Jag slängde väskan på sängen och öppnade den samtidigt som jag torkade en tår som lämnade mitt öga. När jag öppnat väskan märkte jag att en bild av mig och Stefan låg överst på alla kläderna. Sakta tog jag upp den och studerade den. Bilden var från vårt bröllop, vi log och såg så lyckliga ut. En tår lämnade mitt öga och landade på bilden, jag torkade snabbt bort den och la ifrån mig bilden. Sedan började jag plocka upp mina kläder och la in det i garderoben igen.
Jag hörde hur ytterdörren öppnades och stängdes lika snabbt igen, jag rös. Undra vem de kunde vara.
"Bonnie? It's Elena, I just want to talk" hörde jag en mjuk röst ropa nerifrån. Jag släppte allt jag höll i och gick ut från sovrummet och ner för trapporna ut i hallen där Elena stod.
"Hi" sa hon mjukt.
"Hey" svarade jag kort.
"Can I?" Frågade hon och pekade mot köket vilket hon menade om hon fick komma in. Jag nickade svagt och gick ut i köket med Elena hack i häl. Hon drog ut en stol och satte sig ner medan jag tog varsitt glas med kallt vatten.
Jag tog glasen och ställde det ena framför Elena medan jag satte mig mer med mitt glas i handen.
"How are you?" Frågade hon efter en stund. Jag svalde.
"I'm not sure" svarade jag. Hon nickade kort.
"I'm sorry for everything, Bonnie. I don't want our friendship ruined because of Stefan" sa hon snabbt. Jag tittade upp.
"It's not why I'm sad. I'm sad because Stefan lied to me about you and you did to" svarade jag och höjde rösten.
"You always think that you have the control over everyone. You think you can control them but you can't, Elena. You're not the most important thing in this world, stop being so selfish" fortsatte jag. Hon ryggade bakåt med ett litet mellanrum mellan sina läppar.
"Excuse me? I don't control anyone. It's not my fault that Damon and Stefan was falling in love with me" sa hon och höjde rösten.
"It's because you look like Katherine!" Skrek jag men la snabbt handen över munnen. Elena ryggade bakåt igen och man såg hur hennes ögon tårades.
"I thought we were friends" sa hon kort innan hon rusade ut från köket. Ytterdörren drogs upp och slogs hårt igen. Jag satt tyst kvar på samma plats som innan och tänkte på vad som precis hänt.
"I have lost my best friend..."
YOU ARE READING
The Vampires
FanfictionBonnie har dejtat Stefan ett tag nu men det märks tydligt att han inte har kommit över Elena som dejtar hans bror Damon för tillfället. Bonnie märker hur Stefan går in i en depression och hon gör allt för att få honom komma ur den men kommer hon lyc...