KIARAS PERSPEKTIV
Jag kan inte fatta att Blaze påriktigt håller på och drar in Harper i sånt här skit. Fattar han inte vad han utsätter henne för? Vi alla gick hem sent från Harper igår och jag hade inte tid att prata med Raven igår så jag bestämmer mig för att ringa honom.
"Hej, lillasyster. Det var länge sen du ringde, vad ger mig äran?" skojar han till när han har svarat och jag suckar tungt.
"Är Blaze helt jävla efterbliven?" frågar jag honom argt och innan han hinner svara så fortsätter jag prata.
"Han vet mycket väl vad det är han drar in henne i, och av alla människor i hela världen så väljer han att gå och kladda på en av mina bästa vänner. Asså om något händer Harper på grund av Blaze så kan du ge dig fan på att jag kommer skjuta huvudet av er alla." nästan skriker jag i telefonen och det är bara tyst i andra änden av luren.
"Kiara, vet inte du om det?" frågar Raven, nästan lite oroligt. Vad är det jag inte vet om?
"Vet inte om vadå?" det tystnar i luren igen och jag suckar högt och frågar igen, argare denna gången.
"Harper är Noah Carters dotter, Kiara." säger Raven efter några tysta sekunder och allt bara stannar upp.
"Det är inte möjligt, jag skulle ha vetat det isåfall." nästan viskar jag och är fortfarande chockad över det min storebror precis har berättat för mig.
"Har du någonsin träffat hennes föräldrar?" frågar han och jag harklar mig, klart jag har träffat hennes föräldrar, inte många gånger men någon gång sådär.
"Är du helt säker på att hon är en Carter? Hundra procent säker?" frågar jag utan att svara på hans fråga.
"Men ja, du vet det uppdraget du vägrade gå på för några veckor sen? Hon tog en kula för Blaze den kvällen." svarar han och jag blir bara mer och mer förvirrad.
Vi pratar en stund till innan vi lägger på. Jag skickar iväg ett snabbt sms till Harper om jag kan komma över och hon svarar några minuter senare att det är lugnt.
Jag hoppar snabbt in i min bil och börjar köra mot hennes lägenhet. När jag väl kommer fram så parkerar jag och går mot hennes dörr, jag knackar till innan jag själv öppnar dörren och kliver in.
Skorna slänger jag av mig i hallen och börjar gå mot hennes balkong där jag ser att hon står över räcket och röker. Jag går fram till henne och ställer mig jämte henne, hon räcker paketet mot mig utan att titta på mig och jag tar en cigg ur det och tänder den. Hon vet.
"Så... Carter?" säger jag och hon nickar till.
"Det ändrar inget mellan oss eller? Vi är fortfarande de vi alltid har varit." frågar hon och jag nickar den här gången.
"Så berätta, hur kommer det sig att du känner Blaze? Och varför tog du en kula för idioten?" frågar jag och vi båda skrattar till.
Hon börjar förklara och jag står jämte henne och lyssnar samtidigt som vi röker cigg efter cigg och bara pratar ut om allt möjligt.
Jag var rädd där ett tag att jag skulle förlora henne, men detta kanske kommer ta oss närmare varandra? Vem vet.
VOCÊ ESTÁ LENDO
One last love
Ficção AdolescenteHarper är den äldsta dottern till ledarna av USAs farligaste gäng. Hon bor själv i en lägenhet i samma stad där hon går på collage, bara några timmar ifrån sina föräldrar och sina syskon Adrian och Sabrina. Harper har alltid varit tjejen som alla h...