Bab 14

2.2K 126 4
                                    

"What's going on here Muiz?" Soal Faiq mendatar dan tegas.

Muiz sengih udang."Nothing.Nanti aku cerita dekat kau"

Faiq menghela nafas.Pekerja baru yang bernama Hani dikerling.

"You,Hani right?" soal Faiq.

"Yes boss.I'm Hani" jawab Hani seraya menunduk sedikit tanda hormat.

"Ouh..ni lah pekerja baru tu ek?" celah Muiz.Atan,Hayfa,Hani dan Faiq mengangguk serentak.

"Hani,masuk bilik saya sekejap.Bawak sekali fail yang awak pegang tu.Atan,Muiz dengan Hayfa,pergi sambung kerja." arah Faiq tegas.

Mereka semua mengangguk.Atan dan Muiz berlalu manakala Hani dan Faiq berjalan masuk ke bilik bos.

Hayfa berjalan perlahan menuju ke mejanya.Langkahnya terasa longlai sekali.Dia menumbuk tapak tangannya tidak puas hati.

"Eyy..geram pulak aku dengan bos ni.Ooh..dengan aku kemain nak ber'aku kau'.Dengan Hani tu reti pulak nak ber'awak saya' bagai." Hayfa berceloteh seorang diri.

Kerusi didudukinya dengan sedikit kuat.Meja ditumbuk kecil."Arhhh...stress!"

"Hayfa,are you okay?" Lily menyoal.

"Heh?Aaa..yeah,i'm okay.Hehehe" dalih Hayfa sambil tersengih.

Lily angguk sekilas lalu berjalan pergi.Hayfa menghembus nafas lega.

"Geramnya!!" Hayfa kembali melepaskan amarahnya.Namun kali ini agak perlahan.

"Erghh..lantak kau lah bos.Janji kau bahagia" Hayfa menyambung kerjanya.Perihal Faiq dibuang jauh dari kepala.

                          🌸🌸🌸🌸
Harraz berlari selaju yang mungkin.Sesekali dia memandang kebelakang.Ternyata  orang suruhan dari Thailand itu masih gagah mengejarnya.

"Shit!Matilah aku" sempat lagi Harraz melepaskan carutan sambil berlari.Hidungnya yang berdarah dibiarkan.Tubuhnya terasa sakit akibat dipukul tadi

Tak semena mena,kolar bajunya digenggam dari belakang.Harraz terkejut lalu terjatuh.

"Where do you want to run huh?" soal lelaki berbadan agak gempal.

Harraz satukan tapak tangannya memohon maaf."I'm sorry.I promise you all will get her soon"

"Prove your words are true" kata seorang lelaki lagi.

"Okay,let's go to my office.I will show you something" kata Harraz lemah.Kaki digagahkan juga untuk bangun.

Lelaki lelaki itu pun bersetuju lalu mengikuti Harraz ke pejabatnya.

Sesampai sahaja di H Holdings milik Harraz,mereka bergegas menuju ke tingkat paling atas.

"What is this?" soal lelaki Thailand itu apabila Harraz mula menunjukkan skrin laptopnya.

Harraz tarik senyum sinis biarpun bibirnya masih sakit."This is Tengku Faiq's flight schedule to Japan."

"Who is Tengku Faiq?"

"The owner of Khalis Enterprise.He hides the girl." jawab Harraz.

"So,give me a month to get the girl.I promise,you will get her."

"Please keep your promise. If not, you know what we will do." pesan lelaki Thailand itu.

Harraz angguk lemah.Tak lama kemudian,lelaki lelaki itu keluar dari pejabatnya.

Gadis Pujaan BossWhere stories live. Discover now