{Kapitel 4}

814 8 0
                                    

HARPERS PERSPEKTIV

Innan jag vet ordet av så står han framför mig och flinar som en idiot. Och även om jag försöker att hålla mig ifrån det livet mina föräldrar lever i så får jag sån lust att skjuta av hans huvud ibland så det finns inte.

Jayce är den där typiska fuckboyen som aldrig låter en vara tills man ligger med honom, och sen hör han aldrig av sig igen.

Men jag vet exakt vad han håller på med, och det finns inte en chans att jag går på det.

"Vad vill du?" frågar jag honom utan att kolla på honom och går bara förbi med Nellie, Joline och Kiara hack i häl.

"Tänkte kolla med dig vad du gör i eftermiddag." säger han retsamt och följer efter mig.

"Ingenting med dig iallafall." svarar jag och ger honom en allvarlig blick så han fucking fattar att han ska låta mig vara.

Efter skolan...

Jag öppnar dörren till min lägenhet och stänger den lika snabbt. Äntligen hemma igen. Jag hänger upp min väska och jacka innan jag går fram till kylskåpet.

Besvikelsen är svår att beskriva när jag upptäcker att kylskåpet är tomt. Jag drar upp mobilen för att ringa Nellie.

"Hej vad vill du?" frågar hon på andra sidan luren och jag skrattar till.

"Har du lust att följa med och handla? Vi kan planera Jolines födelsedag med också." frågar jag henne och vi bestämmer oss för att åka till gallerian.

En stund senare plockar jag upp henne utanför hennes lägenhet och vi börjar köra.

"Okej, så hennes födelsedag är två dagar bort. På en fredag också, så jävla passande. Vi har kommit överens om att vi ska till den där klubben du sa, men du kommer inte få betala allt själv, vi betalar tillbaka dig när vi är rika nån dag i framtiden." säger Nellie och ler mot mig stort vilket får mig att skratta.

"Ja visst gör ni det, hur ska vi få med Joline till en klubb då?" frågar jag och Nellie ger mig ett mystiskt flin innan hon börjar förklara hur det ska gå till.

När vi är framme vid gallerian börjar vi direkt gå runt och kolla efter klänningar.

"Wow, den här skulle vara sjukt jävla sexig på dig." säger Nellie och visar mig en glittrig klänning. Den ser faktiskt väldigt bra ut, jag ska inte ljuga.

Vi drar med oss några klänningar till omklädningsrummen och efter en stund av provande så köper vi varsin klänning och skor.

"Det kommer bli så jävla kul." säger jag till Nellie och hon nickar instämmande när vi sitter i bilen på vägen hem igen.

Vi handlade ett bra tag och nu ska vi åka till min lägenhet. Jag och Nellie sjunger högt till hennes spellista och jag kan inte undgå att känna lite skuld.

De är verkligen mina bästa vänner. Jag hade aldrig klarat mig såhär långt utan dem vid min sida. Och jag ljuger dem rakt upp i ansiktet om hela mitt liv.

"Vad tänker du på?" frågar Nellie från ingenstans. Jag väcks ur mina tankar och skakar lätt till på huvudet.

"Va? Vadå?" svarar jag och skrattar till.

"Ja, vad tänker du på? Du slutade sjunga. Det måste vara nått riktigt allvarligt med tanke på att du vet om att detta är min favoritlåt." säger hon lite smått kaxigt vilket får mig att bryta ut i skratt.

Det tar inte många sekunder innan även Nellie skrattar högt medans jag håller på att parkera utanför min lägenhet.

One last loveWhere stories live. Discover now