Braakkk...
"Hiks...hikks...Yuwree..." Tiffany yang tiba-tiba masuk terus menuju ke arah Yuri lalu memeluk sepupunya sambil menangis. Taeyeon dan yang lain memandang aneh terhadap kelakuan Tiffany yang tiba-tiba berubah dratis.
"Wae Fany-ahh. Wae kau menangis, katakan padaku siapa yang buat kau menangis." Ujar Yuri pada Tiffany lalu menatap tajam ke arah Taeyeon. -Aigoo Fany-ahh apa kau lalukan? Kau mahu aku mati dikerjakan Yuri?- batin Taeyeon sendiri menahan perasaan takut.
"Aku dan Tae bertengkar kerana ia mahu mempunyai anak. Kau tahukan kerjaku masih diawal permulaan, aku ingin menunda punyai anak. Tapi...dia..." Ujarnya memandang Taeyeon yang masih bingung lalu bibirnya bergerak -Mianhae yeobo-.
"Wae? Apa yang ia katakan?" Tanya Yuri masih tajam menatap Taeyeon. Mereka yang lain hanya diam dan mengikut rentak sandiwara rekaan Tiffany.
"Dia bilang ia akan tetap membuat aku hamil. Jika kami mempunyai anak dan aku masih tidak mahu menerimanya kita akan berpisah lalu hak penjagaan anak miliknya." Ujar Tiffany lalu terisak. Taeyeon yang mendengar ucapan bohong istrinya itu membulatkan matanya terkejut. -Bila masa pula aku kata seperti itu?- batin Taeyeon.
"Yahhh!!! KIM TAEYEON!!!" Jerit Yuri.
"Oppa/Yuri!!!" Jerit pasangan SooSun dan HyoSeo bersama. Ia terus mengcengkam baju Taeyeon. Mujur Sooyoung dan Hyoyeon berjaya menjauhkan mereka jika tidak pasti akan ada pertumpahan darah. Tiffany benar-benar merisikokan persahabatan mereka."Yahh!!! Kalian berdua tolong bertenang. Masalah ini harus diselesaikan secara aman bukan begini!!!" Kesal Seohyun menghela nafas.
"Betul apa yang Seohyun katakan. Kalau begitu biar aku belikan kopi ya. Kajja chagi kita ke kafe bawah." Ajak Hyoyeon kepada istrinya Seohyun. Kini hanya ada pasangan SooSun, TaeNy dan Yuri di dalam ruangan itu.
"Taengoo-ahh, apa benar kata Tiffany bahawa kau mahu berpisah jika kalian punya anak tanpa kerelaannya? Malah kau tega memisahkan anak kalian tanpa kasih sayang keluarga yang sempurna?" Tanya Yuri setelah ia tenang.
"Nae...jika ia masih tidak mahu terima, ya sudah cerai saja." Ujar Taeyeon santai kononnya ia memainkan peranan. Mata serta mulut Tiffany serta merta melolot terbuka kerana terkejut dengan ucapan santai dari sang suami.
"What? What did you say, BOO!?" Kali ini tatapan tajam ia perolehi dari Tiffany. Nampaknya Hellfany akan muncul sebentar lagi gara-gara Taeyeon. Sooyong dan Sunny sudah panik melihat sorotan mata tajam milik Tiffany, maka mereka harus melakukan sesuatu agar Hellfany tidak terjadi. Taeyeon yang melihatnya menelan ludah ketakutan, ia cuba berlagak seperti biasa padahal jantungnya sudah mahu terkeluar. -Aigoo, pado Taengoo-ahh. Oh tuhan bantu aku. Aiisshh!!!- jerit batinnya.
"Yahhh!!! Bagaimana kau bicara seperti itu Taeyeon-ah? Mengapa cetek sekali pemikiranmu haa? Paboyaa!!!" Marah Yuri.
"Sakitkan Yul?" Tanya Sooyoung tiba-tiba. Wajahnya mempamerkan reaksi datar dan dingin.
