34

883 34 5
                                    

Mereka tiba di kediaman pasangan HyoSeo sedikit lewat akibat 'aktiviti' manis yang mereka lakukan petang tadi.

"Daddy, turunkan Yoongie." Pinta sang anak saat tiba.

"Wae? Tadi Yoongie bilang ingin di gendong." Tanya Jessica.

"Anni, sekarang tidak lagi. Yoongie sudah besar." Ujar Yoong pintar berbicara.

"Jinjja tapi tadi saat mommy meminta Yoongie mengemas Yoongie bilang masih kecil." Usik Jessica pula.

"Daddy juga bilang Yoongie sudah besar jadi Yoongie sudah boleh punya adik seperti Jisoo. Mau yang cantik seperti Irene." Ujar Yoong polos. Jessica memandang tajam ke arah Yuri. Lalu pergi meninggalkan mereka.

"Daddy, kenapa mommy sepertinya marah? Yoongie tidak nakal hari ini." Tanya Yoong sedih kerana ia merasakan Jessica memarahinya.

"Yoongie pergi bermain dulu ya. Daddy akan pujuk mommy okey." Ujarnya lalu membawa anaknya ke tempat anak-anak lain bermain.

Pasangan Yulsic itu saling mendiamkan diri sepanjang acara sambutan hari lahir anak pasangan HyoSeo.

"Kalian kenapa Yul? Sejak tadi aku lihat kalian seperti habis bertengkar." Tanya Sooyoung saat mereka sedang bersantai.

"Ermm. Hanya salah paham dan semuanya sekali lagi berpunca dariku." Ujar Yuri menghela nafas berat.

"Wae? Kali ini apa pula yang kau lakukan?" Tanya Taeyeon pula.

"Kau sendiri tahu Yoong menyukai Irene bukan?" Tanya Yuri.

"Come on, jangan bilang kau mau menjodohkan anak kita. Kau sama seperti Tiffany yang maukan anak kita bersama." Kini Taeyeon pula mengeluh. Mereka ketawa kerana Tiffany sering mengatakan bahawa Yoong adalah menantunya.

"Anniyo Tae. Kemarin Yoongie bertanya padaku bila ia akan mempunyai adik seperti Jisoo. Kau tau katanya ia ingin mempunyai adik yang cantik seperti Irene." Jelas Yuri. Jisoo merupakan anak sulung pasangan SooSun dan saat ini Sunny sedang hamil anak kedua mereka yang tidak lama lagi akan lahir.

"Aku hanya beritahu ia harus menjadi besar dulu untuk mempunyai adik. Dan hal ini membuatkan Jessica salah paham, ia pikir aku yang meminta Yoongie berkata begitu. Aigoo, anak itu membuatku pusing." Tambah Yuri lagi sambil memijat keningnya. Mereka yang lain ketawa besar mendengar penjelasan Yuri.

"Hahhaha. Aigoo, rasakan bagaimana dulu kau sering menjahiliku. Itu karma buatmu." Ejek Hyoyeon.

"Yahh!!! Yang sering menjahili orang itu kau Hyo. Aisshh." Bantah Yuri.

"Jadi masih bermasam muka? Ayo, Yul jangan biarkan perkara ini berlarutan." Nasihat Taeyeon. Yuri mengerti apa yang cuba disampaikan oleh Taeyeon lalu ia bangun menuju ke arah Jessica.

"Sica-ahh, mianhae. Aku tahu salah. Please talk to me."Pujuk Yuri kerana sejak tadi Jessica tidak berbicara dengannya. Namun ia hanya berdiam. Yuri lalu menarik Jessica agar mereka sedikit jauh dari orang ramai. Ia tidak mau ada yang tahu bahawa saat ini ia dan Jessica sedang tidak baik-baik terutama Yoong.

"Please Yul. Kita lagi di acara orang dan tidak baik jika ada yang melihat kita bertengkar." Ujar Jessica dingin tidak menggunakan panggilan yang sering ia gunakan untuk Yuri.

"Sica-ahh, mianhae ini semua salah paham. Apa yang Yoongie katakan tidak seperti yang kau fikirkan sayang." Pujuk Yuri lembut.

"Aku tidak suka caramu mengajar Yoongie seperti itu. Kau akan merosakkan fikiran anakku yang masih polos dengan perkara buruk." Ujar Jessica sedikit kasar.

"Jadi kau merasa aku pengaruh buruk untuk anakku sendiri Jessica? Apa kau fikir aku bodoh untuk mengajar 'anak kita' perkara yang tidak baik?" Sengaja Yuri menekan keras perkataan 'anak kita' lalu mengusap wajahnya kasar. Ia berusaha mengawal amarah yang sedikit bangkit.

WONDERFUL LOVE||YULSIC|| ~ (END)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang