29

389 30 0
                                    

Di sebuah ruang pejabat terlihat seorang namja sedang sibuk meneliti kertas-kertas di meja kebesarannya. Namja tersebut kelihatan sedikit tidak terurus, rambutnya panjang mencecah bahu manakala rahang tegasnya pula dihiasi bulu-bulu halus. Namun aura tampannya masih mampu menutup kejelekan itu.

"Sajangnim, meetingnya lagi 10 minit. Semua telah tersedia dan klien kita juga dalam perjalanan ke ruang meeting." Ujar yeoja cantik yang merupakan seketaris namja tampan itu.

"Yul, kajja. Semua sudah menunggu kehadiranmu." Panggil Taeyeon. Yuri terus bangkit lalu mengekori langkah Taeyeon. Sepanjang meeting itu berlangsung Yuri tidak dapat fokus, sesekali ia memijat kepalanya yang sedikit berdenyut. Jika bukan kerana permintaan klien yang mahukan kehadirannya, saat ini ia pasti sedang berehat atau juga keluar mencari istrinya. Ia memang hadir tapi segala perbentangan ia serahkan kepada kepercayaannya iaitu Taeyeon atau Tiffany.

Setelah 3 jam berlalu, akhirnya meeting yang rumit ini pun tamat. Yuri masih duduk sambil tangannya terus memijat kepalanya yang semakin berdenyut dan pusing.

"Neo gwenchana ? Muka kau pucat sekali. Apa kau sakit?" Tanya Taeyeon saat ia melihat Yuri masih memijat kepalanya sedari tadi.

"Anniyo. Aku okey. Hanya saja kepalaku sedikit sakit." Jawab Yuri tersenyum.

"Yuwree-ahh." Teriak Tiffany saat mereka berdua keluar dari ruang meeting.

"Boo, kau sudah memberitahu Yuri tentang rancangan kita malam ini?" Tanyanya pada sang suami.

"Ahhh. Mianhae aku lupa. Yul malam ini kami semua mahu kau ikut ke suatu tempat." Jelas Taeyeon.

"Lain kali saja Tae, Fany. Aku ingin berehat, badanku juga tidak berapa enak." Tolak Yuri secara halus. Sungguh ia memerlukan rehat saat ini agar ia bertenaga kembali untuk mencari Jessica.

"Andwae, kau harus ikut. Kita sudah lama tidak meluangkan masa bersama bukan? Lagi pula aku jamin kau akan suka dengan kejutan yang telah kami sediakan. Please, do it for me." Rayu Tiffany penuh harapan. Yuri tidak sampai hati untuk menolak lalu ia bersetuju.

"Yes!!! Gumawo Yuwree. Pastikan kau kemas dan jangan lupa untuk shave segala bulu-bulu halus di wajahmu. Aku tidak mahu kejutan kami nanti tidak menjadi gara-gara wajah jelekmu." Tambah Tiffany lagi.

"Arraso." Ujar Yuri perlahan kerana menahan sakit dikepalanya.

"Yul!!! Gwenchana?" Jerit TaeNy kerana tiba-tiba Yuri seperti ingin jatuh. Mujur Taeyeon sempat menahannya.

"Na gwenchanayo. Cuma kepalaku sedikit pusing." Bohongnya padahal pandangan matanya saat ini mulai kabur.

"Yuwree!!!! Wake up!!! Tae hubungi ambulans." Jerit Tiffany dan akhirnya pandangannya gelap.

*******************

"Bagaimana dengan keadaan Yuri, doktor?" Tanya Tiffany saat pintu bilik rawatan Yuri terbuka. Jelas ia amat panik dengan keadaan Yuri yang tiba-tiba tidak sedarkan diri.

"Yuri hanya terlalu letih dan tekanan darahnya juga rendah. Apa ia mempunyai masalah kerana ia juga sedikit tertekan. Berat badannya juga turun secara mendadak." Ujar doktor Shin yang merupakan doktor peribadi keluarga Kwon.

"Ada sedikit masalah yang dialaminya. Tapi kondisinya baik-baik saja kan doktor?" Tanya Taeyeon pula.

"Yuri baik-baik saja. Ia hanya memerlukan rehat yang secukupnya. Kalian boleh membawanya pulang esok hari." Ujar doktor Shin lalu pergi sambil menepuk bahu Taeyeon.

"Tae, Fany-ahh. Bagaimana dengan Yuri?" Tanya Sooyoung yang baru tiba bersama Sunny dan Jessica.

"Tiff, bagaimana keadaan Yuri?" Tanya Jessica mulai terisak.

WONDERFUL LOVE||YULSIC|| ~ (END)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang