Faiq yang sedang duduk itu bangun dari rumput.Kelibat Hayfa dicari di dalam rumah.
"Hayfa.."
"Ya!Saya kat sini!" Laung Hayfa dari ruang tamu.
Faiq berjalan ke situ.Kelihatan Hayfa sedang bermain game bersama Muiz.
"Jom,ikut aku keluar" Ajaknya sambil melabuhkan punggung di atas sofa.
"Hurm?Pergi mana?" Hayfa pause game tadi.Tumpuannya beralih pada Faiq di belakang.
"Pergi mall.Cari barang untuk kita." jawabnya.
"Kita?Apa maksud bos?" soal Hayfa pelik.Controller dibiar di atas lantai.
"Bro,asal kau pelik sangat hari ni?" Muiz menyampuk.Pelik dengan perangai abangnya.
"Takda apa lah.Ikut je la aku pergi beli barang.Kau Muiz,tak payah mengada nak ikut" larang Faiq sambil menuding jari ke arah Muiz.
"Alaa...baru nak ikut.Kenapa tak boleh pulak?"soal Muiz dengan muncung sedepanya
" Tak boleh.Hari ni kau spend time dengan Atan ja.Biar aku pulak yang spend time dengan Hayfa"
Muiz ingin membantah,namun melihat jegilan dari abangnya membuatkan dia terpaksa akur.
"Dah,pergi siap.Aku tunggu dalam kereta" Faiq gapai kunci keretanya.
Dengan langkah longlai,Hayfa naik ke biliknya untuk bersiap.
Tabahlah wahai hati!
Beberapa minit kemudian,Hayfa turun dengan baju blaus berwarna kelabu.
"Bye Muiz!!" laung Hayfa di pintu rumah.
"Ya bye!Jaga diri!" sahut Muiz dari ruang tamu.Hayfa bergegas masuk ke dalam kereta Faiq.
"Lamanya bersiap" tegur Faiq di dalam kereta.Wangian Enchaunter dari Hayfa menusuk ke dalam rongga hidungnya.
Hmmm wangi!Tenang ja rasa.
"Eh,lah dah nama pun perempuan,bersiap mestilah kena lama" Hayfa menjawab selamba.Tali pinggang di pasang.
"Haih..apa apa je lah Hayfa" Brek tangan diturunkan lalu Faiq mula memandu dengan sebelah tangannya.
Hayfa hanya memerhati sebelum mengajukan satu soalan.
"Kenapa bos suka bawak kereta sebelah tangan?"
Faiq yang mendengar beralih sedikit.Lalu dia tersenyum kecil.
"Kau tak rasa ke lelaki yang memandu guna sebelah tangan ni seorang yang maskulin?" soalan Hayfa dibalas dengan soalan oleh Faiq.
Hayfa guling bebola mata."Yeah,maskulin,tapi bila bos yang buat macam tu maskulin tu tiba tiba hilang"
Faiq tercengang mendengar jawapan dari Hayfa.Tangan di panjangkan lalu menjentik dahi gadis itu.
"Auch!"
"Heh,padan muka"Faiq senyum kemenangan.Hayfa pula hanya mampu mencebik.
Hampir setengah minit,suasana di antara mereka senyap dan sunyi.
Faiq pandang sekilas wajah Hayfa.Gadis itu hanya diam memandang pemandangan di luar tingkap.
" Hayfa"
"Hurm?" Hayfa yang menongkat dagu itu menyahut.
"Lepas ni,kau jangan panggil aku bos" kata Faiq tenang.
"Eh,habis tu saya nak panggil apa?"soal Hayfa kebingungan.Dulu kemain suruh dia panggil bos,sekarang tak nak pula.
" Panggil je lah apa apa pun,janji bukan bos" stereng di belok ke kanan.
YOU ARE READING
Gadis Pujaan Boss
RomanceDia seorang gadis yang bernama Hayfa Rihana.Hidupnya bertukar suram sejak kematian ayahnya.Kehidupan sehariannya dipenuhi dengan kata kata benci dari kakak kandungnya sendiri.Ibunya juga selalu sibuk dengan dunia perniagaan. "Kau lah punca papa mati...