4

605 53 4
                                    

"Sica-ya. Mari biar aku yang menghantarmu pulang." Ujar Sooyoung lalu berjalan ke arah Jessica. Ia meletakkan tangan ke bahu Jessica dan mereka berdua keluar dari bilik tersebut.

"Yul. Apa yang harus kau lakukan sekarang?" Tanya Hyoyeon setelah 5 minit Sooyoung dan Jessica pergi.

"Aku harus apa lagi Hyo? Aku akan berikan ia wang sebagai gantinya." Ucap Yuri mengusap kasar wajahnya.

"Bagaimana kau katakan begitu Yul? Wang tidak akan menyelesaikan segalanya. Sungguh cetek pemikiranmu Yul." Balas Taeyeon sedikit kesal.

"Terus apa penyelesaiannya? Tanggugjawab? Tidak!!! Aku percaya yeoja itu hanya mempermainkanku." Ucap Yuri lagi.

"Aku percaya pasti ia tahu tentang kekayaanku. Jadi ia memperdayakan kita semua kononnya aku bersalah." Tambahnya lagi.

"Yah!!! Apa kau buta Yul betapa ia terluka dengan apa yang terjadi? Mana mungkin ia mempermainkanmu. Jika saja pasti ia akan meminta tanpa kau berikan. Pabo!!!" Marah Taeyeon, ia ingin sekali memukul kepala sahabatnya itu. Namun ia tahan kerana wajah Yuri sudah lebam dan bengkak gara-gara Sooyoung.

"Bagaimana jika kejadian ini menyebabkan Jessica hamil Yul?" Tanya Hyoyeon.

"Mudah saja akan ku berikan ia wang untuk menggugurkannya. Aku masih muda bahkan aku sendiri tidak mengenali yeoja itu." Balas Yuri tanpa rasa bersalah.

"Sialan kau!!!"

Bughh..Bughh...

Kini Taeyeon tidak mampu bersabar lagi. Ia tidak sangka Yuri akan bertindak sejauh ini. Kemana hati nurani sahabatnya sehingga berniat untuk membunuh anaknya sendiri jika Jessica hamil.

"Tergamak kau untuk membunuh Yul haa!!! Jika itu berlaku akanku pastikan kau yangku bunuh." Marah Hyoyeon pula.

Disuatu tempat yang lain, kini Sooyoung berada di dalam bilik tamu rumahnya. Ia duduk di sisi kanan katil sambil mengusap kepala Jessica. Ia membawa Jessica ke rumahnya kerana ia bimbang yeoja itu melakukan hal yang buruk.

"Bagaimana dengan Jessica?" Tanya Sunny si istri.

"Lebih baik setelah hampir 1 jam ia menangis. Sungguh malang yeoja ini. Aku tidak menyangka sahabatku sendiri tega melakukannya." Ucap Sooyoung sedih. Airmatanya hampir menitis jika tidak ditahan oleh istrinya.

"Mungkin Yuri juga masih terkejut dengan kejadian ini Soo. Biarkan ia tenang dulu. Nanti kita bincang lagi secara baik." Ujar Sunny menenangkan suaminya.

"Semuanya salahku chagi. Jika semalam aku menemani Yul mesti perkara ini tidak terjadi. Salah aku Sunny." Akhirnya tangis Sooyoung pecah juga.

"Ssshhuuu.. Ini bukan salahmu. Ini semua sudah ketentuan takdir Soo. Aku percaya Yul dan Sica juga tidak menyalahkanmu." Pujuk Sunny. Ia tahu Sooyoung merasa bersalah kerana ia tidak dapat melindungi sahabat yang ia sayangi. Malah ia percaya suaminya juga kecewa dengan tingkah laku Yuri yang tidak bertanggungjawab. Ia juga kecewa dan marah dengan Yuri. Tapi hal ini harus dibincangkan secara baik. Sekarang bukan masa yang sesuai kerana mereka semua masih terkejut.

~~TBC~~

WONDERFUL LOVE||YULSIC|| ~ (END)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang