"Vic? Lepaskan!!! Tolong jaga kelakuanmu!!!" Tegur Yuri kerana Victoria memeluknya tanpa melihat keadaan sekeliling.
"Shiro!!! Mianhae baby. Jinjja mianhae. Aku menyesal baby." Ujar Victoria masih utuh memeluk tubuh Yuri.
"Aku sudah memaafkanmu jadi lepaskan aku Vic. Tolong hormati istriku." Ujar Yuri lalu melepaskan pelukan Victoriat. Victoria memandang Jessica dengan tatapan tidak bersahabat.
"Sica-ah, kenalkan ini Victoria, yeoja yang pernahku ceritakan padamu. Kau ingatkan?" Jelas Yuri kerana ia tidak mahu istrinya salah paham.
"Nde aku mengingatinya. Annyeong Victoria-shi. Jessica Jung imnida." Ujar Jessica memperkenalkan diri.
"Baby!!! Aku kan sudah minta maaf kenapa kau masih dingin denganku? I still love u baby." Rengek Victoria masih mengendeng lengan Yuri.
"Kau mahu kemana?" Tanya Yuri saat ia melihat Jessica berganjak dari sisinya.
"Aku haus jadi aku ingin mengambil minuman di sana." Balas Jessica tersenyum.
"Kau duduk kembali biar aku yang ambilkan untukmu." Terus Yuri berlalu menuju ke tempat minuman meinggalkan Jessica dan Victoria. Jessica tersenyum melihat kelakuan suaminya.
"Jangan mudah terpedaya dengan kelakuannya. Aku pasti ia masih menyintaiku hanya saja ia sedang marah jadi ia dingin denganku. Ia pasti terpaksa untuk menikah denganmu kerana desakan orang tuanya." Ujar Victoria penuh keyakinan kerana ia tahu orang tua Yuri sering berusaha untuk memisahkan mereka. Jessica sedikit terkejut lalu memundurkan sedikit langkah saat Victoria menghampirinya.
"Dan aku mengingatkanmu bahawa aku akan merebut Yuri kembali darimu. Persiapkan dirimu untuk dibuang semula ke tempat asalmu." Ujarnya lagi berbisik di telinga Jessica lalu mempamerkan senyuman sinis.
"Sayang, nah minumannya dan aku membawamu makanan juga. Kasian baby kwon pasti ia lapar kerana mommynya makan sedikit tadi." Ujar Yuri mengejutkan Jessica mujur saat ini majlis telah berakhir.
"Mwo??? Baby kwon? Maksudmu?" Tanya Victoria membulatkan matanya terkejut dengan ucapan Yuri.
"Nde baby kwon kerana istriku ketika ini sedang hamil Victoria-shi." Ujar Yuri.
"Baby, kau pasti berguraukan? Aku tahu baby kau pasti menikahinya kerana kau dipaksa orang tuamu." Ujar Victoria sambil ketawa kecil.
"Pulanglah Vic. Hubungan kita telah berakhir dan jangan gangguku lagi." Ujar Yuri lalu melangkah menjauhi Victoria bersama Jessica.
"Yul mianhae...Jinjja mianhaeyo." Rengek Victoria terus mengongcang lengan Yuri.
"Vic, please lepaskan aku. Iya aku sudah memaafkan mu jadi aku mohon lepaskanku." Pinta Yuri cuba melepaskan pegangan tangan Victoria di lengannya.
"Andwae Yul!!! Jangan begini Yul. I still love u baby. Aku tahu kau marah baby tapi aku benar-benar menyesal baby. I know u still love me right?" Victoria masih tidak putus asa kembali memeluk lalu cuba untuk mencium Yuri. Tiba-tiba tubuh Victoria didorong kebelakang oleh seseorang.
"Yahhh!!! Apa kau gila huh!!?" Jerit Victoria hampir saja ia jatuh jika tidak dibantu oleh Hyoyeon.
"Stay away bitch!!!" Ujar Tiffany bersiap untuk mengerjakan Victoria bagi pihak Jessica. Mujur Taeyeon cepat menghalang, jika ia terlambat pasti Victoria tidak akan terselamat berdepan hellfany.
"Fany-ah. Aigoo, kawal dirimu chagiya." Ujar Taeyeon berusaha menahan Tiffany dari mendekati Victoria.
"Lepaskan aku Boo, biarku beri ia pengajaran kerana telah menyakiti sepupu serta sahabat kesayanganku." Tiffany masih cuba untuk mendekati Victoria.
"Unnie biarkan Yul oppa yang selesaikan masalah ini, jika sudah terlalu jauh baru kita ikut campur." Ujar sang Maknae menenangkan Tiffany dengan lembut.
"Nde benar apa yang dikatakan Seobabyku Fany-ah." Sokong Hyoyeon dengan cadangan sang istri.
"Ini pasti keranamu, wanita tak guna kau pasti memperdayakan Yuri kan? Baby, ia pasti sedang menipumu. Wanita yatim dan miskin ini pasti mempunyai rancangan jahat." Victoria masih berusaha kini ia cuba memburukkan Jessica.
"Baby, ia pasti bersekongkol dengan orang tuamu. Kau tahu bukan bahawa appa dan eommamu tidak merestui kita. Aku tahu apa yang terjadi ketika malam itu. Apa kau yakin anak itu milikmu? Bisa jadi anak itu anak haramnya dengan lelaki lain atau..." Ucapan Victoria terputus kerana tiba-tiba...
Plaaakkk....
"Kau boleh memaki dan menghinaku. Tapi jangan pernah menghina dan memaki anakku Victoria-shi. Demi Tuhan anak yang ku kandung ini adalah milik Yuri!!!" Ujar Jessica meluapkan kekesalannya dengan menampar kencang pipi Victoria. Sungguh hatinya sakit kerana ada yang berkata buruk tentang anaknya. Ia menangis terisak, ia takut kata-kata Victoria akan mempengaruhi Yuri.
"Yahhh!!! Berani kau menyentuhku wanita jalang!!!" Marah Victoria memegang pipinya yang sakit akibat ditampar lalu membalas perbuatan Jessica.
"Aarrghhh..." Jerit Jessica saat tubuhnya ditolak Victoria kuat. Mujur Yuri menyedari tindakan gila Victoria dengan pasti ia menahan tubuh Jessica dari terjatuh.
"Yahhh!!! Kau sudah keterlaluan Victoria!!!" Marah Yuri lalu ia pula menolak tubuh Victoria sehingga wanita itu jatuh tersungkur di kakinya.
"Pengawal!!! Bawa wanita ini keluar dari sini sekarang!!!" Ujar Yuri, ia sungguh marah dengan tindakan Victoria.
"Yuri..mianhae...mianhae baby. Please baby i still love u." Jeritnya ketika 2 orang pengawal membawanya pergi dari ruang majlis tersebut.
"Sica-ah/Jessi/Unnie!!!" Suara panik pasangan SooSun, TaeNy dan HyoSeo ketika mereka melihat Jessica yang hampir jatuh. Jessica merasakan kakinya lemah untuk berdiri.
"Gwenchana Sica-ah? Uri aegy gwenchana?" Tanya Yuri penuh khuwatir melihat wajah pucat Jessica sambil mengusap perut rata sang istri.
"Gwenchana Yul. Hanya sedikit takut dan terkejut dengan kelakuannya. Gomawo jika saja kau tidak menahanku tadi pasti hikkss...hiksss." Jessica tidak mampu meneruskan ucapannya. Yuri memeluk erat Jessica sambil mengelus rambutnya berharap dapat menenangkan sang istri.
"Yul bawa Sica ke bilik untuk berehat. Pasti ia kelelahan." Ujar Sooyoung setelah ia hanya menjadi pemerhati sejak tadi.
~TBC~
GS_11/02/21
KAMU SEDANG MEMBACA
WONDERFUL LOVE||YULSIC|| ~ (END)
Fanfiction"Maafkan aku...maafkan aku...Aku janji tidak akan menyakitimu lagi. Kembali lah kepadaku." ~ Yuri/Yul "Aku pergi...pergi jauh darimu dan aku mengembalikan segalanya namun tidak dengan bayiku kerana kau tidak menginginkannya." ~ Jessica Start : 24/01...