon klaar nu, dit.' Ik maak het zelf ongemakkelijker dan nodig. 'Mag ik mijn shirt?' Zonder na te denken wil ik hem uit trekken. 'Rosa!' Ik stop halverwege. 'Wat?' Zeg ik bot. 'Je staat op een balkon jezelf uit te kleden.' Ik sluit mijn ogen door het feit dat ik me ongelooflijk dom voel. Ik trek hem terug aan en stap naar binnen. Ik trek zijn shirt uit en gooi het naar hem toe. Snel pak ik een deken en sla het om me heen. 'Ik heb het leuk gehad met je.' Zucht hij. Ik knik instemmend. Dan loopt hij naar de deur en laat zichzelf eruit. Als de deur dicht is laat ik mijzelf zuchtend op de bank neer vallen.
Lexi komt met een badjas en een handdoek op haar hoofd de woonkamer in lopen. 'Goedemorgen.' Zegt ze vrolijk. Ik kijk haar dodelijk aan. 'Oh nee, wat is er aan de hand?' Merkt ze meteen op. Ik zucht. 'Het is klaar tussen Lorenzo en mij. De deal is over.' Ze komt naast mij op de bank zitten. 'Waarom?' Ik kijk haar aan. 'Zou jij niet bij een jongen slapen?' Verander ik van onderwerp. Ze wuift het weg en kijkt me doordringend aan. Ik zucht. 'Ik had er gewoon genoeg van.' Ze knikt begrijpend en gaat er verder maar niet op in, wat slim is. Ze kent mij.
'Ga jij vanavond uit?' Vraag ik Lexi. 'Ik denk het wel.'
'Club Blue?' Is dan mijn tweede vraag. Ze knikt. 'Ik ga mee en ik ga mezelf van kant zuipen.' Besluit ik. 'Rosa!' Roept Lexi waarschuwend. Ik grinnik. 'Dat is maar een grapje.' Ze zucht opgelucht. Ik sta op en loop richting mijn slaapkamer. 'Maar in elk grapje zit een kern van waarheid.' Gooi ik er nog achteraan en ga dan snel mijn slaapkamer binnen.
Ik laat me op mijn bed vallen en staar naar het plafond. De geur van Lorenzo hangt nog licht in mijn kamer. Geïrriteerd kijk ik op. Ik pak een deo bus en spuit mijn kamer zo vol dat ik bijna vergas. 'Dat is beter.' Mompel ik tegen mijzelf terwijl ik een paar keer hoest van de sterke deo lucht. Ik ga weer in mijn bed liggen. Ik slaak een zucht als ik mijn deken ruik. 'Waarom?' Ik sta op en haal al het beddengoed van mijn bed af en gooi het in de was. Snel maak ik het op. Ik wil zijn geur hier niet hebben. Hij ruikt te lekker. Sauvage Dior. Ik krijg er opruim woede van en begin mijn hele kamer op te ruimen.
JE LEEST
Hetzelfde
Teen FictionRosa van Vliet (17) staat bekend als de rebel van de stad. Haar ouders hebben haar verlaten toen ze 14 was. Aan haar broer had ze niks. Ze stond er alleen voor. Ze is van het ene pleeg gezin naar het andere gegaan. Ze heeft nu een eigen appartement...