HARPERS PERSPEKTIV
Det är äntligen fredag och Jolines födelsedag. Jag vaknar tidigt på morgonen för att göra mig iordning för skolan. När jag är klar lämnar jag min lägenhet och tar bilen för att plocka upp Joline.
"Nämen, är det inte födelsedagsbarnet jag ser." säger jag och ler stort när Joline öppnar passagerardörren och sätter sig i bilen.
"Yees, äntligen." svarar hon och vi båda börjar skratta.
När vi kommer fram till skolan mött vi direkt av Kiara och Nellie som kramar Joline och grattar henne och sen går vi mot lektionssalen.
"Okej, såhär är planen. Vi ska hem till mig efter skolan och fixa oss och ikväll ska vi iväg. Jag har redan allt som vi behöver hemma hos mig." berättar jag för Joline. Kiara och Nellie nickar instämmande och Joline kollar förskräckt på mig.
"Vad har ni nu gjort?" frågar hon ironiskt vilket får oss alla att skratta.
När lektionen är slut börjar jag gå mot mitt skåp när jag plötsligt hör hur min mobil ringer. Jag letar fram den ur fickan och ser hur ordet "lillebror" lyser över skärmen.
Vad vill han nu? Han brukar aldrig ringa bara sådär.
"Hej, har det hänt nått?" frågar jag när jag svarar.
"Hej, nej tänkte bara kolla vad du gör nästa helg. Pappa bad mig ringa dig angående ett möte." svarar han och jag suckar tyst för mig själv. Klart de bara ringer när det handlar om något med deras kära gäng skit.
"Jag gör nog inget, vadå vill dem att jag ska komma hem över helgen för ett jävla möte?" frågar jag nästan lite irriterat.
"Ja, det är ett jävligt viktigt möte. De skulle ha det imorgon egentligen men de sköt på det för att du skulle kunna vara med. Det handlar tydligen om ett nytt gäng." säger han och låter nästan lite... orolig? Min bror är aldrig orolig.
"Måste jag?" suckar jag fram och himlar med ögonen.
"Snälla, för mammas och pappas skull. Du vet vad dem tycker om att du är så långt borta. De vill bara att du ska vara säker." svarar han och efter en stund så går jag med på det.
Jag går tillbaka till Joline, Kiara och Nellie. Joline försöker få ut ur Nellie vad det är vi ska hitta på ikväll för att hon vet att Nellie är den som högst troligtvis skulle säga nått.
Vi går på våra sista lektioner. Klockan går och plötsligt är klockan så mycket att vi redan är hemma hos mig.
"Okej, så vi tänker fortfarande inte säga vart vi ska men vi ska sminka oss, fixa oss och vi har köpt outfits till oss alla." säger Kiara till Joline.
Vi börjar fixa oss och någon timme senare lämnar vi min lägenhet och börjar bege oss mot vår destination.
ČTEŠ
One last love
TeenfikceHarper är den äldsta dottern till ledarna av USAs farligaste gäng. Hon bor själv i en lägenhet i samma stad där hon går på collage, bara några timmar ifrån sina föräldrar och sina syskon Adrian och Sabrina. Harper har alltid varit tjejen som alla h...