"Sakitkan bila orang yang kita sayang dianiaya? Bahkan perkara itu masih belum terjadi tapi kemarahanmu sebegitu sekali. Maka kau bayangkan pula perasaanku ketika kau terang-terangan menolak Jessica yang mengalaminya. Begitu lah aku rasakan Yul bila kau menolak untuk bertanggungjawab padanya." Tambah Sooyoung lagi lalu tersenyum sinis.
Yuri dan yang lain terbungkam mendengar ucapan yang dikeluarkan dari mulut Sooyoung. Yuri terus tersedar dengan hal itu dan ia mengakuinya. Lalu ia menghela nafas panjang, fikirannya kosong tiba-tiba.
"Mianhae Yul, sebenarnya semua ini adalah rancanganku untuk menyedarkanmu. Semuanya rekaan saja. Mian." Ujar Tiffany berasa bersalah.
"Seperti yang kau katakan kepada Taeyeon kini biar aku ulangi padamu. Apa kau tega membiarkan darah dagingmu lahir lalu membesar tanpa keluarga yang sempurna Yul? Apa kau juga tidak kasihan sekiranya ada yang mempersoalkan status kelahirannya?" Tanya Tiffany lembut agar Yuri tidak beremosi. Yuri hanya diam tanpa kata namun jauh disudut hatinya ia tidak tega membiarkan anaknya dicaci maki dan dihina.
"Benar apa yang dikatakan Fany itu Yul. Fikirkan sebaik-baiknya kerana hal ini bukan hanya kau dan Jessica saja yang akan terluka. Malah ada nyawa lain yang bergantung pada keputusan yang akan kalian lakukan." Nasihat Taeyeon pula sambil mengusap bahu sahabatnya.
"Aku serahkan segalanya padamu Yul. Jika kau tidak mahu bertanggungjawab tidak apa. Aku akan bawa Jessica pergi jauh dari sini, jauh dari pandanganmu. Tapi kita masih bersahabat, hanya saja untuk detik ini dongsaengku lebih memerlukanku." Ucap Sooyoung putus asa.
"Kami akan melawat Jessica. Apa kalian mahu ikut?" Tanya Sunny mendapat anggukan setuju dari yang lain.
Tanpa mereka sedari sebenarnya Kwon Appa mendengar segala percakapan serta pertengkaran yang berlaku. Ia ingin berjumpa dan berbincang dengan Yul tapi sebaliknya yang terjadi.
"Dasar anak nakal." Ucapnya perlahan agar tidak kedengaran.
Jika saja ia tidak kuat pasti mengalami serangan jantung saat ia tahu keburukan anaknya. Sungguh, ia kecewa dengan kelakuan Yuri, ia gagal mendidik sebagai seorang ayah. Ia mendapat idea untuk memberikan Yuri pengajaran supaya anaknya menjadi namja yang bertanggungjawab. Lalu ia pergi dari situ dan pulang ke rumah untuk mendapatkan pandangan daripada istrinya tentang rancangan yang ingin ia laksanakan. Ia juga mengarahkan orang untuk menyiasat latar belakang Jessica yang merupakan anak saudara sahabatnya iaitu Choi Siwon. Ia dan Siwon juga sahabat sama seperti anak-anak mereka. Dalam hati ia berdoa supaya si istri tidak terkejut mendengarkan berita bahawa mereka akan segera mempunyai cucu. Mereka tidak bermasalah siapa saja yang menjadi menantu mereka asalkan ia orang yang baik-baik.
"Appa akan memberimu pengajaran Kwon Yuri." Ujar Kwon Appa lalu pergi dari situ.
~~TBC~~
Jika votenya author rasa memuaskan bakalan up 1 lagi chapternya..bagaimana?terima kasih sudah membaca dan votenya 😘
GS_28/01/21
KAMU SEDANG MEMBACA
WONDERFUL LOVE||YULSIC|| ~ (END)
Fanfiction"Maafkan aku...maafkan aku...Aku janji tidak akan menyakitimu lagi. Kembali lah kepadaku." ~ Yuri/Yul "Aku pergi...pergi jauh darimu dan aku mengembalikan segalanya namun tidak dengan bayiku kerana kau tidak menginginkannya." ~ Jessica Start : 24/01...