{Kapitel 19}

688 6 3
                                    

HARPERS PERSPEKTIV
Två veckor senare...

Jag och Blaze har träffats nästan varje dag i över två veckor nu och han är så sjukt trevlig. Även om han också är en del av maffian så känns det verkligen inte som det när jag är med honom.

Det är fredag igen och jag och Blaze har bestämt oss för att våra vänner ska träffa varandra. Kiara, Nellie och Joline har inte träffat Blaze än och hans vänner har inte träffat mig än, så vi har bestämt att vi alla ska träffas på en gång.

Mina vänner har inte en aning om att Blaze och dem ska komma hit snart eftersom att jag inte ens har sagt till dem att han existerar än. Det får bli en liten suprise.

Jag, Joline, Kiara och Nellie sitter just nu och smuttar på lite vin och väntar på en pizza beställning och plötsligt ringer det på dörren.

"Det måste vara pizzan." säger jag och går mot dörren, men jag vet mycket väl att det inte är pizzan. Jag öppnar dörren och möts av Blaze och hans vänner bakom honom.

"Hej." säger jag till honom och kramar honom. Jag släpper in dem och de går med mig till mitt vardagsrum där de andra sitter.

"Okej tjejer, detta är Blaze." säger jag och ställer mig jämte honom medans han hälsar på alla. Kiara stelnar genast till, men jag tänker inte mer på det.

"Och detta är hans vänner." säger jag och de kliver in i vardagsrummet de med.

"Kiara?" säger plötsligt en av Blazes vänner och vi alla tittar på dem.

"Raven?" svarar Kiara och alla tittar på dem.

"Trevligt att träffas igen Kiara, det var ett tag sen." skrattar en av Blazes andra vänner och Kiara tittar mordiskt på honom.

"Håll käften, Harley." svarar hon och suckar tungt.

"Känner ni varandra?" frågar jag dem och alla nickar, till och med Blaze. Jag tittar förvirrat på dem och Blaze ser lite nervös ut.

"Hon är min syster." säger killen som tydligen heter Raven och alla tittar förvånat på dem. Jag visste inte att Kiara hade en bror.

"Sen när har du en bror?" frågar Joline, precis som om hon hade läst mina tankar.

"Sen alltid." svarar hon kort, som att hon inte vill prata om det. Blaze harklar sig och presenterar sina vänner och jag presenterar mina.

Pizzorna kommer och vi börjar prata och umgås precis som om ingenting hänt och senare på kvällen åker alla andra hem förutom Blaze.

"Hur stelt var inte det där? Jag hade inte en aning om att Kiara hade en bror." säger jag till Blaze och skrattar medans vi båda kliver ut på balkongen för att ta en cigg.

"Harper, är du säker på att du verkligen känner Kiara?" frågar han mig tyst och tittar nervöst på mig. Jag rynkar ögonbrynen och fnyser till.

"Ja? Vi har känt varandra hur länge som helst?" svarar jag och tittar frågandes på honom.

"Raven, Tristan och Harley är också en del av min pappas gäng. De var också födda in i det och tränade precis som du och jag." säger han tyst och möter mina ögon. Jag är tyst i några sekunder och försöker bearbeta det jag precis fått höra.

"Så du menar att Kiara också är en del av din pappas gäng?" frågar jag tyst och han nickar till.

"Jag har känt Kiara ända sen vi var små, men för några år sen valde hon att flytta, så vi har inte setts så mycket och hon hör inte av sig till Raven längre men hon kommer så fort det behövs." svarar han och jag känner tårarna trycka bakom ögonen.

Har Kiara vetat vem jag är hela tiden? Det är omöjligt.

One last loveWhere stories live. Discover now