Kol
Jag sprang efter Klaus som gått och satt sig i vardagsrummet. Jag ställde mig i dörrhålet och väntade.
"Can't you just tell me why we need to leave town?" Frågade jag och tog ett kliv in i rummet. Jag såg hur Klaus reste sig ur soffan och vände sig emot mig, han gick fram till mig och såg mig djupt in i ögonen.
"The reason is that Rebecca is disappeared" sa han lågt. Jag skrattade till.
"You know I don't care about Rebecca, Nik. Why should I leave the love of my life behind me because of her when she never have done the same for me?" Frågade jag och såg honom djupt in i ögonen. Han rynkade pannan.
"Because I can't find her on my own" fräste han. Jag flinade.
"Aw, Nik can't find his own sister on his own. Sorry, Nik but you need to find anyone else to help you" jag flinade återigen. Han tittade irriterat på mig innan han sken upp i ett leende.
"I'll ask Bonnie" sa han och gick förbi mig ut från vardagsrummet. Ilskan kröp upp längst med ryggraden och jag vände mig om och greppade tag i hans handled.
"No, you don't. Ask Elijha and don't touch Bonnie" Han vände sig om mot mig, han sken upp i ett flin.
"Do you truly believe that Bonnie will go back with you? You're fool" sa han skrattandes. Snabbt tog jag ett grepp om hans hals och tryckte till.
"You should be careful with what you say, Nik. If you didn't heard me can I say it again 'don't touch Bonnie'" sa jag och släppte hans hals. Han la handen på stället jag hållit hans hals.
"You my brother, should be very careful with what you do to me" sa han och snart kände jag ett hårt grepp om min hals, jag fick knappt någon luft.
"Don't ever touch Bonnie" fick jag fram. Hans flin lämnade sakta hans läppar och han släppte greppet om min hals då Bonnie kom in i rummet.
"What are you doing?" Frågade hon försiktigt. Medan jag försökte få luft i mina lungor vände sig Klaus om till Bonnie med ett leende på hans läppar.
"Kol and I were just talking" sa han. Jag flämtade. Jag såg hur Klaus såg ner på ringen Bonnie hade om sitt ringfinger.
"You're gonna thank me later" var det sista han sa innan han knäckte nacken av henne. Ett skrik lämnade min strupe och jag sprang fram till Bonnie som låg på golvet. Jag kände på hennes puls, den var väldigt svag men hon levde. Jag knöt nävarna och vände mig vampyr snabbt upp och tog ett grepp om Klaus hals.
"What have you done you freak!?" Skrek jag samtidigt som jag klämde ihop hans strupe, han kippade efter luft. Han fick knappt fram några ord.
Innan han hann svara kom Caroline in i rummet. Hon fick syn på Bonnie och skrek.
"What the hell have you done!? Both of you knows that a witch can't be killed like this!!" Skrek hon och skakade på Bonnie's livlösa kropp. Jag släppte greppet om Klaus hals och knäckte hans arm. Han skrek och föll ner på golvet, jag vände mig om mot Caroline och Bonnie som låg helt livlös på marken.
"You're lucky if she wakes up" var det sista Klaus sa innan han lämnade rummet. Ytterdörren öppnades och stängdes återigen.
"Bonnie, please. Don't leave me now" viskade jag och skakade hennes kropp men hon gav inte ifrån sig ett ända livstecken. Jag kände hur tårarna vällde upp i mina ögon och jag la min panna mot hennes.
"Bonnie..I'm so sorry that my brother did this, if you're waking up I'm gonna hurt him, please Bonnie" viskade jag.Bonnie
Jag såg hur Kol gråtandes la sin panna emot min och bad mig att vakna. Jag satte mig bredvid honom och la min hand på hans rygg.
"Don't cry, Kol, I love you" sa jag men han gav inga tecken om att han hört mig. Jag viftade med handen framför hans ansikte men inga tecken på att han varken såg eller hörde mig.
"Grams, please help me" ropade jag ut i luften, inget svar.
"Grams!" Ropade jag igen och snart kände jag hur någon strök mig över ryggen.
"Grams"
"Bonnie, if you want to go back, you need to push you out" sa hon och tittade allvarligt ner på mig.
"But how?"
"Take my hands" sa hon och jag gjorde som hon sa.
Hon började säga några olika formler och snart kände jag hur jag knuffades bort från henne.
"It succeeded" sa hon glatt. Jag skrattade av glädje och snart kände jag hur jag tappade andan.Kol
Jag kramade hårt hennes hand med tårarna rinnandes längst med kinden.
Snart hörde jag hur Bonnie drog efter andan och satte sig upp och kippade efter andan.
"Bonnie!" Skrek jag och la armarna om henne.Jag vet att häxor inte bär upplivar ringar eller så men jag hittade på de nu 😂
YOU ARE READING
The Vampires
FanfictionBonnie har dejtat Stefan ett tag nu men det märks tydligt att han inte har kommit över Elena som dejtar hans bror Damon för tillfället. Bonnie märker hur Stefan går in i en depression och hon gör allt för att få honom komma ur den men kommer hon lyc...