23

344 29 0
                                    

"Lihat saja nanti, aku akan pastikan kau kembali menjadi milikku Yul." Ujar Victoria saat ia keluar dari cafe tersebut.

Sepertinya takdir benar-benar ingin menduga perasaan Yuri. Seminggu kemudian, ia mendapat berita bahawa Victoria kini menjadi salah satu model untuk produk syarikatnya. Ini merupakan keputusan team produksi produk tersebut. Hal ini membuatkan Victoria terus berusaha menggoda Yuri dengan menjadikan kerja sebagai alasan.

********************

Tintong....
Clekkk....

"Aigoo, kesayanganku. Kenapa datang tidak diberitahu? Kalau tidak pasti eomma masakkan makanan yang sedap buatmu. Kajja duduk pasti kau lelah." Ujar yeoja separuh baya sambil memeluk yeoja yang jauh lebih muda darinya penuh sayang.

"Yahh eomma... Anakmu itu aku, kenapa malah aku tidak dipeluk?" Ujar Yuri mempamer wajah cemberut. Hari ini pasangan Yulsic berkunjung ke masion Kwon's kerana sejak berkahwin mereka tidak pernah kemari kerana Appa dan Eomma Kwon yang ke rumah mereka.

"Itu kerana eomma jauh lebih menyayangi menantuku. Omo lihatlah cucuku juga semakin sihat di dalam sini." Ujarnya lagi sambil mengelus sayang perut buncit Jessica. Melihat keceriaan diwajah sang mertua turut menjadikan Jessica tersenyum lebar.

"Nde halmeoni, aku sering makan dan makan sehingga mommyku juga semakin gemuk." Ujar Jessica mengecilkan suara seperti anak kecil.

"Aniyo... Masih cantik saja menantu eomma ini. Wajar beratmu bertambah sayang." Ujarnya pada Jessica.

"Apa kau mahu makan sesuatu sayang. Biar eomma masakkan. Katakan saja." Tambah Kwon Eomma lagi.

"Ermm... Apa eomma boleh buat hotteok? Sepertinya aku menginginkannya." Balas Jessica sedikit perlahan kerana ia tidak mahu menyusahkan mertuanya. Namun tiba-tiba ia terbayangkan kesedapan hotteok yang langsung dibuat oleh ibu mertuanya.

"Baik, petang nanti eomma buatkan. Bahan-bahannya juga lengkap boleh kita jadikan sebagai snek minum petang." Ujar Kwon Eomma penuh semangat.

"Aigoo, aku sepertinya tetamu yang tidak diundang. Dari tadi eomma hanya perhatikan Jessica, apa eomma sudah lupa padaku? Aku juga ingin sesuatu eomma." Rengek Yuri. Jessica yang mendengar rungutan sang suami menunduk berasa bersalah.

"Mianhae." Ujarnya sendu sambil matanya sedikit berkaca.

"Omo... Kenapa sayang? Yahh Kwon Yuri, lihat apa yang telah kau lakukan." Ujar Kwon Eomma menatap tajam ke arah Yuri.

"Sica-ah, waeyo?" Yuri yang semakin peka akan hormon kehamilan Jessica yang tidak menentu mulai panik.

"Hikks...mianhae kerana membuat eomma tidak perhatikanmu." Balas Jessica terisak. Kwon Eomma yang mulai sedar akan perubahan hormon sang menantu tertawa dengan tingkah lucu itu.

"Eomma waeyo?" Tanya Yuri kerana pelik melihat sang ibu ketawa besar padahal sang menantu sudah menangis terisak.

"Cucuku pasti yeoja kerana ibunya sedikit cenggeng. Aigoo sayang jangan menangis lagi. Eomma dan Yuri memang begini. Kami sering bercanda dan beradu mulut." Ujar Kwon Eomma mengusap belakang Jessica.

"Jinjjayo?" Tanya Jessica masih terisak.

"Nde, kami memang sering bercanda begini. Kalau kau tidak percaya kau boleh tanya pada Tae,Soo,Fany dan lainnya. Kerana aku juga akan berkata begitu saat mereka berkunjung kemari." Terang Yuri panjang sambil mengelap air mata di pipi munggil sang istri. Kwon Eomma tersenyum senang melihat kelakuan putranya kepada sang menantu dan ia percaya pasangan ini saling mencintai.

"Yahh!!! Apa yang telah kalian lakukan kepada menantuku? Omo, waeyo sayangnya appa?" Ujar Kwon Appa bergegas turun.

"Aiishhh!!! Jinjja. Appa, cukup cuma eomma tidak perhatikanku." Ujar Yuri bertambah kesal.

