Kapitel 12.

48 1 0
                                    

Stefan's POV*
Jag hade nog stått på samma plats i en timme, utanför Bonnie's dörr. Jag höjde min knutna näve och lät den möta dörren i tre små knackningar. Stegen innanför dörren fick mig att bli nervös men jag samlade mig. Dörren slets upp och jag ser Bonnie med ögonen röd gråtna och hela ansiktet rött.
"Oh, Stefan. I didn't expect you to come" sa hon samtidigt som hon torkade sina ögon.
"Me neither. But we need to talk" sa jag och gick förbi Bonnie in i hallen. Hon stängde dörren bakom mig och vi gick ut i köket där vi båda slog oss ner.
"I answer any question" sa hon och torkade sina ögon återigen. Jag nickade.
"Who did you met? Jeremy?" Frågade jag och kände hur jag snabbt ångrade att jag frågade.
"No, it wasn't Jeremy, Stefan" svarade hon lågt. Hon såg nog på mig att jag ville veta vem de va för hon öppnade snabbt munnen igen.
"It was Luka" mellanrummet mellan mina läppar blev snabbt större och jag tittade ner i bordet.
"I don't understand why I am even surprised" skrattade jag lågt.
"Stefan, I love you more than I would ever love Luka. You have always been there for me when no one else had time to listen or being there for me. You stood there when I was alone. I know that I have you behind my back, always and you have me behind your back, Stefan. I..love you" sa hon och jag tittade upp. Hennes ögon glittrade och jag log.
"I know. I love you, Bonnie" svarade jag och böjde mig fram så mina läppar kraschlandade på Bonnie's. Jag kan inte leva utan denna underbara tjejen.

Elena's POV*
Jag drog händerna genom håret och suckade högt. Jag vände mig om och såg att Damon stod i dörrhålet med blicken fast i golvet.
"Oh, Damon. You scared me" han tittade upp men tittade snart ner igen.
"What's happening? You seem so sad" sa jag och gick fram till honom.
"I have bad news. Bonnie and Stefan are getting married" berättade han.
"That's not something new, Damon" sa jag och vände mig om mot mitt fönster igen.
"Since Klaus killed Jenna..it's like I have changed. I was so mean to Bonnie, my best friend when I was supposed to be there for her but I wasn't, Damon. What's happening with me?" Han tittade sorgset på mig.
"It's a part of being a vampire, Elena. Your angry feelings is getting worse and you put them out on Bonnie cause she is getting married with someone you love" berättade han och la sina händer på mina kinder.
"And the worst part is that they both hate me now. When can I tell them?" Frågade jag snabbt.
"Soon.." Viskade han och kysste min panna. Jag la mina armar om honom och kände hur en tår föll mer för min kind.

The VampiresWhere stories live. Discover now