{Kapitel 36}

662 7 12
                                    

HARPERS PERSPEKTIV

"Spencer?!" säger jag glatt när jag ser honom stå framför mig. Han skrattar till och jag slänger mig i hans famn.

Jag och Spencer har känt varandra ända sen vi var barn eftersom att jag, Adrian, Sebastian och Ally blev upplärda tillsammans med honom och hans äldre bror Ace.

"Men gud, vad gör du här?" frågar jag och släpper in honom. Jag tittar snabbt mot Blaze som står en bit bakom mig och ser att han redan är avundsjuk. Jag suckar till och skakar på huvudet för mig själv.

"Jag är i stan i några dagar och tänkte bara hälsa på lite." svarar han och kliver in i min hall. Hans blick fastnar snabbt på Blaze och jag stelnar till. Fuck.

Han vet säkert vem Blaze är, och jag hoppas innerligt att han inte säger något till min pappa. Spencers och Aces pappa hade någon sorts allians min morbror så de känner oss alla.

"Eh, Spencer.. detta är Blaze." säger jag och tittar nervöst mellan dem, jag håller tummarna för att de inte känner igen varandra.

"Ja, jag vet. Vad gör han här?" skrattar Spencer fram. Helvete.

"Frågan är ju vad du gör här?" svarar Blaze kallt innan jag hinner säga nånting.

"Asså grejen är, att vi typ, jag vet inte helt ärligt. Men snälla säg inte till någon." ber jag Spencer och han bara nickar och ignorerat vad Blaze sa.

"Ja, jag bryr mig inte. Men du kanske inte borde säga nånting om det till Ace." svarar han med ett skratt och jag stelnar till.

"Är- är han här?" frågar jag nervös och korsar armarna över bröstet. Jag och Ace hade nånting för något år sen, men det slutade inte speciellt bra mellan oss.

"Inte just nu, men jag tänkte faktiskt be dig om hjälp med två saker." svarar han och jag andas lättat ut.

"Okej, vadå?" frågar jag och vi alla går in till mitt kök igen. Spencer tittar skeptiskt på Blaze och jag suckar till.

"Du kan prata, han säger inget. Tro mig." jag slänger en seriös blick på Blaze och han nickar till.

"Okej, så för det första så har jag och Ace ett uppdrag här i stan ikväll som vi skulle behöva din hjälp med, och för det andra så tänkte jag fråga om du har lust att hjälpa mig hitta någon bra bröllops present till min syster." säger han och jag nickar glatt.

"Hur mår Kylie? När var bröllopet nu igen?" Frågar jag och Spencer skrattar till. Kylie är Spencers och Aces syster som de trodde var död under hela deras uppväxt, tills de hittade henne för några år sen. Jag har bara träffat henne några få gånger men hon är riktigt badass.

"Jadu, hon mår väl bra. Bröllopet är några få månader bort, jag minns inte exakta datumet men nångång i juni." svarar han och jag nickar till.

"Jag trodde helt ärligt att hon skulle gifta sig med Isaac Amoureux. De var praktiskt taget menade för varandra." säger jag till honom och han nickar ledset.

"Vad är det för uppdrag du behöver hjälp med föresten?" frågar jag istället för att byta samtalsämnen när jag ser hur nere han blev.

"Vi kan ta detaljerna sen." svarar han och slänger en snabb blick på Blaze som suckar till bakom mig.

"Asså, jag bryr mig inte det minsta om era uppdrag, så länge inte Harper blir skadad." svarar han och kramar till mig bakifrån. Spencer börjar le och lutar sig lätt mot min köksbänk.

"Okej, så vi har fått uppgifter om att det är någon här som säljer droger under vårat namn och vi ska leta upp honom och ta ut honom." säger Spencer och jag nickar till.

"Och vart exakt kommer jag in i ekvationen?" frågar jag och Spencer flinar till mot mig.

"Killen som sägs jobba för oss med att sälja droger ska befinna sig på en klubb i stan ikväll, och jag tänkte att du och Ace kunde gå dit tillsammans." svarar han och jag stelnar till.

"Kommer du ihåg vad som hände sist jag och Ace var i samma rum?" frågar jag honom och han skrattar till.

"Ja, men Ace är över det nu okej? Och du verkar också vara över det." svarar han och pekar på mig och Blaze. Jag himlar med ögonen och skakar lätt på huvudet för mig själv.

"Okej, visst." säger jag och han fortsätter förklara planen för mig medans Blaze bara står och tittar fundersamt på mig.

Han undrar säkert vad som hände mellan mig och Ace, och jag kan säga att det inte var speciellt vackert.

———
Här är en liten så kallad 'crossover' med min andra bok "Need Me", det är inte så boken kommer sluta. Oroa er inte.

One last loveWo Geschichten leben. Entdecke jetzt