15

472 46 3
                                    

Hari ini merupakan hari pernikahan pasangan Yulsic. Kwon Appa dan Eomma tidak main-main dengan ucapan mereka untuk melaksanakan pernikahan anak tunggal mereka dalam masa 2 minggu. Segalanya dipersiapkan oleh mereka tanpa perlu menyusahkan Yuri atau Jessica bagi menentukan tema pernikahan mereka. Pasangan Yulsic itu hanya diminta untuk datang ke dewan hotel lalu bersiap sebagai pengantin saja.

"Aigoo, sungguh aku iri denganmu blacky. Aiishhh.." Ujar Taeyeon.

"Wae? Kenapa kau kesal sekali eoh?" Tanya Hyoyeon pula.

"Nae, aku juga mahu tahu kenapa kau iri dengan si blacky?" Ujar Sooyoung pula.

"Aku iri kerana ia tidak perlu bersusah payah menguruskan majlis pernikahannya. Segalanya dipersiapkan oleh Kwon Appa dan Eomma. Masa aku dan Tiffany melangsungkan majlis appa dan eommaku hanya menyambut tetamu saja. Segalanya aku dan Tiffany uruskan sendiri." Terang Taeyeon.

"Yahh itu mungkin kerana aku anak satu-satunya jadi mereka mahukan yang terbaik Tae." Balas Yuri.

"Nae tetap saja aku iri padamu." Ujar Taeyeon tidak mahu kalah.

"Hanya itu yang kau irikan Tae? Tapi aku jauh iri dengan kalian. Kalian beruntung kerana menikah dengan orang yang dicintai. Makanya orangtuamu tidak seperti appa dan eommaku kerana mereka tahu pasti majlisnya tidak semeriah ini jika kami yang uruskan." Terang Yuri membuatkan sahabatnya terdiam.

"Aigoo, akhirnya namja tidak laku dalam kumpulan kita menikah juga. Ayoh sini aku peluk cium buat terakhir kali sebelum statusmu bertukar." Ujar Hyoyeon memeriahkan suasana lalu cuba melakukan apa yang ia ucapkan.

"Yahh!!! Yah!! Hyoyeon!!!" Jerit Yuri cuba menghentikan Hyoyeon yang sudah memuncungkan mulutnya. Berkat otak gila Hyoyeon suasana canggung dalam bilik pengantin dipenuhi gelak tawa.

"Sudah tiba masanya Yul." Ujar Taeyeon ia melihat jam tangannya. Kini masa untuk Yuri dan Jessica disatukan sebagai suami istri.

********************

"Wahhh!!! Neomu jinjja yeppeuda Sica-ahh." Ujar Sunny setelah Jessica siap dimake up.

"You're so beautiful Jessi." Ujar Tiffany mempamerkan eye smilenya yang indah. Jessica yang mendengar pujian dari 2 sahabatnya tertunduk malu. Wajahnya merah seperti udang bakar, sungguh ia juga tidak percaya saat ia memandang wajahnya di cermin.

"Congrats Jessi. Sungguh aku tidak percaya dan gembira akhirnya kau juga menikah malah suamimu juga sahabat kami." Ujar Tiffany sambil memeluk Jessica.

"Gomawo Tiff, Sunny. Kalian sentiasa bersamaku. Kalian bukan hanya sahabat malah juga keluargaku. Saranghae." Ujar Jessica memeluk kedua sahabat baiknya.

"Omoo.. kau sangat cantik sayang." Tiba-tiba mereka dikejutkan dengan kehadiran Kwon Eomma. Tanpa kata ia terus memeluk Jessica penuh sayang.

"Sica-ah, eomma ada sesuatu buatmu. Gelang ini eomma dapat dari nenek Yul ketika eomma menikah dengan appa. Kini eomma serahkan ia padamu." Ujar Kwon Eomma sambil memakaikan gelang pusaka milik keluarga Kwon.

"Anni eomma. Sica tidak layak untuk menerimanya. Seharusnya gelang ini diberikan pada orang yang dicintai Yuri." Jessica menolak kerana ia merasakan tidak seharusnya gelang itu dimilikinya.

