Kapitel 5

98 2 0
                                    

"Bonnie..can't you talk to me?" Frågade Enzo när vi lämnat bilen med Elena och Damon i och ställt oss ute vid ett träd för att prata.
"I know that when we have find Stefan he will run to Elena again..then I will lose him to her again.." Berättade jag och kände hur en tår lämnade mitt öga.
"Oh, Bonnie..Maybe he won't. You'll never know because Stefan really loves you and I thing he might lose feelings for Elena more that he's with you." Sa han och la sina händer på mina armar.
"Enzo, I know that Elena and Stefan will go back together and then I will sit here with an broken heart.."
"Talk to him then. He will understand." Han log och började gå till bilen igen där Elena och Damon satt tysta.
Han öppnade bildörren och gav mig en sista blick innan han satte sig ned i de mjuka sätet.
Jag tog ett djupt andetag och tog några steg mot bilen när jag plötsligt hörde ett ljud. Ett krasslande.
"Stefan?" Sa jag snabbt och vände mig om mot skogen. Stegen kom allt närmare och några djupa andetag hördes. Bildörrarna öppnades och ut kommer Enzo, Elena och Damon.
"Bon-..Bonnie." Hörde jag sagt och snart såg jag Stefan sakta komma gåendes ut från skogen.
"Stefan!" Skrek jag och sprang emot honom. Jag la armarna om honom och kände hur glädje tårarna började falla.
"I love you so much. Never scare me like that again, okay?" Sa jag glatt med tårarna rinnandes. Han nickade och kramade om mig. Snart stod alla runt Stefan och kramade honom. Elena var mest glad över att de honom, hon slängde sig över honom och pussade honom och kramade honom.
"I need to sit down.." Muttrade han och Elena tog glatt hans hand. Med både Elena och Enzo's hjälp satte dem honom i baksätet.
Där ute stod både jag och Damon ensamma kvar.
"So this is the end of everything. The searching and our relationships." Sa jag för att slippa den pinsamma tystnaden.
"Yes. They have found each other again." Svarade Damon och tittade ner i gräset. Han sparkade undan en sten som flög iväg.
"I think he knew that when he left.."
Han vände snabbt blicken mot mig och gav mig en förvånad blick.
"Do you? I think Stefan will stay with you."
"Then you are totally wrong, Damon."
"Bonnie, she broke the guys heart. You healed it. He's stupid if he goes back to her after that." Sa han lite irriterat och sparkade i gräset.
"It's Elena we talk about Damon. He has loved her since the first day."
Han log lite snett utan att svara och gick bort till bilen igen. Jag gjorde detsamma och vi hoppade in.

Tredje persons POV*
Bonnie satte snabbt på sitt bälte innan Enzo sakta började köra därifrån. Hon var inte bara rädd, utan hon visste vad som skulle hända härnäst. Hon visste att hon inte kunde hålla Stefan borta från Elena. Damon visste det också. Utan att erkänna det visste Bonnie att han också var rädd. Han ville inte förlora Elena men han visste att han inte kunde göra något.
"Stefan." Sa Bonnie lågt. Han nickade sakta och vände blicken framåt.
"I'm glad that you're okay." Han log.
"Me two, Bon." Svarade han och blinkade med ena ögat mot henne.
Stefan kunde känna hennes rädsla. Hur blodet i hennes kropp pulserade, hon var rädd för att förlora honom. Han visste att hon var sårad..Han visste att Damon och Bonnie var rädda och sårade båda två. Vad kunde han göra?

The VampiresWhere stories live. Discover now