Bab 24

2K 95 3
                                    

Faiq bergegas menuju ke wad yang menempatkan Hayfa.Raeez juga turut ikut dari belakang.

"Hayfa" Pintu dibuka serentak memanggil nama Hayfa.Kelihatan Atan,Ikram,Hani dan juga Muiz yang berkerusi roda berada di situ.

Mereka semua kalih memandang Faiq.

"Hayfa macam mana?Doktor cakap apa?" soalan diaju seraya mendekati katil Hayfa.

"Dia belum sedar.Doktor dah rawat dia tadi.Kepala dia tak teruk sangat." beritahu Ikram.

Faiq angguk faham.Hayfa yang terbaring lesu di atas katil dipandang lama.

"Kau macam mana?Kaki dah okay?" soal Faiq memandang Muiz.

Namun Muiz kalih wajahnya ke arah lain.Tangan naik memeluk tubuh.

"Hmph!Taknak kawan"

Faiq jongket kening.Pelik dengan perangai adiknya itu.

"Kau kenapa?Bila masa aku kawan dengan kau?" Faiq ketawa kecil di hujung ayat.

"Dahla,aku nak duduk luar." Muiz pegang roda kerusinya lalu ditolak menuju ke pintu bilik.

Dia berhenti di hadapan pintu.Kepala dikalih memandang Atan yang juga sedang memandangnya.

"Bukakkan lah pintu untuk aku.Aku tak sampai" Adu Muiz lalu berpura pura menggapai tombol pintu.

Ceh,padahal bukannya tinggi mana pun tombol pintu tu.Nak attention ja lebih.

"Kalau malas,cakap.Tak payah bagi alasan tak sampai lah apa lah" Atan melangkah malas ke arah Muiz.

Kerusi roda Muiz ditarik lalu ditolak kasar dengan sengaja.
Dia ketawa sinis.

"Ishh,kau ni nak aku mati ke macam mana?Nampak bebenor tak ikhlasnya" marah Muiz lalu menjeling Atan tajam.

"Eh,lantak aku lah.Kau buat aku macam tu dalam kereta tadi boleh pulak.Kali ni biar aku balas dendam" Ujar Atan lalu ketawa kuat.Muiz ditolak keluar dari wad Hayfa.

"Haih...macam macam.Sempat lagi bergaduh kat depan pintu"Ikram menggeleng perlahan.

" Urm,saya keluar dulu lah ye."Hani mengundur diri lalu keluar.

"Hah,kau dapat tangkap Harraz?"Soal Ikram.Raeez yang duduk di atas sofa itu dipandang.

" Tak"balas Raeez ringkas.

"Macam mana kau boleh terlepas dia?Kau kan mafia"

"Sebab aku mafia lah aku sengaja lepaskan dia.Jangan risau lah,pasal Harraz tu,biar aku settle.Aku tahu apa aku buat.Trust me,sejauh mana dia pergi,dia takkan dapat lari dari kita" ujar Raeez meyakinkan Ikram.

"Kau buat lah apa yang patut.Aku percaya kau bro" Kata Faiq.

"Hmm..yelah.Aku pun percayakan kau" Ikram ukir senyum.

"Ikram,Raeez.Boleh tinggalkan aku dengan Hayfa sekejap?" Pinta Faiq.

"Haa yelah.Aku pun lapar dah ni.Nak turun kafe jap"Ikram dan Raeez berlalu keluar.

Setelah kelibat dua manusia itu hilang,Faiq duduk di kerusi bersebelahan katil Hayfa.

" Hayfa..."Panggilnya.Tangan Hayfa digenggam.

"Cepat sedar please..keadaan kau yang sekarang buatkan aku teringat arwah Husna."Wajah Hayfa yang pucat itu dipandang lama.

" Kau tahu tak,masa kau kena langgar depan mata aku,aku rasa terkejut,panik,sedih semua ada."Luahnya perlahan.

"Aku janji,lepas ni takda siapa akan buat kau sakit.Aku akan jaga kau"

"Aku dah buang perasaan aku dekat kau.Tapi aku akan tetap lindungi kau walau apa pun jadi." Ubun ubun Hayfa dibelai lembut.Dia bangun dari kerusinya.

"Aku keluar dulu.Cepat sihat ya" Faiq keluar dari wad Hayfa.Pintu wad ditutup rapat.

"Muiz" Panggil Faiq tatkala ternampak Muiz yang sedang duduk di atas kerusi roda di ruangan menunggu.

