POHLED NELLY FRENCIS SCAMANDROVE
Stála jsem ve vlaku u dveří a mávala mamce a taťkovi. Na jednu stranu se strašně těším, ale na druhou stranu co když si nenajdu žádné kamarády a budu úplně sama. Si to představte. Vzbudíte se , jste sami. Jdete na jídlo, jste sami. Máte vytvořit dvojce, jste sami a nakonec skončíte s nějakým tím hrozným šprtem co se vtírá k učitelům. Nebo taky vy můžete být ten šprt co se vtírá k učitelům, že. Vlak se začínal pomalu rozjíždět a já se zachvěla nervozitou. Naposledy jsem se koukla na nástupiště.
,, Bože" vydechla jsem po tom co jsem viděla holku jak běží vedle, ještě na štěstí ne tak rychlého vlaku. ,, Hej tam venku běží holka, zajdi pro někoho!" vykřikla jsem na prvního kluka co jsem viděla. Ten se otočil a bez známky zájmu odešel pryč. ,,Dík moc!" zakřičela jsem na něho. Otevřela jsem dveře od vlaku a natáhla k ní ruku.
,, Pojd! Dělěj!" křikla jsem toho šílence a vytáhla jí nahoru.
,, Dík" řekla zadýchaně. ,, Jedeš poprvé?" zeptala se.
,, Jo, ty?" podívala jsem se na ní. Kolik kruci váží. ,, Jsem Nelly Scamandrová" představla jsem se jí.
,,Těší mě, já Phebe Falcon Blacková" přijmula ruku a zatřásla s ní. ,, Ty nemáš druhý jméno? Někdo takový ještě existuje?" vykulila na mě oči.
,, Očividně" odsekla jsem. ,, Ale já to nejsem. Celým jménom jsem Nelly Frencis Scamandrova" pousmála jsem se. Je dobrá. Rozumíme si. ,, Jenom mi je divné se představovat tak-strašně-dlouze"
,, Frencis? Není to klučičí jméno?" pozvedla jedno obočí.
,, Hele Blacková, mlč. Tvoje druhý jméno je název zvířete" dala jsem si ruce v bok a byla strašně hrdá na svoji odpověd.
,,Jak to víš?" otočila se na mě.
,, Můj táta se celý život stará o kouzelné tvory, jasně, že to vím"
,, Fajn" opáčila a usmála se. ,, Chceš u Merlina, tady stát ještě dlouho, nebo si půjdem najít kupé a konečně si sedneme" kývla jsem hlavou a procházely jsme všechna kupé. Všude bylo plno, nebo řekli, že tam je obsazeno.
,,Je tu volno?" koukla jsem do jednoho z mnoha kupé a čekala na zápornou reakci.
,, Frede, co myslíš? Máme volno?" ozval se jeden zrzek.
,, Myslím, že nemůžeme odmítnout takové krasavice Georgei" mrknul druhý a nám až v tu chvilku došlo, že jsou uplně, identicky stejný.
,, Počkej co- co to " vykoktala ze sebe Phebe a podívala se na mě. Můj výraz nebyl o moc rozdílný jak ten její. ,, Proč jseš tu dvakrát?" zeptala se a strčila do mě, abych šla dovnitř. Sedla jsem si vedle ní a pořád se na ně koukala jak debil. Myslím, že jako první dojem, byl asi takovej, že mě viděl a pomyslel si 'sakra co je to za pošuka, že na mě pořád tak kouká'.
,, Snadné. Takhle hezkej člověk přece nemůže být na světě jenom jednou."
,, Moje slova Georgei" ušklíbl se druhý. ,, Já jsem Fred Weasley a tohle je Geroge. Ještě jsou tady ve vlaku další naši sourozenci. Ale nejsou tak boží jak my" představil je Fred. George jenom s úsměvem přikyvoval.
,, Neříkej mi, že tu jsou ještě další úplně stejní lidi jak vy dva" vydechla jsem a opřela se.
,, Pfu, toho se neboj my jsme jedinečné vydání." ušklíbl se George. Fred měl modrou košili a George měl zelenou. Alespon nějak jsem je zatím dokázala rozlišit.
,, Přesně tak. Nejmladší bratr Ron a o rok dva roky starší Percy. Pak je ještě nejstarší brácha Bill a od něho o dva roky mladší Charlie. Ty už dostudovali. A úplně nejmladši sestra ginny, ta nastoupí, až příští rok." obeznámil nás Fred .
