{Kapitel 3}

979 11 4
                                    

HARPERS PERSPEKTIV

Jag vaknar dagen efter av att min mobil ringer, jag slår upp ögonen och sträcker mig efter min mobil. Med stora bokstäver så står det 'Joline' över skärmen. Jag suckar lite för mig själv och svarar.

"Klockan är fyra på morgonen, vad vill du." frågar jag när jag har svarat och hon skrattar till.

"Jag är utanför, kom och öppna." säger hon bara och jag suckar. Det är sånthär Joline gör. Hon har grova sömnproblem så när hon inte kan sova så kommer hon alltid hem till mig.

Jag går och öppnar för Joline och hon kliver in. Jag gör lite kaffe till mig och saft till Joline eftersom hon inte dricker kaffe.

Vi går ut och sätter oss på min balkong samtidigt som vi dricker kaffe och saft och röker. Vi börjar prata om allt möjligt. Efter ett tag så bestämmer jag mig för att jag måste hoppa in i duschen, eftersom att det är torsdag och det är skola.

Jag hoppar in i duschen och fixar mig innan vi båda åker mot skolan. Vår första lektion är matte. Vet inte varför alla klagar på matte så jävla mycket egentligen, så farligt är det ju inte?

När alla är på sin plats i klassrummet så börjar läraren med genomgången och jag kan redan se hur Kiara börjar somna jämte mig.

Antingen så har hon varit ute hela natten eller så har hon kollat på serier hela natten. Typiskt Kiara.

När genomgången är slut så börjar vi alla jobba, det går inte speciellt fort med tanke på att min klass är väldigt bra på att prata bort tiden.

Plötsligt får jag ett sms från Nellie om Jolines födelsedag. Hon skickar en bild på henne i en skitsnygg marinblå klänning, helvete vad den var fin.

Jag nickar mot henne och hon ser jävligt stolt ut.

"Vad händer?" frågar Joline och kollar mellan mig och Nellie.

"Vadå vad händer?" frågar Nellie lite småkaxigt och flinar mot Joline.

"Ja, vad var det för kommunikation? Vad skickade du till henne?" frågar hon och både jag och Nellie börjar skratta lite lätt.

"Det var inget." säger jag kort och Joline suckar. Undra om hon misstänker något?

När lektionen är slut så lämnar vi klassrummet och börjar gå mot våra skåp. Det är bara en lektion kvar tills vi slutar och då jävlar ska jag hem och sova.

Plötsligt hör jag ett välbekant skratt på lite längre håll. Jävla Jayce.

One last loveWhere stories live. Discover now