Hayfa dan Harraz berjalan seiring sehingga terjumpa sebuah pekan yang agak sibuk.
"What?Kita dekat Thailand ke ni?" soal Hayfa terkejut sambil memandang beberapa signboard yang ditulis dengan tulisan siam.
"Ya..kita dekat Thailand" jawab Harraz sambil bercekak pinggang.Letih rasanya berjalan jauh.
Huh!Demi plan jahatnya untuk mengaburi Hayfa,dia terpaksa mengorbankan tenaganya.
"Jauhnya penculik tu bawak kita" Hayfa menggeleng kesal.Lengan Harraz dipegang lalu digoyangkan.
"Awak...macam mana ni.Kita dah la tak kenal siapa siapa pun kat sini" rengek Hayfa.
"Shh..jangan risau.Saya ada kawan dekat sini.Kita boleh mintak tolong dia" kata Harraz cuba menenangkan Hayfa.
"Macam mana nak mintak tolong dia?Awak fasih bahasa siam ke?" soal Hayfa.
"Takda lah fasih sangat.Sikit sikit tu boleh lah.Lagipun dia faham bahasa melayu"
"Dah jom.Kita cari rumah dia.Rasanya rumah dia ada dekat dekat sini ja"Tangan Hayfa dipegang lalu berjalan masuk ke kawasan pekan yang agak sesak.
Setengah jam berlalu,akhirnya mereka berdua berhenti di sebuah rumah yang tidak terlalu besar,dan juga tidak terlalu kecil.Sederhana saja.
" Ini ke rumah dia?"Hayfa mendongak memandang Harraz.Harraz angguk kecil.Lalu pintu rumah diketuk beberapa kali.
Pintu rumah dibuka dari dalam.Terpacul wajah seorang lelaki di muka pintu.Dia tersenyum memandang Harraz.
"Yow...long time no see bro" sapa lelaki itu.Mereka berdua berjabat tangan sesama sendiri.
"Kenalkan,ni Hayfa.Hayfa,ni kawan saya,Mittaroy." kata Harraz.
"Oh..hai Mittaroy" Hayfa tunduk sedikit lalu tersenyum.
"Hai Hayfa.Masuklah,isteri aku ada kat dalam" Mittaroy mempelawa mereka berdua masuk.
"Yothika,ada tetamu datang ni!" Laung Mittaroy sedikit kuat.
"Yes,i'm coming" sahut seseorang dari tingkat atas.
"Fasih betul bahasa melayu diorang" Hayfa berbisik kepada Harraz.
Harraz angguk setuju."Diorang duduk Malaysia sebelum ni"
"Oooo.." Hayfa mengangguk faham.
"Yo,kenalkan,ni kawan saya Harraz" kata Mitttaroy kepada isterinya.
"Hai,saya Yothika.Panggil ja Yo" Yo berjabat tangan dengan Harraz dan Hayfa.
"Err..ni siapa?" soal Yo sambil memandang ke arah seorang gadis di sebelah Harraz.
"Ni Hayfa.Kawan saya" jawab Harraz seraya tersenyum.
"Oh ya Mitt.Aku nak mintak tolong sikit nih" kata Harraz.
"Tolong apa?"
"Boleh tak kalau aku dengan Hayfa tumpang dekat rumah kau untuk sehari dua?"soal Harraz.
" Boleh je..nak duduk sebulan pun boleh.Aku dengan Yo tak kisah.Rumah ni pun sunyi jugak sebab ye lah kan,kami kan takda anak lagi."Mitt tersenyum kecil di hujung ayat.
"Tapi boleh tak aku nak tahu,kenapa korang nak duduk dekat rumah kitorang?" soal Mittaroy.
Harraz mula menceritakan tentang penculikkan dia dan Hayfa.
Hayfa pula hanya mampu termenung dengan penuh bosan.Tak tahu nak buat apa sementara menunggu Harraz selesai bercerita.
Nak main telefon?Entah ke mana telefonnya itu terbang semenjak dia diculik.
YOU ARE READING
Gadis Pujaan Boss
RomanceDia seorang gadis yang bernama Hayfa Rihana.Hidupnya bertukar suram sejak kematian ayahnya.Kehidupan sehariannya dipenuhi dengan kata kata benci dari kakak kandungnya sendiri.Ibunya juga selalu sibuk dengan dunia perniagaan. "Kau lah punca papa mati...