,, Kde se to sakra množí" vyvalila oči Phebe a všichni z té poznámky dostali záchvat smíchu. Ta holka je boží.
,, A vy chodíte do jakého ročníku?" zeptala jsem se jich. Rozhodně nenastupovali. Byli o dost větší jak my a vypadali o dost starší jak my.
,, Druhý ročník, vy nastupujete že?" ozval se jako první Fred.
,, Jo. A vlastně já jsem Nelly, Nelly Scamandrová a tohle je-" přerušila mě Phebe.
,, Phebe Blacková" skočila mi do řeči.
Kluci byli úžasní. Pověděli nám vše o škole, o rozdělování o jednotlivých kolejích. A pozor ted cituji Freda "Nebelvír je pro ty statečné a prostě celkově užasné, Zmiozel je pro domýšlivé a namyšlené, Havraspár je pro genia doslova, Mrzimor je pro ty hodné a mazané"
Je mi divné hned více věcí. Proč mají všechny koleje heslo, ale pak je tu Havraspár, kde musíš uhodnout hádanku. Chápu už ty genia. Řekli nám zkrátka všechno potřebné o škole, vyučování, učitelích.
,,Holky koukejte už jsme v Prasinkách" oznámil Fred ,, Měli by jsme se převléct do hábitů"
Přikývly jsme a vyndaly si hábit z kufru. Převlékly jsme se a do kupé přišli dvojčata. Popravdě se strašně bojím do jaké koleje mě zařadí. Nechci být jinde jako Phebe. Fred s Georgem nám obeznámili, že oni už budou ve velké síni a my přijdeme teprve potom s profesorkou McGonagallovou. Prej , že i kdybychom byli v jiné koleji jak s něma tak se s námi nepřestanou bavit, protože jsme podle nich na stejné vlně jako oni. Tohle mě zahřálo u srdíčka.
______________
Stáli jsme s ostatníma prvákama před velkou síní a mě tlouklo srdce jako o závod. Chytla jsem Phebe za ruku a podívala se na ní.
,, Nepřestaneme se bavit. Stejně jak říkali dvojčata, jsme na stejné vlně" zašeptala jsem jí a ona se usmála.
,, Ne-neviděli jste žá-žábu?" šeptl na nás kluk za námi. ,, u-utek-la mi ve-ve vla-laku"
,, Ne promin, bohužel. Jsem Nelly a tohle Phebe" přestavila jsem nás.
,, Já jse-sem Ne-nevill-lle" usmál se na nás.
,, Těší mě Neville" usmála se Phebe.
Profesorka nás po svém monologu o škole, pravidlech atak vyzvala, abychom šli do velké síně. Otevřela mohutné dveře a nám se naskytl pohled na velikou místnost. Zatajila jsem užasem dech. Vypadalo to stejně jako mi to popisoval taťka. Čtyři stoly plus jeden pro učitele a začarovaný strop, aby dodával efekt hvězdné oblohy. Zastavili jsme se úplně vepředu místnosti před trojnožkou s Moudrým kloboukem. Profesorka vzala do ruky pergamen a začala číst jména. Neposlouchala jsem jí do doby než vyřkla mé jmeno.
,, U svatého Merlina" vyšlo ze mě a já šla za ní. Sedla jsem si na židli a poslouchala co Moudrý klobouk řekne.
,,Inu, tomu říkám oříšek. Děvče , tak co s tebou provedu. Abych pravdu řek jsem na váškách Nebelvír a nebo Zmiozel ? Ach ano. Velice chytrá a statečná, ale drzá, že to člověk neviděl. Otec byl v Mrzimoru ach ano Scamandrová, ale pro mrzimor se nehodíš. Inu, mé rozhodnutí je NEBELVÍR!" celá štěstím bez sebe jsem se vydala k jásajícímu stolu. Sedla si vedle Nevilla co se na mě usmíval a zamávala na rozzářená dvojčata o pár míst dál.
,, Phebe Falcon Blacková" rozezněl se profesorčin hlas. Modlila jsem se, aby byla se mnou. jediné co jsem v tu chvíli chtěla.
,, Další Blacková? Tomu říkam překvapení. Že by další bílá ovce rodiny jako tvůj strýc Sirius. Ano ano, jseš stejně jako Nelly Scamandrova, nemohu se rozhodnout. Myslím, že by nedělalo dobrotu mít vás ve stejné koleji. Inu, ZMIOZEL"
Zaraženě jsem sledovala jak jde ke stolu naproti a sedá si. Nevypadala štastně. Proč nemůže být se mnou! Není to fér!