"Anni, gelang ini untuk menantu keluarga Kwon, jadi kau layak untuk memilikinya. Eomma tahu kalian tidak saling mencintai tap eomma tahu Yuri sudah mulai menyukaimu." Terang Kwon Eomma. Jessica hanya diam mendengar ucapan Kwon Eomma tentang Yuri.

"Sudah tiba masanya untuk pengantin ke dewan pernikahan, eomma." Ujar Sooyoung memasuki ruang menunggu. Sunny, Tiffany dan Kwon Eomma keluar meninggalkan Jessica bersama Sooyoung.

"Jangan khuwatir, aku akan menemanimu ke altar dan menyerahkanmu pada Yul." Ucap Sooyoung tersenyum. Ia yang akan menjadi wakil sebagai waris Jessica untuk menghantar wanita itu ke pentas pernikahan.

Yuri yang sudah berada di pentas kini kelihatan gugup dan cemas. Sungguh ia ingin lari namun kakinya berat untuk melangkah lalu tiba-tiba..

Cleecckkkk...

Pandangan matanya tertuju ke arah pintu gerbang pengantin perempuan. Sungguh ia terpaku melihat pemandangan dihadapannya, segala perasaan gugup dan cemas hilang begitu saja. Senyuman manis mulai terukir diwajah tampannya saat ia melihat betapa cantiknya Jessica ketika ini. Kerana terlalu takjub dengan kecantikan itu, suara Sooyoung telah mematikan lamunannya.

"Ku serahkan Jessica padamu dan aku mohon agar kau dapat menjaganya sebaik mungkin Yul. Sekiranya ia terluka, aku berjanji akan membawa ia pergi darimu." Ujar Sooyoung tegas lalu menyerahkan pegangan tangan Jessica kepada Yuri.

"Aku janji Soo akan menjaganya sebaik mungkin. Gomawo Soo telah mempercayaiku." Ujar Yuri lalu memeluk sahabatnya. Kini pasangan Yulsic itu telah selesai mengucap ikrar pernikahan maka dengan rasminya mereka menjadi suami istri.

 Kini pasangan Yulsic itu telah selesai mengucap ikrar pernikahan maka dengan rasminya mereka menjadi suami istri

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

(Makeupnya mau putih seperti Sica..ehhh malah terlebih putih pula nihh 🤣🤣)

********************

Majlis pernikahan pasangan Yulsic itu tidak berakhir setakat ikrar saja. Malah mereka diraikan dengan majlis yang lebih meriah dengan kehadiran 500 orang tetamu. Jessica dan Yuri melayani tetamu yang hadir tanpa sebarang keluhan.

"Apa kau baik-baik saja? Mari kita duduk dulu." Ujar Yuri saat ia menyedari sudah hampir 4 jam mereka berdiri. Ia menuntun Jessica untuk diduduk di meja berhampiran setelah majlis tamat.

"Gomawo Yul. Maaf sudah menyusahkanmu." Ujar Jessica merasa bersalah.

"Gwenchana, sebenarnya aku juga sudah penat berdiri." Ujar Yuri sambil ketawa. Jessica yang mendengar ucapan suaminya turut ketawa.

"Neomu jinjja yeppeuda." Ucap Yuri tanpa ia sedari telah memuji istrinya.

"Mwo? Ucapanmu kurang jelas." Tanya Jessica yang wajahnya sudah merah menahan malu mendengar ucapan Yuri.

"Nae? Anniya.. apa kakimu tidak sakit Sica-ah?" Yuri yang salah tingkah mengaru kepalanya sambil ketawa bodoh. Jessica hanya tersenyum melihat tingkah konyol suaminya. Tiba-tiba, tetamu tidak diundang menghampiri mereka lalu.....

"Baby... mianhae baby. Jinjja mianhae." Ujar seorang yeoja tanpa malu terus memeluk Yuri.

"Vic/Victoria?" Ujar Yuri kaget juga pasangan TaeNy, HyoSeo dan SooSun bersamaan.


~~TBC~~

Thank u guys untuk 1k, jadi aku belanja 2 chapter terus tanpa syarat ya. Teruskan mengvote agar aku lebih semangat. 😘

GS_08/02/21

WONDERFUL LOVE||YULSIC|| ~ (END)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang