HARPERS PERSPEKTIV
När vi båda är klara så hoppar vi ut ur duschen igen. Blaze ger mig en handduk och jag torkar mig och torkar till mitt hår lite innan jag sätter på mig mina kläder igen.
"Okej, men nu måste jag gå påriktigt." säger jag till honom och han grimaserar ledset på skoj vilket får mig att skratta.
"Men vi ses ikväll." fortsätter jag och han nickar. Jag ger honom en sista puss innan jag lämnar hans hem och tar en taxi tillbaka till min lägenhet.
När jag väl kommer hem så slänger jag av mig mina kläder igen och hoppar in i duschen en gång till. Han hade ju inget annat än 'killprodukter', jag hade ju luktat man en vecka fram över om jag tvättade håret med det där.
När jag är klar i duschen så hoppar jag ut, torkar mig igen och borstar håret innan jag fönar det. När jag är klar så slänger jag upp håret i en slarvig bulle under tiden och sätter på mig min morgonrock.
Jag ställer mig och sminkar mig medans jag lyssnar på hög musik och dansar i mitt badrum. När jag är klar med sminket så släpper jag ut mitt hår och lockar det.
Tillslut går jag till min garderob och väljer ut en svart klänning som jag sätter på mig och passande klackskor till det.
När jag är klar är det redan nästan dags att åka, så jag väntar en kort stund innan jag åker. Jag tar en taxi till platsen där galan är och går in.
Det är redan massor med människor där inne och när jag väl hittar Blaze med blicken så tittar han redan hungrigt på mig. Jag börjar styra mina steg mot honom när någon plötsligt tar tag i min arm.
Jag vänder mig snabbt om och ser Matheo. Jag blir lite chockad mer ler ändå och drar in honom i en kram.
"Men gud! Vad gör du här?" frågar jag Matheo. Det känns som att det var en evighet sen vi träffades sist.
"Din pappa skickade hit mig på detta uppdraget med dig." svarar han och ler.
"Jaha, är träningarna lika roliga utan mig då?" frågar jag och skrattar till, vilket får även honom att skratta.
"Nej, vi saknar faktiskt dig, varför kommer du inte och tränar längre?" frågar han och vi börjar småprata lite. Efter en stund sträcker han ut armen mot mig för att visa att jag ska ta den.
Vi vänder oss om och börjar gå och det är inte förens nu jag möter Blazes blick som tittar irriterat på mig och Matheo. Är det lite avundsjuka jag ser?
Jag ler lite för mig själv och jag och Matheo styr våra steg mot baren.
"Jaha, så vi ska bara gå på galan ifall nått händer?" frågar jag honom och han nickar. Vi beställer några drinkar och efter ungefär en och en halv timme har det fortfarande inte hänt nånting.
Jag känner mig rätt så lullig och jag har fått ögonkontakt med Blaze hur många gånger som helst samtidigt som jag har stått och pratat och skrattat med Matheo.
Jag söker i rummet efter Blaze men han är plötsligt borta. Innan jag vet ordet av så har han kommit fram till mig och Matheo.
"Får jag lov att be din dam om en dans?" frågar Blaze Matheo, vilket får honom att skratta.
"Hon är inte min dam, hon bestämmer det helt själv, men kör på." svarar Matheo, vilket får Blaze att flina mot mig.
Han sträcker ut sin hand mot mig och jag tar den. Han leder oss ut på golvet där ett tiotals andra par dansar.
Han lägger händerna runt min midja och jag lägger mina runt hans hals medans vi långsamt börjar svänga till musiken.
"Är du lite avis?" frågar jag Blaze efter en stund och flinar. Han tittar ner på mig, med tanke på att han är typ ett huvud längre än jag, och biter sig i underläppen.
"Nej det är jag inte, bara irriterad." svarar han och jag skrattar till.
"Och vad exakt är du irriterad på om man får fråga?" frågar jag och börjar leka med hans hår där jag har händerna.
Han lutar sig sakta fram mot mitt öra och jag kan känna hur min puls slår snabbare och snabbare för varje sekund.
"För att jag inte kan visa för alla här inne att du är min, bara min." viskar han sensuellt i mitt öra.
"Jasså, och sen när är jag det?" ifrågasätter jag och lägger huvudet mot hans bröst medans vi fortsätter svänga långsamt till musiken precis som alla andra.
Plötsligt släpper han mig. Han ger mig en helt vanlig blick och rycker obrytt på axlarna.
"Det är du inte. Gå och gör vad du vill." svarar han och med det vänder han sig om och går ifrån mig. Jag står kvar på dansgolvet och bara gapar av förvåning innan jag också vänder mig om och går tillbaka till Matheo.
Kvällen passerade och tillslut åkte jag äntligen hem igen. Jag kan inte undgå att tänka på hur snabbt Blaze bara ändrade sig. Fattade han inte att jag skojade?
Jag stänger dörren efter mig när jag kommer hem och slänger av mig klänningen och skorna innan jag tar fram en läsk ur mitt kylskåp och går ut på min stora balkong och tänder en cigg.
Jag röker inte ofta, men ibland händer det väl. Efter en stund går jag in igen och jag ska precis lägga mig ner och sova när jag hör någon knacka på min ytterdörr.
Vad är det för jävla idiot? Klockan är för fan typ halv tolv.
YOU ARE READING
One last love
Teen FictionHarper är den äldsta dottern till ledarna av USAs farligaste gäng. Hon bor själv i en lägenhet i samma stad där hon går på collage, bara några timmar ifrån sina föräldrar och sina syskon Adrian och Sabrina. Harper har alltid varit tjejen som alla h...