6

474 44 1
                                    

"Andwae!!! Andwae!!!" Teriak seorang yeoja saat sedang tidur namun matanya masih tertutup.

"Sica..Sica-ah.. Buka matamu Sica." Ujar Sunny cuba membangunkan sahabatnya.

"Arrghhh!!! Andawae, aku bukan kekasihmu. Jangan lakukannya." Jeritnya lagi lalu matanya terbuka menatap Sunny. Wajahnya ketakutan terus dipeluk tubuh munggil Sunny erat.

"Gwenchana..gwenchana.. kau selamat disini. Tenangkan dirimu Sica, ada aku bersamamu." Pujuk Sunny sambil mengusap belakang Jessica.

"Sunny-ahh, aku kotor. Aku hancur Sunny!!! Kenapa dia memperlakukanku seperti itu!!! Aku bukan jalang!!!" Teriak Jessica serta air mata mengalir lagi di wajah cantiknya. Sunny terus memujuk Jessica agar ia tenang dan tidak menangis lagi. Hampir 1 jam berlalu akhirnya Jessica kembali tenang namun air mata masih mengalir di pipinya.

Sooyoung yang baru pulang dari tempat kerja melangkah masuk ke bilik dimana adanya istri dan sahabatnya. Hatinya sakit melihat wajah sayu sahabat yang juga merupakan dongsaengnya. Ya, mereka sepupu kerana Jessica merupakan anak kepada kakak ayahnya. Mereka membesar bersama kerana kedua orang tua Jessica telah meninggal ketika ia berusia 10 tahun. Hanya Sunny dan Tiffany saja yang tahu akan hal ini kerana Jessica tidak mahu dikenali.

"Mianhae Sica. Aku gagal melindungimu. Mianhae kerana jika aku tidak meninggalkan Yul pasti ini tidak akan terjadi. Aku yang bersalah Sica-ahh." Ujar Sooyoung sambil menyamakan kedudukan tingginya dengan badan Jessica. Tangannya mengenggap erat tangan Jessica dan matanya juga merah menahan tangis.

"Anniya Soo, bukan salahmu. Jangan salahkan dirimu Soo. Ini semua adalah takdir dan kita harus menerimanya. Hanya aku kecewa kenapa aku yang menjadi mangsanya. Kenapa sahabatmu itu tega lakukannya serta mengataku jalang? Apa kerana aku ini yatim dan tidak kaya seperti kalian?" Tangis Jessica kembali pecah. Hatinya sakit mengingatkan kata-kata kesat yang dilemparkan oleh Yuri.

"Anni, bukan seperti itu Sica. Yuri bukan tipe namja yang jahat. Hanya saja ia sedang mabuk dan kecewa kerana ia melihat kekasihnya curang pada hari itu. Aku tahu ia salah jadi aku akan memohon tangjungjawab darinya. Maafkan Yuri, aku yakin ia tidak berniat sama sekali." Pinta Sooyoung.

"Gwenchana Soo. Jika ia tidak mahu, biarkan saja. Aku akan pergi dari sini agar segalanya dapatku lupakan." Balas Jessica menghapus airmatanya dan Sooyoung.

"Nae, tapi biarkan aku cuba dulu. Aku yakin ia pasti akan bertanggungjawab terhadapmu. Jika tidak, aku sendiri akan membawamu pergi." Sooyoung memohon. Jessica hanya mengangguk tanda setuju.

Ia juga bersalah kerana tidak mengawal amarahnya lalu melukai sahabatnya. Pasti Yuri kecewa dengannya kerana telah membuat keputusan terburu tanpa mendengar penjelasan. Ia akan meminta maaf kepada Yuri. Sunny hanya menjadi pemerhati dan sesekali ia mengusap belakang suaminya dan Jessica agar mereka tenang.


~~TBC~~

WONDERFUL LOVE||YULSIC|| ~ (END)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang