'Bang!'
Sedas tembakan itu mengejutkan semua orang.Hayfa yang sedang menangis terus terhenti gara gara terkejut.
"What the hell is going on?" soal Sio Sam Ong.Dia berjalan menuju ke tingkap.Diperhatinya keadaan di luar.Senyap dan sunyi.Bodyguard nya juga tidak kelihatan.
'Prang!!'
Tingkap tadi pecah sehingga serpihan kaca terkena kaki Sio Sam Ong.Lelaki tua itu mengerang kesakitan.
"Arghhh!!"
"Sio!!" Harraz berlari mendapatkan lelaki tua itu.Namun belum sempat dia sampai,belakangnya ditendang kuat oleh seseorang.
'Buk!'
Harraz jatuh tersembam ke atas lantai.Beg bimbit yang dipegangnya tadi sudahpun terlepas.
Kelihatan Faiq,Muiz,Atan,Ikram dan Raeez sudah berada di situ.Anak anak buah Raeez dan pasukan polis Ikram mengawal keadaan di luar.
"Don't you dare touch our boss.Or i'll kill her" Bodyguard yang memegang Hayfa tadi bersuara.Pistol diletakkan pada hujung kening Hayfa.
"And her too" lagi seorang lelaki bersuara sambil menahan Hani.
"Tch!Hayfa,Hani,tunduk!" Raeez memberi arahan seraya mengeluarkan pistol silver nya.Dahi lelaki itu ditembak lalu beralih ke arah lelaki dibelakang Hani.
'Bang!'
Dua lelaki itu terbaring tidak bernyawa.Raeez mengisi kembali peluru yang telah habis.
"Hayfa!" Hani bergegas mendapatkan Hayfa.Wajah Hayfa pucat gara gara terkejut dengan tembakan Raeez tadi.
"Aku dah agak,ni semua kerja kau Harraz!" suara Faiq memetir lalu wajah Harraz ditumbuk.
"Memang!Memang ni kerja aku.Tapi masalahnya,aku tak kacau hidup kau pun kan?!" Harraz membalas kembali tumbukan Faiq.
Sementara Ikram dan pasukannya mengheret Sio Sam Ong bawa ke luar.
"Memang kau tak kacau hidup aku.Tapi kau kacau pekerja aku!" Faiq tendang perut Harraz.
'Bang!Bang!Bang!Bang!'
Tembakan berdas das itu kedengaran kuat dari luar.Harraz ambil peluang untuk lari ketika orang lain hilang fokus terhadapnya.
Sebiji bom asap Harraz baling ke lantai.
'Boom!'
"Uhuk uhuk uhuk" Mereka semua terbatuk batuk.
"Shit! Dia dah lari!" Muiz mencari kelibat Harraz.Kelihatan Harraz sudah pun lari dengan memandu sebuah kereta di situ.
"Takpa,biar aku yang kejar dia.Korang semua bergerak ke tempat yang kita jumpa tadi" Raeez bersuara lalu berlari keluar.
"Leo,pinjam motorbike kau" Leo menghulurkan kunci motorbike nya kepada Raeez.
'Vroom vroom'
Raeez memulas laju lalu mengejar kereta yang dipandu Harraz.
"Hayfa,kau okay?" soal Faiq lalu memeriksa keadaan Hayfa.
Hayfa tidak menjawab sebaliknya hanya menunduk.Bajunya digenggam erat.
"Hani,Hayfa,masuk kereta"arah Faiq.
Hani angguk lalu memimpin Hayfa masuk ke dalam kereta.Faiq baling kunci kereta kepada Muiz.
" Kau bawak diorang pergi mansion."kata Faiq.Muiz angguk akur lalu masuk ke bahagian pemandu.
" Ikram,kau dah settle kan orang tua tu?"soal Faiq.
"Aku dah gari dia dengan bodyguard dia sekali.Semua aku sumbat masuk dalam jip.Tapi en,ada satu benda yang aku tak faham" Ikram bercekak pinggang.Nafas ditarik mencari oksigen.
"Apa dia?"
"Look.Sio Sam Ong tu ketua gangster tau.Macam mana dia boleh serahkan diri dia dekat pihak polis macam tu ja?Kau tak rasa pelik ke?"kata Ikram.
" Diorang ada agenda ni.Walaupun dia serahkan diri dia dekat pihak polis,mesti dia arahkan anak anak buah dia untuk halang kita."celah Atan yang baru muncul.
"Yes,ada betulnya jugak cakap Atan tu.Trick ni dah biasa aku hadap.Banyak penjenayah yang kami tangkap cuba trick ni." Ikram mengiakan.
"Macam mana tu?"soal Faiq kurang faham.
" Contohnya macam ni lah.Ketua geng serah diri.Tapi dalam perjalan,anak anak buah dia datang serang.So,aku yakin,anak anak buah dia yang lain akan datang serang kita dekat jalan raya nanti."Terang Ikram.
Well,polis bekerjaya kan?Kenalah tahu benda benda macam ni.
"Selalunya,apa korang buat bila diorang datang serang?" soal Atan.
"First,kami bagi amaran untuk letakkan senjata and what so ever.Kalau diorang tak dengar jugak,kami terus main tembak tembak.That time,kalau mati kena tembak,matilah.Siapa kisah?Kadang mayat diorang pun kami tak sempat urus.Selalunya pihak keluarga yang offer nak urus mayat" kata Ikram lagi.
"Wushh..kejam jugak ek pasukan polis kau ni" Atan ketawa.
"Tu okay lagi.At least,kami sebagai pihak polis inform dekat keluarga si mati.Daripada mafia macam si Raeez tu,mayat bukannya diorang urus.Bakar lagi adalah"
"Eh haah kan.Nak beza kau dengan Raeez,Raeez lagi kejam.Beku pulak tu" Atan ketawa kuat puas membawang tentang sahabatnya.
"Dah,jom gerak" Mereka bertiga masuk ke dalam kereta lalu bergerak menuju ke mansion.
-------------------
Bab kali ni pendek ja tau.Izz betul betul takda idea sekarang ni.Kesian dekat korang,tapi tulah,nak buat macam mana dah takda idea.
YOU ARE READING
Gadis Pujaan Boss
RomanceDia seorang gadis yang bernama Hayfa Rihana.Hidupnya bertukar suram sejak kematian ayahnya.Kehidupan sehariannya dipenuhi dengan kata kata benci dari kakak kandungnya sendiri.Ibunya juga selalu sibuk dengan dunia perniagaan. "Kau lah punca papa mati...