HARPERS PERSPEKTIV
"Vart fan har du varit?" frågar Nellie när jag kommer in i klassrummet för och sätter mig mellan henne och en kille i min klass.
"Jag försov mig skrev jag ju." viskar jag tyst när jag ser läraren komma in i klassrummet.
Hon tittar runt i rummet en stund innan hon får syn på mig och ler stort.
"Nämen hej och godmorgon Harper! Jag hörde att du hade försovit dig?" säger hon och jag nickar skamset och tittar ner i min bänk.
"Vilken tur att du är här nu iallafall, låt oss starta dagens lektion." fortsätter hon och börjar prata på.
Efter några timmar var det äntligen dags för lunch och vi var alla tre påväg matsalen. Jag och Kiara pratar lite lite tyst om vad vi har planerat till på fredag då Joline fyller år. Vi hade tänkt ta med henne till en nattklubb och jag tänkte bjuda dem på hela kvällen.
Kiara tyckte att jag verkligen inte skulle göra det utan att vi skulle dela på det, men hon vet att jag har så mycket pengar att jag inte vet vad jag ska göra av dem även om jag hatar att skryta om det så det fick bli så.
Vi kliver in i den nästan fulla matsalen och ser alla tjejer och killar i vår ålder sitta och prata och umgås med varandra. Vi hämtar mat och sätter oss vid ett ledigt fyrbord.
Dagens mat är kålpudding med kokt potatis och brun sås. Så jävla gott. Vi hugger in och börjar prata om allt möjligt. Efter att vi har ätit upp så lämnar vi tallrikarna och det innan vi tackar för maten och går in till skolan igen.
Vi går till våra skåp och tar fram våra jackor innan vi lämnar skolan igen. Vi alla fyra går några dussin meter och ställer oss utanför skolan bakom något lägenhetshus innan vi alla drar fram var sitt cigg paket ur fickorna, alla olika.
Om mamma och pappa hade sätt mig nu, vad jag gör dagligen på lunchrasten och för det mesta så hade det dödat mig. De tror att jag är nått sitt helgon eller något, och aldrig gör någonting.
Medans min bror Adrian, han får göra exakt vad han vill. Han är typ tre år yngre än jag, och han har alltid fått göra allt jag inte får.
När mina föräldrar kom på honom när han och hans vänner söp ner sig när han var 15 så var det helt okej, men när de kom på att jag hade varit och druckit när jag var 20 så trodde jag de skulle döda mig. Han kommer undan med vad som helst.
Iallafall, vi brukar stå där ett tag och röka innan vi går in till vår tredje sista lektion igen.
Efter skolan...
Jag kom precis hem och min presentation gick ovanligt bra. Eftersom att det är onsdag så är det träning för mig, som också var ett villkor om jag ville bo här. Ständig träning så jag kan "ta över" gänget efter mamma och pappa, men om de verkligen tror att jag ska göra det så måste de vara dumma i huvudet påriktigt.
Jag byter om till träningskläder och lämnar lägenheten igen. Jag har alltid träning på måndagar och onsdagar, kan hända att jag drar till gymmet någon gång också men det händer inte ofta.
Jag sätter mig i min överdrivet dyra bil och börjar köra. Träningshallen där jag brukar träna ligger ungefär 45 minuter från min lägenhet och där tränar en av pappas bästa vänner, Oliver, mig och hans son som är något år äldre än jag. De träffades inte förens senare år efter att pappas bästa vän och moster Sarahs man Dylan dog. Ally som också är en av mina bästa vänner är ett år äldre och Dylan var hennes pappa, men han blev skjuten på mammas och pappas bröllop.
När jag var yngre så flyttade hela pappas gäng till New York och bor fortfarande där, förutom James som flyttade till Los Angeles, där jag, Nellie, Kiara och Joline också flyttade för att gå på vår drömskola. Och eftersom att pappa vägrade låta mig flytta tvärs över landet så håller Oliver lite koll på mig och tränar mig.
När jag äntligen är framme så parkerar jag bilen och går in. Jag stöter på Matheo som är Olivers som och träningen börjar.
YOU ARE READING
One last love
Teen FictionHarper är den äldsta dottern till ledarna av USAs farligaste gäng. Hon bor själv i en lägenhet i samma stad där hon går på collage, bara några timmar ifrån sina föräldrar och sina syskon Adrian och Sabrina. Harper har alltid varit tjejen som alla h...