Muiz berpaling.Mukanya berubah suram.Choki choki di dalam mulutnya dikeluarkan.Dia berura ura untuk bergerak ke tempat lain.

Namun Faiq pantas menghalang.Kerusi roda Muiz dipegang kemas.

"Kau kenapa ni?Merajuk dengan aku?" soal Faiq.Dia bercangkung di hadapan Muiz.

"Kalau aku merajuk,kau nak buat apa?" soal Muiz tanpa memandang Faiq.Choki choki dimasukkan kembali ke dalam mulut.

"Kalau kau merajuk,aku taknak pujuk.Hahahahah" Faiq ketawa dengan ayatnya sendiri.

Muiz mencebik."Eyyy,dahla.Malas layan kau"

"Okay okay.Aku pujuk kau.Kenapa merajuk dengan aku?Cakap."

"Kau lah..datang hospital terus cari Hayfa.Bukannya nak cari aku dulu." Muiz jeling abangnya.

Faiq terkebil kebil memandang adiknya.Tak lama kemudian,tawanya meletus.

Muiz pandang tidak puas hati."Kau kenapa gelak?Ada aku buat lawak ke?Ada aku joget kat sini?Gelak kemain kuat"

"Takda lah..aku ingat serius sangat merajuk kau tu.Rupanya sebab cemburu aku cari Hayfa dulu.Haihhh...." Faiq menghabiskan sisa tawanya.

"Okay okay,nanti apa apa jadi,aku cari kau dulu.Puas hati?" kata Faiq.

Muiz ukir senyum lebar.Dia angguk kepala laju.

"Dah,habiskan choki choki tu.Aku nak bawak kau turun makan kat kafe."Rambut Muiz diserabaikan.

🌸🌸🌸
" Kau sure ke boleh handle Harraz?"Tanya Muiz kepada Raeez.

"Boleh,aku dengan anak anak buah aku akan plan macam mana nak buat.Nanti aku roger korang." jawab Raeez yakin lalu menyedut jus orennya.

"Bukan ke dia dapat duit dari Sio Sam Ong?Dia lari dengan semua duit tu ke?" soal Muiz lagi.

"Masa aku kejar dia tu,aku adalah jugak lawan dengan dia.Teruk jugak lah.Then semua duit tu aku campak dalam sungai.Entah ke mana air sungai bawak duit tu" terang Raeez.

"Ooohhh" Mereka yang mendengar angguk faham.

"Raeez,Hani,Ikram,Atan.Terima kasih sebab sudi tolong aku dengan Muiz cari Hayfa.Kalau tak,aku tak tau apa jadi dekat dia" kata Faiq ikhlas.

"No problem.Aku tak kisah.Lagipun Sio Sam Ong yang kami nak tangkap tu dah kena cekup.Semua kegiatan haram dia semua dah dihentikan." ujar Ikram.

"Aku pun tak kisah.Lagipun dah lama aku tak bunuh orang.Rindu bau darah" kata Raeez sedikit sinis.

"Erk..kau ni,aura kejam kau kuat sangat.Tachodd boboy" Muiz menjarakkan sedikit dirinya dari Raeez.

Raeez senyum kejam sambil merenung Muiz.Creepy lah nampak gayanya.

"Ermmm..bos.Saya minta maaf sebab ponteng kerja masa tu.Barang saya ada yang terkurang.Itu sebab saya pun ada dekat mall masa tu." ujar Hani lalu menunduk.

"Takpa,at least,kau ponteng kerja ada gunanya jugak.See?Kalau kau takda kat situ,takda maknanya kau ikut Hayfa sampai Thailand.Then,bagitau kitorang Hayfa kena culik." Faiq ukir senyum tipis.

"Hmmm." Hani angguk faham.

"Muiz,kau boleh balik hari ni kan?Nanti ikut diorang balik mansion.Biar saya jaga Hayfa." kata Hani.

"Betul ni?Taknak ikut kitorang?" soal Ikram.

"Ya...saya jaga Hayfa kat sini" Hani angguk.

"Hmmm..yelah"

--------------------
Uhuk!Done guys.Buat masa ni,Izz akan tenggelamkan dulu watak ibu Hayfa dengan Mia.Sebab macam takda function ja kalau timbulkan balik watak tu.Kan?Ahahahahah*gelak jahat

Gadis Pujaan BossWhere stories live. Discover now