"Do you Bonnie Bennett take Stefan Salvatore to your husband to love and care for until you're death?"
"I do" svarade jag mjukt och tittade djupt in i Stefans ögon.
"Do you Stefan Salvatore take Bonnie Bennett to your wife to love and care for until you're death?"
"I do" sa han och log mjukt.
"Kiss the bride" Stefan lutade sig fram mot mig, han drog bort skynket som hängde över mitt ansikte.
"Finally I got my bride" viskade han innan hans mjuka läppar kraschade mot mina. Våra läppar rördes rytmiskt i takt till musiken. Vi släppte ifrån och vi skrattade mjukt åt varandra.
"Finally I got my Salvatore brother" viskade jag och skrattade. Han kysste mig återigen innan vi vände oss mot våra nära och kära och höjde armarna i luften och skrattade. Alla ställde sig upp, applåderade, grät och skrattade med oss. Jag kastade min blombukett ut mot dem och Caroline fångade den. Hon gjorde tummen upp mot mig innan hon torkade sina tårar och applåderade igen med Klaus leende vid sin sida. Sakta började vi gå ner för altaret och sakta gick mot utgången. Blomblad kastades över oss och några fastande i mitt hår. När vi kom ut leddes vi fram till en häst & vagn som vi gick upp i.
Vi satte oss ned och tittade mot alla i kyrkan igen. Dem applåderade fortfarande och log. Jag vinkade och snart åkte vi iväg.
"I am so lucky" Stefan vände sig emot mig och log.
"Me two" jag log och kysste honom på munnen.Caroline
Jag ställde mig bredvid Klaus med blombuketten i handen.
"It was so beautiful!" Sa jag och torkade några glädjetårar som råkat lämna mina ögon. Klaus vände sig mot mig och tog min hand i sin.
"Some day it's you and me who is standing there" viskade han och kysste min kind. Jag skrattade till innan jag gick vidare mot Elena och Damon som småpratade lite.
"Hey" sa jag och log emot dem. Elena skakade på axlarna och viskade ett hej.
"Hi, Caroline" sa han och log.
"Wasn't it beautiful?" Frågade jag honom och log hoppfullt.
"Of course! I was about to cry one second" svarade han och tittade ner på Elena som hade armarna i kors över bröstet. Hon skakade på huvudet.
"I never thought he would marry her" viskade hon och gick iväg från oss. Jag av Damon en "berätta-nu-blick".
"I don't know!" Mimade han mot mig. Jag suckade. Jag vände mig om och gick fram till Elena som precis börjat prata med några andra gäster.
"Elena" viskade jag. Hon vände sig emot mig.
"Oh, Caroline" sa hon tyst.
"What's the problem?" Frågade jag mjukt. Hon tittade upp mot mig och det var som hennes ögon svartnade för en sekund.
"How can you after my ex boyfriend and ex best friend wedding ask me what's the problem is!?" Skrek hon emot mig.
"I didn't meant it in that way!" Snäste jag mot henne. Hon ryggade bakåt.
"Stop taking out your anger on me.." Sa jag till henne innan jag gick därifrån.Skit kort jag vet men är as trött 😴
YOU ARE READING
The Vampires
FanfictionBonnie har dejtat Stefan ett tag nu men det märks tydligt att han inte har kommit över Elena som dejtar hans bror Damon för tillfället. Bonnie märker hur Stefan går in i en depression och hon gör allt för att få honom komma ur den men kommer hon lyc...