Bab 49

1.8K 87 13
                                    

Hari demi hari,kesihatan Faiq semakin menunjukkan perkembangan yang baik. Kepalanya yang dipukul agak kuat mengambil masa lama untuk sembuh. Mujur tak ada gegaran otak.

Hayfa masuk ke dalam bilik wad setelah selesai solat zohor. Ikram,Atan dan Muiz setia menolong Faiq di situ.

Tolong? Tolong main game je pandai.

"You has slain the enemy"

"Killing spree"

"Mega kill"

"Weh weh backup aku Ikram. Aku nak mati dah ni" Muiz tak senang duduk sambil memegang telefonnya. Kedua kedua kaki naik ke atas sofa lalu bercangkung di situ.

"You has been slained" Muiz mengeluh kuat.Stress pula jadinya.

"Kau tak power Muiz, kau tengok aku main." Atan sengih. Jari lincah menekan skrin telefon.

"You has slained the enemy"

"Double kill"

"Unstoppable"

"Ha tengok,camtu cara main dia. Kau benak" Atan bangga,tak lama kemudian..

"You has been slained"

"HAHAHAHAHAHAA tu lah lain kali jangan cakap besar. Tengok,kan dah mendapat" Muiz gelak kuat. Ikram hanya tersenyum tahan gelak.

"Eh mana ada,ni haa Balmond tah dari mana datang."

"Dengan Balmond pun kalah. Kau yang benak sebenarnya" Muiz sengih menang.

Faiq dan Hayfa hanya memerhati dari jauh. Begitulah harian mereka,tak ada tiga ekor tu memang sunyi hidup.

"Seronok tengok diorang" Mata Hayfa tak lekang memerhati tiga orang lelaki itu.

"Kan,sebelum kita kahwin,diorang lah yang ceriakan abang hari hari. Walaupun rasa nak hempuk je sekor sekor biar mampus" Faiq senyum.

"Banyak masalah yang diorang buat. Lepas satu masalah,masalah lain datang pulak. Abang letih nak melayan tapi dalam masa yang sama abang terfikir,kalau takda diorang mesti hidup abang kosong."

"Mummy daddy dah takda,diorang je yang abang ada selama ni. Termasuk Is tu. Now dah tambah lagi sorang" Pipi Hayfa disentuh dengan senyuman lebih lebar.

Hayfa senyum malu. Makin pandai pula Faiq mengusik.

"Sayang bacakan surah untuk abang boleh?"

"Boleh" Hayfa angguk lalu mula mengalunkan surah surah yang dihafal di sebelah suaminya.

Sambil pasangan suami isteri itu meluangkan masa,mereka bertiga masih leka dengan game.

"Eh Is call" Terhenti seketika tangan yang sedang bermain game.

"Hello Is"

"Waalaikumussalam"

"Uishh kau,jangan la deep sangat"

"Ape?Jawab salam pun tak boleh ke?Cikgu aku cakap bagi salam tu sunat,jawab salam tu wajib."

"Apa apa je lah kau Is" jawab Atan malas. Loud speaker ditekan memberi peluang untuk Muiz dan Ikram dengar.

"Kau nak apa call aku ni?" Is bertanya di talian.

Gadis Pujaan BossWhere stories live. Discover now