HARPERS PERSPEKTIV
"Ni suger, bara så ni vet." mumlar Joline när vi precis har klivit in i en av de största klubbarna som denna staden har att erbjuda.
"Kom igen Joline, hur kunde du inte ens ana något? Du fyller ju fucking år!" skriker Nellie i högt till svars för att överrösta den höga musiken.
Jag älskar sånthär, den höga musiken, alla som dansar och har kul. Älskar det. Älskar att släppa loss lite då och då.
Men om pappa hade vetat vart jag är just nu. Inte ens gud hade kunnat hjälpa mig. Han hade förväntat sig det värsta direkt. Han är så otroligt överbeskyddande.
"Grattis på födelsedagen Joline!" skriker vi till Joline över den högt dunkande ravemusiken när vi kommer fram till baren. Hon skrattar till medans vi styr våra steg mot dansgolvet med var sin drink i handen.
Hundratals människor trängs på dansgolvet och stanken av alkohol och rök översvämmar mina lungor när jag svänger till ravemusiken som spelas.
Ljus i alla färger blinkar får alla hörn och kanter när jag plötsligt får se Kiara dansa med en kille samtidigt som han kysser hennes hals. Jag tittar lite flummigt runt om kring mig och ser en mystisk kille sitta där.
Bara av att titta på honom så vet jag att han är annorlunda på något sätt, jag kan inte beskriva det. Det är nått speciellt med honom. Borde jag gå fram till honom?
Jag går på stadiga fötter fram mellan människorna även om alkoholhalten i mitt blod är väldigt hög. Jag ser hur han följer mig med blicken och när jag kommer fram till baren så ställer jag mig jämte honom utan att titta på honom och beställer en ny drink.
Jag ser i ögonvrån hur den främmande killen studerar mig från topp till tå. Jag ska inte ljuga, han var jävligt snygg.
Han studerar mig länge. Inte som killar brukar göra, sådär sliskigt, utan han försöker få reda på vilken typ av människa jag är, han försöker läsa av mig.
Precis som jag försökte läsa av honom för några minuter sen. Vem är det här?
YOU ARE READING
One last love
Teen FictionHarper är den äldsta dottern till ledarna av USAs farligaste gäng. Hon bor själv i en lägenhet i samma stad där hon går på collage, bara några timmar ifrån sina föräldrar och sina syskon Adrian och Sabrina. Harper har alltid varit tjejen som alla h...