"Pasti semua ini keranamukan. Aisshh.. berani ya kamu." Ujar Kwon Appa lalu memukul kepala sang anak.

"Aarrhh...Appa...Eomma..." Rengek Yuri. Jessica yang tadinya terisak kini turut tertawa melihat kejahilan sang suami dan mertuanya. Ia berasa sangat bersyukur menjadi sebahagian dari keluarga bahagia ini. Setelah drama air mata itu berakhir mereka makan bersama. Jessica seperti biasa, makan dengan penuh semangat tambahan pula Appa dan Eomma memanjakannya. Yuri hanya mampu menggeleng dengan perhatian yang Jessica dapatkan tapi ia bahagia melihat senyuman cantik di wajah sang istri.

"Yul. Appa ada perkara yang ingin dibincangkan denganmu. Lepas ini temui appa di ruang kerja." Ujar Kwon Appa serius.

"Nde appa." Akur Yuri sedikit bimbang kerana suara appanya tadi tidak bersahabat.

Selesai makan, Kwon Eomma menyiapkan bahan-bahan keperluan untuk membuat hotteok. Ia begitu senang kerana ini pertama kali sang menantu mengidam air tangannya.

"Eomma,boleh aku bantu?" Ujar Jessica.

"Anniyo kau duduk saja sayang. Biar eomma yang lalukan semuanya." Balas Kwon Eomma melarang.

"Tapi Sica rasa tidak enak membiarkan eomma buat semuanya. Lagi pula inikan keinginanku." Jawab Jessica meluahkan rasa hatinya.

"Gwenchana, eomma senang lakukannya untukmu. Lagi pula perutmu sudah semakin besar jadi kau temani eomma saja ya." Ujar Kwon Eomma.

"Apa kalian sudah tahu jantina si bayi? Namja atau yeoja?" Tanya Kwon Eomma.

"Jika bukan yeoja makanya ia namja." Tiba-tiba Yuri datang menyampuk.

"Aishh...anak ini selalu saja buat eomma kesal." Marah Kwon Eomma menarik telinga Yuri. Yuri menjerit kesakitan sambil memohon maaf atas kejahilannya. Jessica yang melihatnya ketawa.

"Molla eomma, tiap kali melakukan pemeriksaan ia sering tidak memperlihatkannya." Ujar Jessica sambil mengusap perutnya yang mendapat tendangan dari sang bayi.

"Wae sayang? Apa perutmu sakit kerana eomma lihat dari tadi kau mengusap perutmu." Tanya Kwon Eomma turut mengusap perut Jessica.

"Anni eomma. Rasanya uri aegy sudah pandai menendang. Dari tadi ia sering bergerak." Ujar Jessica.

"Ahh.. benar sayang eomma juga merasakannya." Ujar Kwon Eomma gembira.

"Jinjjayo, uri aegyi sudah mulai bergerak?" Tanya Yuri lalu mendapat anggukan dari Jessica. Ia turut gembira lalu meletakkan tangannya ke perut Jessica. Namun, ia masih tidak merasakannya lalu ia menggeleng.

"Uri aegy sudah berhenti bergerak seobang-ah. Mianhae." Ujar Jessica mengusap pipi sang suami saat melihat wajah cemberut Yuri.

"Tidak adil. Eomma tadi merasakannya. Waeyo aegy-ah, daddy juga mau rasa tendanganmu." Ujarnya di hadapat perut Jessica sambil bibirnya terus cemberut kesal.

"Aigoo jangan cemberut seperti itu Yul-ah. Sudah tua tapi masih bertingkah seperti anak kecil." Ejek Kwon Eomma. Sungguh Kwon Eomma sangat gembira melihat kelakuan pasangan Yulsic ini. Ia tersenyum melihat cara anak dan menantunya saling menyenangi antara satu sama lain agar tidak terluka. Seperti tadi Yuri memujuk Jessica kerana hormonnya, kini Jessica pula memujuk Yuri.

********************

Tokkk...tokkkk....

"Masuk!!!" Kedengaran suara besar memberi kebenaran untuk ke dalam.

"Appa, perkara apa yang ingin dibincangkan denganku?" Tanya Yuri kepada sang appa.

"Duduk Yul." Ujar Kwon Appa tegas. Yuri sedikit takut kerana ia tahu pasti ada sesuatu yang telah ia lakukan.

"Apa semua ini Yul?" Tanya Kwon Appa lalu mencampakkan sebuah sampul coklat. Yuri mengambilnya dan melihat isi dalam sampul tersebut. Matanya melolot luas setelah isi sampul itu ia keluarkan.

"Ap..Appa.. Ini tidak benar." Ujar Yuri gagap.



~TBC~

WONDERFUL LOVE||YULSIC|| ~ (END)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang