«Τι εννοείς;» φαίνεται ελαφρώς σοκαρισμένη και εγώ απλά λυπάμαι γιατί αυτό, είναι μόνο η αρχή.
"Κάθε αρχή και δύσκολη" μου έλεγε η γιαγιά μου. Το έλεγε κάθε χρόνο όταν ξεκινούσε το σχολείο και εγώ δυσανασχετούσα που έπρεπε να πω "αντίο" στις ανέμελες και καυτές μέρες και νύχτες του καλοκαιριού, στα παιχνίδια στις παιδικές και τα πάρκα με τις παρέες των παιδιών, αλλά και στα ξενύχτια. Ήταν γλυκόπικρο το όλο συναίσθημα.
Μου το έλεγε και στο πανεπιστήμιο, αλλά πλέον δεν μου φαινόταν περίεργη αυτή η φράση. Είχα μεγαλώσει και καταλάβαινα πλήρως το νόημα της. Αυτό πίστευα δηλαδή μέχρι να έρθουν τα δύσκολα σε αυτήν την ζωή.
Την φράση αυτή, την θυμήθηκα και στην δουλειά, όταν πρώτο άρχισα να εργάζομαι κάνοντας αυτό που λαχταρούσα και ονειρευόμουν από μωρό παιδί.
Κάθε φορά που μου το έλεγε, ήταν λες και γνώριζε τι ακολουθούσε, τι δυσκολίες θα συναντούσα μπροστά μου. Με κοιτούσε και μου το έλεγε με νόημα. Η μαμά κάθε φορά κουνούσε το κεφάλι της λέγοντας πόσο ίδιες είμαστε και πως η γιαγιά Ίφι κόντευε να με κάνει σαν εκείνη. Εγώ όντας μικρή, απλά γελούσα. Δεν αντιλαμβανόμουν το βάθος της όλης φράσης, αλλά και την προοικονομία.
«Κάθε αρχή και δύσκολη, Κλειώ μου» τώρα καταλαβαίνω τι έκανε η γιαγιά μου. Γνώριζε και απλά με προετοίμαζε, ξέροντας πως με αυτόν τον δικό μας κώδικα επικοινωνίας, εγώ θα καταλάβαινα και θα ήμουν έτοιμη για όλα.
Αυτό κάνω και με την Κλειώ. Απλά την προετοιμάζω.
«Πως το έμαθες;» ανακάθεται στην καρέκλα δίπλα μου. Εγώ πλέον έχω χαλαρώσει αφήνοντας το σώμα μου ελεύθερο και χαλαρό.
«Οι τσακωμοί βλέπεις...» με κοιτάει μπερδεμένη αλλά πολύ συγκεντρωμένη «έχουν και τους λόγους τους. Φαντάζομαι το γνωρίζεις και εσύ η ίδια» κουνάει θετικά το κεφάλι της, έχοντας ένα λοξό χαμόγελο «Ωστόσο, αυτό που δεν καταλαβαίνουν όλοι, είναι ότι χωρίζονται και σε κατηγορίες»
«Τι κατηγορίες;»
«Οι τσακωμοί των γονιών μου δεν ήταν απλοί τσακωμοί που θα ανέβαιναν ελάχιστα οι τόνοι, θα έβραζε το αίμα αλλά στο τέλος της ημέρας όλα θα πήγαιναν καλά. Οι δικοί τους οι τσακωμοί, ξεκινούσαν με την απόφαση εκείνου. Εκείνος αποφάσιζε να κατηγορήσει και να μειώσει την μαμά. Μόνο που δεν πήγαινε το σχέδιο του όπως το υπολόγιζε και αυτό ήταν που τον έβγαζε εκτός εαυτού»
ESTÁS LEYENDO
All This Love
AcciónΠαρελθόν και Παρόν. Μία πρωτόγνωρη, μυστήρια υπόθεση δολοφονίας, που μόνο σύγχυση μπορεί να επιφέρει. Στο τμήμα υπάρχουν μόνο καλοί και έμπειροι αστυνομικοί, με επικεφαλή της υπόθεσης την εγκληματολόγο, Ιφιγένεια Ανδρέου. Η Ιφιγένεια λατρεύει το επά...