Stefan's POV*
Efter att ha lämnat mitt gamla hus och Bonnie gick jag direkt till Elena's hus.
Jag knackade på och det var Jeremy som öppnade.
"Oh, hi Stefan." Sa han och kliade sig i nacken.
"Hi, Jeremy. Is Elena home? We need to talk." Frågade jag snabbt. Han nickade och flyttade sig från dörren så jag kunde gå in. Jag gick förbi honom och rusade upp för trapporna och in på Elena's rum. Hon satt på sängen och tittade ut genom fönstret.
"Hi, Elena." Sa jag och ställde mig i dörrhålet.
"Oh, Stefan. Why haven't you called me?" Frågade hon snabbt samtidigt som hon kom springandes mot mig och la armarna om mig.
"Elena. I'm not here for taking your back. I know what you have told Bonnie six months ago. I didn't run away because of you and I didn't propose to her because of you. I did it for Bonnie." Sa jag och knuffade undan henne. Hon hade ett mellanrum mellan sina läppar och tittade osäkert på mig.
"But you proposed to me with that ring so I thought..-" Jag avbröt henne.
"Elena, everything does not revolve around you. Since you betrayed me with Damon have I just wanted to run away and I did. But I came back..for one reason. Bonnie. She has always been there for me when you never were, she listened to me when you never did. I fell in love with her, Elena..and there's nothing you can do about it.
Everything you've told Bonnie is a lie." Berättade jag och i chock satte sig Elena ner igen. Hon visste att jag hade rätt.
"Stefan...I don't know what to say.." Sa hon och la handen mot pannan.
"Then don't. Cause I'm done with all this. Now maybe I won't get Bonnie back and you know why..it's because of you Elena. You're like Katherina, selfish."
"Stefan, I promise I'm not like her! Not even close! Please." Nästan skrek hon åt mig.
"Then prove it! Stop being like Katherina! Stop being as selfish as my brother!" Skrek jag åt henne och vi båda blev chockade över att jag nämnde Damon. Jag svalde hårt.
"How can you say that Damon is selfish after everything he has done to you?" Frågade hon argt och svalde hårt.
"Because he took you away from me when we could been married now.." Svarade jag och svalde.
"But there's nothing that are stopping us from being married!" Skrek hon åt mig.
"Yes there are..and it's Bonnie! I love her!" Skrek jag. Hon tystnade. Jag svalde hårt och lämnade rummet. Jag sprang snabbt ner för trapporna och slet upp ytterdörren. Någonstans djupt inom mig kände jag hatet glida fram emot Elena, hon har förstört mitt liv. Jag gick över tomten och lämnade snart hennes hus bakom mig.Bonnie's POV*
Försiktigt gick jag upp för de små trappstegen för att kunna knacka på dörren. Jag andades in och knackade hårt på dörren framför mig. Stegen innanför dörren kom allt närmare och snart slets dörren upp.
"Hi, Caroline." Sa jag lågt och log.
"Hi, Bonnie? What are you doing here?" Frågade hon förvånat.
"I wanted to talk to you about Stefan and Elena." Sa jag och gick förbi henne in i huset.
"Oh, okay." Svarade hon och stängde efter mig. Vi gick ut från hallen och fortsatte in till köket. Caroline fixade kaffe till oss och snart satt vi båda med en kopp framför oss.
"Are you worried that Stefan isn't in love with you, Bonnie?" Frågade hon försiktigt. Jag nickade.
"I want to know if he is committed to me as he says. If he would talk to anybody about this he would talk to you." Svarade jag och tittade henne i ögonen. Hon svalde.
"Yea..he has been here sometimes and talked to me about you..he told me three days ago that he proposed six months ago..and when you gave him the ring again his heart was broken into thousands of pieces." Berättade hon och tog en klunk ur sitt kaffe. Samtidigt som hon avslutade meningen kände jag hur mitt hjärta hoppade till.
"Oh my god! And I didn't trust him.." Jag kände hur tårarna vällde upp i ögonen.
"Bonnie, you did trust him, you were only scared because you know what effect Elena has on Stefan. You didn't want to risk anything." Sa hon lugnande. Jag tittade upp och mötte hennes blick.
"You're right. Thank you." Sa jag och lämnade henne ensam i köket. Jag slet upp ytterdörren och lämnade hennes hus bakom mig.
Jag var tvungen att prata med Stefan och det nu.
YOU ARE READING
The Vampires
FanfictionBonnie har dejtat Stefan ett tag nu men det märks tydligt att han inte har kommit över Elena som dejtar hans bror Damon för tillfället. Bonnie märker hur Stefan går in i en depression och hon gör allt för att få honom komma ur den men kommer hon lyc...