Kaki mereka berdua dihayun menuju ke tepi pantai sambil berpegangan
tangan.Terlakar senyuman di bibir masing masing."Kanda, terima kasih sebab sayangkan dinda. Terima kasih sangat sangat." bibir merah itu tersenyum lebar.
Tangan si isteri diraih lalu digenggam erat. Sekilas tangan itu dicium.
"Apa ni tiba tiba cakap bahasa istana dengan abang?Demam ka apa isteri abang ni" Pipi gebu itu disentuh lembut.Tersenyum mereka berdua sebelum senyuman si isteri
mati tiba tiba."Kenapa ni?"
"Maafkan saya, abang. Saya terpaksa pergi. Jaga diri ya?Saya sayang abang" Tangan kasar itu dilepaskan, perlahan lahan dia berjalan ke arah air laut yang berombak deras.
"Sayang nak pergi mana tu?" Berkerut dahi si suami.
Isterinya berpaling sekilas sebelum mengukir senyuman manis.Dan dia berjalan semakin ke dalam air laut.
"Sayang jangan!Bahaya-arghhh" Kakinya dipukul berkali kali dengan tangan sendiri. Kenapa tak boleh bergerak ni? Dia perlu menyelamatkan isterinya.
Dipandang ke arah isterinya yang sudah tenggelam separuh badan.Wajah isterinya kabur.Jujur sedari tadi, dia tak tahu bagaimana rupa isterinya. Hanya kabur dan tidak
jelas."Sayang!"
"...i love you.."
"Dinda!!"
"Dindaaaa!!!"
"Woi woi woi woi"
'Pang' 'Pang'
Dua kali tamparan diberikan dengan penuh kasih sayang dari Atan.Terus terbuka luas mata Muiz.
" Dinda."
'Pang!'
Terteleng ke tepi Muiz apabila tangan Ikram pula singgah di mukanya.
"Aduhh..kau kenapa tampar aku ni?" Muiz gosok pipinya yang berpijar.Sakit betul penangan Ikram.
"Kau tu lah.Dinda sayang bagai. Sepak karang" Faiq yang sedang bersandar itu mencelah.
"Uish kau bila sedar?Aku tak tahu pun" Soalan diaju sambil bangun dari baringnya. Termenung jauh sangat tadi sampai tertidur atas sofa. Rambut yang serabai dilurutkan dengan jari.
"Macam mana kau nak tahu kalau kau sendiri tidur kalah orang koma.Dah tiga jam dia sedar.Aku nak kejut kau tadi masa doktor datang check, tapi malas la pulak.Biar doktor tu tengok kau tidur ternganga HAHAHAHA" Atan tergelak kuat seraya menepuk pehanya sendiri.
"Dasar kurang maggie cukup rasa.Jatuh lah imej aku orang tengok aku tidur camtu.Bodoh la kau ni.."
"Eh kau ada imej ke?Aku hensem ke kau hensem?" Tanya Atan.
"Mestilah aku" jawab Muiz yakin.
"Aku pandai ke kau pandai?"
"Aku"
"Aku rajin ke kau rajin?"
"Aku"
"Aku bodoh ke kau bodoh?"
"Aku"
"HAHAHAHA pandai pun mengaku " Semua ketawa dengan jawapan Muiz tadi.
Diam sekejap sebelum Muiz tarik bantal di bawah kepala Faiq lalu dibaling ke arah Atan.Geram betul rasa.
"Aduhh kepala aku sakit woii. Bodoh betul dia ni, suka hati mak bapak dia ja tarik bantal" Faiq mengerang sambil memegang kepalanya yang berbalut. Hayfa pula membantu suaminya.
YOU ARE READING
Gadis Pujaan Boss
RomanceDia seorang gadis yang bernama Hayfa Rihana.Hidupnya bertukar suram sejak kematian ayahnya.Kehidupan sehariannya dipenuhi dengan kata kata benci dari kakak kandungnya sendiri.Ibunya juga selalu sibuk dengan dunia perniagaan. "Kau lah punca papa mati...